Nog even wachten met kopen ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 16:29

Malloot

bekijk eens wat anders

Topicstarter
Hallo, hier spreekt een leek. Deze leek vraagt zich af of hij moet wachten op Longhorn en 64bit technologie, of nu een Dell geval aanschaft (Dimension TM 9100).

Er zitten vast mensen hier die (ergerend) het goede antwoord kunnen geven, of doorverwijzen naar een topic met het beste antwoord wat ik blijkbaar niet kon vinden...

Nu werk ik op een Fujitsu-siemens Scaleo 600 van bijna 3 jaar oud, met 2,53 Ghz P4. Hij kan nog prima meekomen, maar toch krijg ik de schijt van dat ding (hij maakt kabaal en de 3D kaart is kut en te weinig RAM dus kan ik net zo goed een hele nieuwe aanschaffen). SVP meningen daarover achterwege laten, het is vast belachelijk, dat geloof ik best...

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 11:18
Is het geen idee om je bestaande computer te upgraden? Een Pentium 4 2,53 Ghz. is in mijn optiek nog een heel behoorlijke processor.

Hoeveel geheugen heb je er nu in zitten? Met een leuke geheugenuitbreiding, een snellere videokaart en stillere fans, kun je weer een tijdje vooruit. In elk geval zo ver vooruit dat je wat betreft Vista (=Longhorn) en 64 bits nog even de kat uit de boom kan kijken (Vista gaat trouwens nog 32 bits ondersteunen).

Is in ieder geval goedkoper dan een geheel nieuwe computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Persoonlijk zou ik je aanraden om gewoon nog te wachten. Upgrade je pc met een beetje extra geheugen, misschien nog een nieuwe videokaart en wacht nog even met de grote investeringen. Ik wacht zelf ook nog tot 2006 voordat ik mijn pc in het geheel vervang en ik heb een 2800+ en 9700Pro. Beide komen nog voldoende mee, naar mijn zin, om het uit te houden tot 2006.

Dat hij kabaal maakt is misschien nog iets aan te doen, kijk eens of het gaat om je processorkoeling, of die van je videokaart enz. Misschien kan je er een andere koeler opzetten :)

Erm, wat ruftman dus zegt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Motrax op 15-08-2005 22:59 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot

Malloot

bekijk eens wat anders

Topicstarter
Dank, ik zal de kast er eens afhalen (morgen) en kijken of ik dat allemaal een beetje kan. Ik heb nu 384MB RAM (ik was arm).

Het kabaal had ik al eens onderzocht, volgens mij maakt de HD een enorm kabaal (pieperig). 't is een 60 GB, merk weet ik niet.

Probleem met video is dat hij telkens even hapert (altijd al gedaan), ik ben bang dat dat misschien wel aan iets anders ligt, het moederbord ofzo. Sinds ik een oude versie van Need for speed voor de lol heb geinstalleerd is er trouwens geen lol meer aan, nu doet hij telkens van pr-r-r-r-r-r-r-r (geluid blijft haken) als ik een spel speel of soms ook video afspeel, en hangt het hele ding. En dan doe ik ook van K-R-R-R ;)

Video kaart is trouwens Nvidia GeForce4 MX 440SE with AGP8x...

[ Voor 6% gewijzigd door Malloot op 16-08-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat wil je er precies mee doen?
Als je niet al te fanatiek wilt gamen, dan zou ik gewoon wat geheugen bijprikken, en een beetje een lowbudget videokaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot

Malloot

bekijk eens wat anders

Topicstarter
Muziek maken en foto's bewerken (meer RAM dus inderdaad).
Pagina: 1