[geluidsproductie] Asus Barebone PH3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net een Asus barebone PH3 binnen gekregen. Ik denk ga die even installeren en prik meteen een 40 GB s-ata schijf, PIV 3 ghz S775, Asus Dvd Speler, 2 x 512 mb geheugen erin. Leuk systempje maar de koeler van de meegeleverde barebone van Asus maakte echt me teveel herrie. Op de website staat dat dit een rustige barebone is. Nou dat kon ik echt niet zeggen. Dus Intel koeler erop en ja dat scheelde. Ik had tuurlijk al de Q-Fan geactiveerd en naar de 20% gezet. De Intel koeler was al meteen een stuk stiller maar ik hoorde nog wel herrie. Dus ik heb die Asus koeler(gemonteerd op de heatsink) even eraf gehaald en een 92*92 mm fan van Zalman gemonteerd. Het leuke hiervan is dat ik een deel passieve fan heb doordat deze op de chassis koeling is aangesloten. Dus als de processor 50 graden wordt gaat deze aan en als de processor dan weer naar de 40 graden is gaat deze weer uit. Dus ik dacht probleem opgelost.

Maar toen het systeem 2 uur aanstond dacht ik wat hoor ik nou. Wat blijkt de voeding heeft ook nog een koeler en die geeft alle ellende. Ik vind het geluid te veel overstemmen. Maar is hier nog wat aan te doen? Ik moet namelijk snel een ander alternatief hebben of wat hiermee gaan doen. Het probleem bevindt zich dus in de voeding en als het systeem gewoon lekker warm wordt(wat trouwens niet goed is want de warme lucht kan niet goed weg) gaat die fan echt tekeer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!