Toon posts:

ECC geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb via google veiling op een 512 mb sd ram geheugen geboden, maar zie nu pas dat er eigenlijk cce achter staat??!!

Ik heb via search en google wel wat informatie kunnen vinden maar niet direct de informatie die ik zoek.

Ik weet nou onderhand wel wat ecc inhoud maar het gaat mij meer om het volgende:

Werkt ecc altijd?, of moet je er persee een mobo voor hebben die deze ram geheugen ondersteund?

Ik hoop dat het altijd werkt en, anders hoop ik dat er nog mensen zijn die meer dan mij willen bieden!! :?

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ECC werkt alleen als de chipset (of in geval van de Athlon 64 de processor) het ondersteunt. Vrijwel alle Athlon 64's op socket 939 ondersteunen dit dus. Heb je een Pentium 4 (of een Athlon XP/Sempron), dan wordt het ondersteunt naarmate de chipset. Zo ondersteunt de i875P dus wel ECC, de i865P(E) weer niet. Dit hangt allemaal af van de chipset, bij elke moederbord specs staat wel vermeld of het wordt ondersteunt... :)

dit had je trouwens ook kunnen vinden in de RAM FAQ, onder het kopje ECC :)

[ Voor 38% gewijzigd door SleutelMan op 16-08-2005 01:15 ]

Logius | Somda | Twitter

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de ECC functie van de dimmen werkt alleen als je mobo het support, echter, je kunt ECC mem ook in een plank stoppen die geen ECC ondersteund. ECC kan namelijk gewoon uitgeschakeld worden.

Het enige waar je even rekening mee moet houden is dat het niet toevallig ook registered is. In veel gevallen is ECC geheugen ook gelijk registered (dat hoeft niet overigens) maar als dat zo is support je plank het meestal niet (tenzij je een server danwel een high-end workstation plank hebt).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

't Staat gewoon in de FAQ van dit subforum :) Zie de reply van SleutelMan.

Verder lijkt het me behoorlijk sterk dat je niks met Google hebt kunnen vinden :X Zelfs als ik de titel van dit topic als zoeksleutels gebruik, dan vind ik voldoende en duidelijke informatie:
[google=ecc geheugen]
[google=ecc memory]

Of je in het vervolg eens duidelijk en volledig wil aangeven wát en hóe je hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgesloten danwel geconcludeerd. Enkel neertikken "ik heb gezocht, maar niks gevonden" is niet afdoende. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).

Dit topic is gesloten.