Ik sinds een tijdje een nieuw moederbord (Asus K8V SE Deluxe) en probeer deze aan mijn reciever (Yamaha RX-V450) te koppelen. Dit lukte met mijn vorige moederbord zonder problemen en kreeg op die manier een digitaal 5.1 signaal van mijn PC naar mijn boxen (alleen dat signaal, geen stereo dus geen mp3tjes uit winamp ofzo).. Nu krijg ik echter geen goed signaal door. Er komt wel een signaal naar mijn reciever, maar deze is maar 2 kanaals bij alle geluidsbronnen (DivX AC3, DTS, DVD, MP3 (logisch maar oke)). Nu heb ik mij helemaal rot gezocht naar een oplossing maar deze nog niet kunnen vinden.
Ik zit dus een beetje vast en hoop dat jullie een oplossing of tips hebben.
Verdere hardware (lijkt mij niet echt belangrijk):
- Ik heb de laatste driver van de Asus site gedownload (zowel de beta als de laatste officiele drivers)
- Heb de laatste windowsupdates gedaan,
- Laatste DirectX
- GOT gezocht; ook niks gevonden
- Op het Asus forum gezocht (zoeken werkt niet en na 50 pagina's aan topics had ik het wel gehad)
- Op de soundMax site in de FAQ gezocht. Daar staat het volgende :
Eerste is waar (anders kon ik het natuurlijk niet aansluiten) en 2e heb ik ook gedaan; geen resultaat.Some computers with SoundMAX have a SPDIF digital audio output which can plug into digital speakers or a digital receiver system. SPDIF stands for Sony/Philips Digital Interface. Sometimes it's spelled S/PDIF or S/P-DIF.
...
NOTE: If your computer supports SPDIF digital connections and you want to connect SPDIF digital speakers or receiver to your computer, you must enable SPDIF in the Advanced button for the main volume within the mixer.
Ik zit dus een beetje vast en hoop dat jullie een oplossing of tips hebben.
Verdere hardware (lijkt mij niet echt belangrijk):
- AMD Athlon 64 bits 3200+
- 1024 mb ram (kingston)
- Ati Radeon 9800pro
- Seagate 200gb HD & Maxtor 200 gb HD
- en natuurlijk floppy, dvdbrander, dvdspeler en de rest van de standaard zooi.
[ Voor 6% gewijzigd door JochemvL op 16-08-2005 01:17 ]