[Totale leek]Hulp nodig Suse 9.3 2 problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het topic aangeeft ben ik vandaag voor het eerst begonnen met het "proberen" begrijpen van Linux.
Nou heb ik dus de Suse 9.3 64bit gedownload en succesvoll geinstalleerd.
Probleem 1
Alleen mijn nu wil ik mijn nforce en nvidia kaart drivers updaten zodat ik een fatsoenlijk resoluties etc heb.

Probleem 2
Dit lukt me dus niet :(
Daarnaast als ik naar x-terminal wil en dan weer wil inloggen log ik als admin in maar en kan ik de username wel intypen maar het passwoord niet? Nu kom ik dus ook linux niet meer in :(

ALs iemand het even in leken-taal kan uitleggen ben pas sinds vandaag bezig, zou ik dat erg waderen bedankt alvast.
Owjah als iemand mischien ook nog een total-noob forum voor mij heeft zodat ik "simpelere" problemen van andere kan zien, en vragen. Zou het geweldig zijn _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor je eerste probleem zou ik even googlen op nvidia linux drivers dan kom je vanzelf op het juiste gedeelte van de nvidia site als je de bijbehorende instructies volgt zou dat gewoon te doen moeten zijn. Overgens kan je de resolutie ook veranderen zonder driver update. Maar het is me niet duidelijk wat je wensen precies zijn dus google is your friend.

Het tweede probleem is denk ik dat Linux bij de password prompt geen karakters echo't op het scherm in de vorm van een * o.i.d. Je moet gewoon je wachtwoord intikken, je ziet em niet maar hij staat er wel! B)

Verder zal je waarschijnlijk door mods gewezen worden op het beleid om een topic te starten (Waar jouw topic niet helemaal aan zal voldoen). Een tip voor de beginnende Linux gebruiker: http://www.tldp.org/. Hier vind je how to's van heel veel dingen die met Linux te maken hebben. Er staat zelfs een how to over nvidia en openGL... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:53:
Voor je eerste probleem zou ik even googlen op nvidia linux drivers dan kom je vanzelf op het juiste gedeelte van de nvidia site als je de bijbehorende instructies volgt zou dat gewoon te doen moeten zijn. Overgens kan je de resolutie ook veranderen zonder driver update. Maar het is me niet duidelijk wat je wensen precies zijn dus google is your friend.

Het tweede probleem is denk ik dat Linux bij de password prompt geen karakters echo't op het scherm in de vorm van een * o.i.d. Je moet gewoon je wachtwoord intikken, je ziet em niet maar hij staat er wel! B)

Verder zal je waarschijnlijk door mods gewezen worden op het beleid om een topic te starten (Waar jouw topic niet helemaal aan zal voldoen). Een tip voor de beginnende Linux gebruiker: http://www.tldp.org/. Hier vind je how to's van heel veel dingen die met Linux te maken hebben. Er staat zelfs een how to over nvidia en openGL... ;)
Bedankt, maar ik heb die instructies op de nvidia gevolgd.
Alleen ik snap ze niet helemaal, ik moet dus uitloggen en dan via x-terminal installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen ik snap ze niet helemaal, ik moet dus uitloggen en dan via x-terminal installeren?
Een x-terminal is een terminal window in X, X is je desktop-omgeving. Waarschijnlijk heb je ergens in je menu een knopje met een zwart vierkantje zitten, genaamd "Terminal", "Shell", "Konsole", "xterm" of iets dergelijks... daar klik je op, et voila, een X-terminal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 22:16

Flydude

Mighty pirate

Zoiets?

Check overigens eerst eens in YAST Online Update (YOU) of je de driver niet gewoon kan aanvinken en laten installeren.

I am rubber, you are glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Jij moet is een boekje met als titel iets in de trant van "linux in 10 minuten" kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flydude schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:08:
Zoiets?

Check overigens eerst eens in YAST Online Update (YOU) of je de driver niet gewoon kan aanvinken en laten installeren.
Daar stond hij niet bij, daarom juist :(
Is er geen howto met screenshots dat is iets makkelijker :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 22:16

Flydude

Mighty pirate

Nee, en die zal je bijna niet vinden ook. Maar met een klein beetje doorzettingsvermogen kom je er ook wel.

Check anders eerst de Suse forums zelf. Geheid dat er meer mensen met jouw probleem zijn.

I am rubber, you are glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuBat
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

ZuBat

Huh?

Als je YaST opent en naar Online update gaat, en bij het eerste scherm op "verder" druk, kun je halverwege de pagina kiezen voor "installeerbare en geinstalleerde patches" (ipv installeerbare patches).
Daar vindt je als het goed is "download NVIDIA(r) Graphics drivers" tussen en nu is het een kwestie van aanvinken en accepteren :)

help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ZuBat schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:32:
Als je YaST opent en naar Online update gaat, en bij het eerste scherm op "verder" druk, kun je halverwege de pagina kiezen voor "installeerbare en geinstalleerde patches" (ipv installeerbare patches).
Daar vindt je als het goed is "download NVIDIA(r) Graphics drivers" tussen en nu is het een kwestie van aanvinken en accepteren :)
Ik zal het eens proberen :)
Pagina: 1