Toon posts:

Wat vragen over WD externe schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij de Mycom hebben ze nu een Western Digital Dual Option Backup 2 te koop en daar heb ik een paar vragen over.

Meer info over de HD

Wat bedoelen ze precies met Dual Option en dat je kunt kiesen hoe en wanneer de gegevens worden opgeslagen, en werkt deze alleen via USB of heeft deze ook voeding nodig vanuit het stopcontact.

En het lijkt mij ook dat je zo`n externe schijf ook kan delen, maar is dit ook zo?

Alvast bedankt, en na hopelijk positieve reactie`s heb ik hem mischien morgen al in huis staan _/-\o_

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:41

Tux

Ik zou eens op de site van de fabrikant kijken :)

http://www.wdc.com/en/pro...p?DriveID=148&Language=en

Daar zie je bijvoorbeeld ook dat hij ook nog op het stopcontact aangesloten moet worden.

En Dual Option is denk ik gewoon de naam van het product.

[ Voor 44% gewijzigd door Tux op 15-08-2005 23:57 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Maar volgens mij is dit niet helemaal het goeie type, er word op de mycom namelijk niks gezegd over een card reader en op die website wel.

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Ik heb deze schijf een tijdje geleden voor dezelfde prijs bij de vobis gekocht.
Ding kan zowel horizontaal als verticaal staan. Wat ze bedoelen met het hoe en wanneer opslaan is dat je op 2 manieren op kan slaan. Je kan ervoor kiezen dat je automatisch een backup maakt, je stelt dan een tijd in en ding slaat dan op die tijd boel op. En je kan kiezen voor handmatige backup, dat je dus alles zelf regelt. Het werkt via USB 2.0 en moet ook op stroom worden aangesloten. Je krijgt een adapter erbij, een usbkabeltje, voetjes waar je 'm op kan zetten en Dantz Retrospect Express backup software + drivers.
Na installatie en aansluiting word het gewoon als extra medium aangegeven en krijg het een aparte driveletter. Er zit een aan/uit knopje op. Je kunt het ding wel delen, maar dan moet en die schijf aanstaan en je computer. De drive is standaard geformatteerd op FAT32. Als je dus NTFS wilt zul je 'm opnieuw moeten formatteren. Dit kan gewoon via deze computer.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Okey bedankt voor je goeie uitleg.

Ik ga er zometeen nog even over slapen :P ;)

Ik wou eigenlijk dat ik de usb aansloot en ermee kon werken zodat het heel snel en makkelijk gaat

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Het gaat ook gewoon snel en makkelijk. 't is alleen kabeltjes aansluiten, drivers en software installeren en het is klaar voor gebruik. En je kunt het gebruiken op het moment dat het jou uitkomt. Kind kan de was doen.
En ja, alleen op usb aansluiten zal wel niet gaan, omdat het ding ook stroom vreet.

specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:03:
Maar volgens mij is dit niet helemaal het goeie type, er word op de mycom namelijk niks gezegd over een card reader en op die website wel.
Er zijn twee verschillende modellen van de 250 gig HDD van WD. De ene is in de aanbieding bij de MyCom voor 149,95 en heeft enkel een USB2.0 aansluiting en geen Firewire. De duudere, die rond de 220 eur ligt heeft behalve USB ook een FireWire interface en een geintegreerde cardreader.

Overigens is de goedkopere op dit niet leverbaar. Ze worden aan het eind van de week weer verwacht bij de hoofdleverancier van MyCom waarnaar ze vanaf volgende week weer (beperkt) leverbaar zijn.

Verwijderd

Wilde eerst ook bij MyCom om zo'n externe schijf halen, maar ze hadden 'm niet op voorraad.
Toen maar de interne versie genomen en ergens anders een externe behuizing gehaald (Spire GigaPod II, met USB 2.0 en Firewire) Het werkt perfect en in totaal zelfs nog goedkoper uit ook. (WD HD 250Gb voor 104,95 + 29,50 voor GigaPod)
Pagina: 1