Welke proccessor

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
hallo,

ik zit er aan te denken om een andere processor te kopen, alleen welke kan ik beter nemen.
ik kan kiezen tussen een celeron d 2,8 ghz 533 fsb of een p4 533 2,4 ghz ( idd northwood ).
het moet niet te veel kosten en is het verschil tussen beide goed merkbaar?
ik ben nieuw op got.

alvast thanx

[ Voor 4% gewijzigd door __xeno__ op 15-08-2005 23:24 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor moederbord heb je? Kijk even welke processoren worden ondersteund door je moederbord, kijk op de website van de fabrikant hiervoor.

Ik denk dat de 2,8GHz Celeron D sneller is dan de 2,4GHz P4. Misschien kun je wat benchmarks opzoeken van de processoren. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• __xeno__
ik heb een ax4spe-un moederbord hij ondersteunt ze beide

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hallo, welkom in dat geval :).

Het 'probleem' met GoT is alleen wel dat je zelf eigenlijk onderzoek naar dit soort vragen moet doen. Ik weet er zelf ook niet 123 antwoord op te geven, maar het volgende kan ik er wel over zeggen:
Een celeron of een p4 is allebei van hetzelfde merk, namelijk Intel. Deze maakt meerdere processoren. Een celeron is een afgezwakte processor van de p4. Maar omdat er dus ook snelheidsverschil tussen zit, is het een beetje moeilijk om te zeggen welke nu echt sneller is. Op mijn gevoel zou ik voor de p4 gaan, maar ik zal ik eens kijken of ik nog wat vergelijkingen kan vinden :)

Verder: waarom wil je een andere processor kopen? Kan je deze toevallig 2e hands krijgen of is dit je verteld? Kan je zelf ook een processor wisselen?
Weet je of je moederbord dit ook aankan?

[ Voor 6% gewijzigd door Motrax op 15-08-2005 23:17 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Een pentium 4 2.4ghz zijn meestal northwoods, die kan je zonder voltage verhoging dus wel op 3ghz krijgen.

• __xeno__
ok, ik vertel het hele verhaal wel, op mijn ax4spe-un mobo zit nu een p4 2,4 ghz, ik heb een ander systeem waar nog een processortje in moet, met een ax4gr moederbord, dit ax4gr moederbord ondersteunt de p4 2,4 wel, maar de celeron d niet, nu zat ik er aan te denken om voor mijn ax4spe-un systeem, die de celeron d wel ondersteunt, een celeron 2,8 te kopen.en de p4 2,4 op dat ax4gr systeempje te plaatsen, alleen wil ik niet dat daardoor een gigantisch prestatatie verlies ontstaat. snappie :)

[ Voor 6% gewijzigd door __xeno__ op 15-08-2005 23:24 ]

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
ToFast schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:20:
Een pentium 4 2.4ghz zijn meestal northwoods, die kan je zonder voltage verhoging dus wel op 3ghz krijgen.
Waarbij ik dan wel even aan zou geven dat TS goed naar de temp moet gaan kijken :-)

Koffie!!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

__xeno__ schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:22:
ok, ik vertel het hele verhaal wel, op mijn ax4spe-un mobo zit nu een p4 2,4 ghz, ik heb een ander systeem waar nog een processortje in moet, met een ax4gr moederbord, dit ax4gr moederbord ondersteunt de p4 2,4 wel, maar de celeron d niet, nu zat ik er aan te denken om voor mijn ax4spe-un systeem, die de celeron d wel ondersteunt, een celeron 2,8 te kopen.en de p4 2,4 op dat ax4gr systeempje te plaatsen, alleen wil ik niet dat daardoor een gigantisch prestatatie verlies ontstaat. snappie :)
Dit soort informatie is ook wel handig voor ons ;) om zo wat meer te begrijpen over het waarom...

In ieder geval: Pruz0r denkt dat de Celeron sneller is, ik denk de P4 en ik heb maar één review zo even kunnen vinden en echt duidelijk is deze niet:
nieuws: Intel Celeron-D aan de tand gevoeld
Het hangt er een beetje om.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• __xeno__
mijn p4 is idd een nortwood, 533 mhz fsb, ik ben geen noob maar ik vind dit alleen een moelijke keuze. omdat de celeron meer mhztjes heeft maar minde cache geheugen en de p4 andersom :)

ax4spe-un: http://www.aopen.nl/products/mb/ax4spe-un.htm
ax4gr : http://www.aopen.nl/products/mb/ax4gr.htm

[ Voor 25% gewijzigd door __xeno__ op 15-08-2005 23:29 ]

Verwijderd

Je moederbord heeft een 865PE chipset en ondersteund DDR400 geheugen, socket 478, dus je kan hoger dan een Celeron D 2,8 of een 2,4 op 533 mhz fsb.
Als het tussen die 2 moet zijn, dan de P4 2,4 533.
Maar je zou rustig een 3,0 GHZ erop kunnen zetten en die mag echt niet meer dan 180 euro kosten ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Het staat gewoon in de FAQ uitgelegd hoe je een CPU moet uitzoeken :)

Aangezien je hier dus nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de schijnbaar te snel weggeklikte [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog rustig en aandachtig te doornemen. Met name het forumgedrag gedeelte is in jouw geval essentieël. Daarin staat namelijk duidelijk uitgelegd wat wij hier op GoT allemaal wel niet van de gebruikers verwachten. Daaronder valt dus o.a. inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis. Wanneer je een topic wil starten, beschrijf dan duidelijk en volledig wat je tot dusver allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uiteengezet danwel geconcludeerd. Dat mis ik namelijk in je topicstart.

[ Voor 64% gewijzigd door BalusC op 16-08-2005 07:03 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.