[PRINTER] UltraViolet Inkt

Pagina: 1
Acties:

• Mallorca
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor een feest willen we een aantal uitnodigingen voorzien van een logo (tekening) wat enkel onder UV licht zichtbaar mag zijn. Nu heb ik via oa google al de inkt gevonden maar heb eigenlijk niets kunnen vinden van iemand die het in een printer gebruikt.

Kan ik een lege inkjet cartridge (zwart) schoonmaken en dan vullen met UV inkt om vervolgens iets zinnigs te printen? (een zwarte tekening of tekst?)

Heb div (oude) inktjets (HP 340 / HP 600 / HP 890 / Epson Styles) beschikbaar

* Ik hoop dat ik in het goede forum zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Mallorca op 15-08-2005 23:55 ]

Verwijderd

lijkt mij http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/6
maar dat kan ik ook mis hebben

edit: trouwens.. alleen onder een uv lamp ?
Hoe wil je dat dan gaan doen met alle mensen die geen uv lamp hebben ?
of laat je ter verrassing op het feest de lamp er over .. ?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 23:58 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37
Geen idee... wat let je om het te proberen? Ik zou alleen wel grote letters printen, kleine letters krijg je teveel kans op uitlopen van de inkt.

Misschien gewoon citroensap in je inktpatroontje spuiten? Volgens mij reageerde dat op UV.

Ik zou trouwens die ouwe HP600 ervoor opofferen, de epson NIET.... Die epson heeft de kop in de printer vastzitten (spuitmondjes), als je die dus om zeep helpt met de verkeerde substantie kan ie dus de kliko in. De HP heeft de kop in t patroon zitten, nieuw patroon erin en verder gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 16-08-2005 00:12 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik denk dat het met 'custom'-inkt niet zo makkelijk gaat werken. Het inkjet-principe berust namelijk op verarming van de inkt, waardoor de viscositeit stijgt zodat de inkt door de spuitmondjes kan lopen. Tenzij je in staat bent om inkt te maken die de juiste viscositeitsverandering bij de temperatuurstijging in de inktkop vertoont, lijkt het me een lastig verhaal worden.

Verwijderd

Klopt er is wel een inkt soort die gebruikt wordt in een drukkerij maar of die geschikt zal zijn in een inkjet cartridge dat betwijfel ik.
Deze inkt droogt op een andere manier dan gebruikelijk daardoor is deze niet te gebruiken voor jou printer.
Maar als je het eventueel uit zou willen proberen ga naar een drukkerij misschien hebben zij toevallig een blik staan maar let wel op het is prijzig........
Groetjes van een drukker

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:06
kun je niet beter een stempel maken van een plak rubber?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

WVL_KsZeN schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:23:
Of van een grote aardappel :+

• Mallorca
  • Niet online
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:23:
Ik ga het gewoon eens proberen met een oude cartridge en een oude printer
en anders wordt bovenstaande het alternatief.
Een stempel hebben we al dus dat moet wel lukken.

Wordt vervolgd.....(als de inkt binnen is, is besteld bij de boekhandel).

• Mallorca
  • Niet online
De inkt is binnen (allang) maar uiteindelijk hebben we het niet gebruikt. Volgens mij kan ik die prima in een catridge spuiten maar heb er verder weinig meer mee gedaan. Was iets van 7euro / 100ml.

Topic kan wel op slot.

Verwijderd

Leuk om te horen dat je toch nog aan goede inkt bent gekomen, van welk merk is dat spul

(overigens hoeft een topic niet op slot hoor..)
Pagina: 1