[ForceWare 77.77] Refresh rates: 60 hrtz

Pagina: 1
Acties:

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb net een fresh-install gedaan en dat ging gelukkig allemaal prima. Nu zit ik echter met het volgende probleem.

Met de 'oude' ForceWare kon ik er altijd voor kiezen om Overrides te doen van Refresh Rates op bepaalde resoluties. Ik speel nog steeds Medal of Honor Allied Assault online, maar dat is nu even ondoenlijk eigenlijk. Het draait maar op 60 Hertz. Ik heb nu in 77.77 (op deze laatste 5 karakters gaat de search onderuit...) nog niet zo'n mogelijkheid gevonden om per resolutie de refresh rate in te stellen. In Windows draai ik natuurlijk wel gewoon 100 Hertz, maar dat valt anders in te stellen...

Ik vind in deze ForceWare wel Screen Resolutions and Refresh Rates. Deze staat op 1024x786x32 op 100 Hertz. Het spel is ingesteld op exact dezelfde instelling, maar blijft op 60 Hertz...

Verder heb ik nog wel 77.72 geinstalleerd om te proberen, maar daarop is het menu precies hetzelfde. Wie weet hoe ik nu de refresh rates kan regelen in ForceWare?

Als videokaart heb ik een nVidia GeForce 4 FX5900 en draai Win XP Pro SP2.

[ Voor 7% gewijzigd door SanderTje! op 16-08-2005 03:31 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:46
Refreshrate override Forceware drivers 71.xx

(refreshrate override Forceware 7x.xx)
You can enable it at on your own risk

Registry editor.
Browse to path "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak".
Create new DWORD "NvCplDisableRefreshRatePage", value 0 (in hexadecimal).

Reboot.

Sinds 71.xx ofzo is die override optie eruit gehaald, erg irri, je kunt hem echter via de regedit terug halen.

succes.

[ Voor 5% gewijzigd door Magnolia op 16-08-2005 03:38 ]

Ontspan.

• SanderTje!
  • Niet online
Magnolia schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 03:38:
Refreshrate override Forceware drivers 71.xx

succes.
Dank! Ik had al een Override tool, maar die was van ages ago... Het register is aangepast. Ik ga booten en kijken of het werkt...!

Edit na reboot:
En dat werkt inderdaad! Ben blij dat het weer terug is, alleen wel belachelijk inderdaad dat men het er heeft uitgehaald... Games met 60 Hertz spelen is geen pretje...

[ Voor 24% gewijzigd door SanderTje! op 16-08-2005 03:49 ]

Verwijderd

Op een CRT niet nee, heb er ook last van, tot hartversnellingen aan toe :(

Uiteindelijk heb ik Het Programma Refresh Force geprobeerd, maar daar werken de Battlefield's weer niet mee. Nu heb ik Refresh Lock en dat werkt prima, maar ik ga die register edit ook even proberen.

Verwijderd

Bij mij werkt het ook!!
_/-\o_ Magnolia _/-\o_

Onder welke naam speel je trouwens MOHAA? Ik heb het tot een paar weken terug ook veel gespeeld.

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 04:24:
Bij mij werkt het ook!!
_/-\o_ Magnolia _/-\o_

Onder welke naam speel je trouwens MOHAA? Ik heb het tot een paar weken terug ook veel gespeeld.
offtopic:
SanderTje, zonder de !... :) Zit veel op de TDS Rifle Only server (213.247.33.37) Voeg me anders is toe op MSN als je nog weer wilt spelen. :)

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
Je hoeft helemaal niet te rebooten na die registry aanpassing :>

Verwijderd

Betekent dat overriden van je refresh rates dat je je CRT bijv. hoger kunt laten draaien dan de 'Don't show modes that this display can't run', en wel op een veilige manier (dus niet dat je CRT naar de knoppen gaat)? Want ik draai nu 1280x1024 met 60Hz, hoger kan 'ie zogenaamd niet, maar dit is net te weinig eigenlijk, zou graag naar 70 of 75 willen. Kan dat?

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:55:
Betekent dat overriden van je refresh rates dat je je CRT bijv. hoger kunt laten draaien dan de 'Don't show modes that this display can't run', en wel op een veilige manier (dus niet dat je CRT naar de knoppen gaat)? Want ik draai nu 1280x1024 met 60Hz, hoger kan 'ie zogenaamd niet, maar dit is net te weinig eigenlijk, zou graag naar 70 of 75 willen. Kan dat?
Nee dat is het niet. Wat aangegeven wordt als wat ie niet aankan, moet je ook niet gebruiken; daar is je monitor niet voor gemaakt :)

Met de tool die in dit topic is besproken kun je in game ook op 1024x768 je 100 hertz behouden in plaats van 60 hertz bij een aantal games.

Verwijderd

Ok dan thnx :)

Verwijderd

Oops

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 12:59 ]

Pagina: 1