Ik draai sinds enkele jaren een Linux fileserver. In deze fileserver zit een MSI moederbord met een Promise onboard RAID controller (Fasttrak 100 lite). Aan deze controller hangen 4 harde schijven. Omdat de controller ietwat gelimiteerd is, zijn de volgende arrays aangemaakt:
- 1x Mirror van 2 schijven
- 2x Strip van 1 schijf per stuk
Onder Linux werden alle schijven los gezien. Ik heb daartoe software RAIDS aangemaakt (2 RAID 1 arrays). Werkt prima!
Nu wil het lot dat het MSI moederbord aan het overlijden is (lekkende condensatoren). Gelukkig heb ik nog een bordje wat erin kan, maar dit board heeft een Highpoint RAID controller.
Nu is dus mijn vraag: hoe kan ik het beste deze RAID arrays overzetten? Ik kan nl nergens anders de data kwijt die op de schijven staan, dus van voren af aan beginnen is geen optie. Echter:
- zal de HPT controller de RAID arrays van de PDC controller kunnen gebruiken?
- kan ik Linux op de een of andere manier hier mee om laten gaan?
Wie heeft er tips voor me?
(en ja ik heb de search gebruikt maar niets nuttigs gevonden)
- 1x Mirror van 2 schijven
- 2x Strip van 1 schijf per stuk
Onder Linux werden alle schijven los gezien. Ik heb daartoe software RAIDS aangemaakt (2 RAID 1 arrays). Werkt prima!
Nu wil het lot dat het MSI moederbord aan het overlijden is (lekkende condensatoren). Gelukkig heb ik nog een bordje wat erin kan, maar dit board heeft een Highpoint RAID controller.
Nu is dus mijn vraag: hoe kan ik het beste deze RAID arrays overzetten? Ik kan nl nergens anders de data kwijt die op de schijven staan, dus van voren af aan beginnen is geen optie. Echter:
- zal de HPT controller de RAID arrays van de PDC controller kunnen gebruiken?
- kan ik Linux op de een of andere manier hier mee om laten gaan?
Wie heeft er tips voor me?
(en ja ik heb de search gebruikt maar niets nuttigs gevonden)