Toon posts:

Hardeschijf wordt niet correct weergegeven

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
sinds vandaag heb ik een raar probleem met mijn 2de hardeschijf. Hij geeft hem niet meer aan als hardeschijf icoon bij 'deze computer'. Als ik er op klik krijg ik de melding:

Ga naar het configuratiescherm en configureer de systeemonderdelen.

Ik kan echter de schijf nog wel op als ik rechtermuis knop erop klik en hem via 'openen' open.
Ik heb naar eerdere meldingen over dit probleem gezocht op tweakers maar er was geen antwoord gegeven. Daarnaast herkent hij de hardeschijf prima in systeembeheer.

bekijk HIER een screenshot.

specs:

Maxtor 6Y080LO 80 GIG NTFS

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 00:33 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-02 22:04

Emiel1984

Made in NL

Je kan hem ook zien in je schijfbeheer ?
Configuratiescherm>Systeembeheer >Computerbeheer; opslag?schijfbeheer..

Zie je daar mischien iets vreemds ? Start je pc is op zonder de 2de harde schijf aangesloten anders eerst is en sluit dan je windows weer af en sluit de schijf weer aan en start windows weer opnieuw op .. waarschijnlijk lost dit je probleem op. Anders moet je is kijken naar drivers voor je harde schijf . Kijk is of de schijf in apparaatbeheer goed word weergeven en kijk naar de eigenschappen ; meld windows wel dat de harde schijf correct werkt ?

[ Voor 6% gewijzigd door Emiel1984 op 16-08-2005 00:38 ]

[LTS][MTS][HTS]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Kan best zijn dat de schijf aan het overlijden is. Probeer eerst eens met S.M.A.R.T. uit te lezen en evt met de schijf test utility van maxtor een schijftest uitvoeren (goed programmaatje trouwens 8))

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Topicstarter
smart en test utility leverden niks op. Een disconnectie ook niet. ik heb inmiddels de data gebackupped en de schijf uit de pc gehaald. Van mijn part einde verhaal.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
even een kickje, ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb ook meerdere topics gevonden op GoT die ook precies dit probleem adresseren, sommigen stammen zelfs uit 2002.

Bijna iedereen replyd met een standaard oplossing: kijk in je schijfbeheer, gebruik diag tooltjes etc. etc. deze geven allemaal nix verkeerd aan.

De schijf werkt helemaal prima op alle manieren kan de schijf gewoon benaderd worden, via het drop down menu in de explorer, tot handmatig de partitieletter invoeren. De enige manier waarop hij deze rare error geeft is het dubbelklikken op de schijf in het "mijn computer" scherm.

Ik ben er vrij zeker van dat het geen hardwarematig probleem is, dus dat het niet aan de schijf ligt. Hoogstwaarschijnlijk zal een clean windows install dit probleem gewoon oplossen, alleen het probleem is dat dat een best wel drastische oplossing is voor zon relatief klein probleempje omdat de schijf en de bestanden erop wel prima werken.

Als iemand hier in de tussentijd hier een oplossing voor heeft gevonden hoor ik het natuurlijk graag, maar ondertussen zal ik ff verder googlen :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je niet per ongeluk een autorun file op die d: schijf gezet ?

Iperf

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 23:37
zon probleem(pje) heb ik ook.

Ik had 3 dvd/cd drives en 1 hdd, toen ik een CD drive verwisselde met een HDD.

In windows gaf hij het icoontje aan van een cd speler.
Hierna heb ik iets gedaan met een Wizard Draadloos netwerk, en heb ik het icoontje van een WIfi adapter.

edit: Alles werkt naar toebehoren en ik heb er nog geen problemen mee gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door ImmortalSoul op 18-03-2006 23:32 ]

Pagina: 1