[XP] Onverklaarbaar veel geheugen in gebruik*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik had al vaker het idee dat, ondanks dat ik eigenlijk geen speciale dingen deed op de pc, mijn 512 mb lang niet toereikend was en de computer vreselijk traag kon zijn voor zijn speceficaties. Vandaag had ik dit weer, en ben eens gaan kijken, en idd... als ik taakbeheer opende, en zag welke programma's er open stonden, en hoeveel geheugen er in totaal wel niet gebruikt werd. Ik snap er niks van. Wie kan het volgende screenshot uitleggen, en me vertellen wat de oorzaak is en wat ik eraan kan doen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/martijn12345/Geheugen.JPG

Zoals je kunt zien brand ik een DVD, heb ik wat standaard dingen open, wordt er wat gedownload op de achtergrond. Niks wat nu echt veel geheugen zou moeten gebruiken mijns inziens. Hoe er dan toch 971Mb gebruikt wordt, is mij een raadsel.

Geen inspiratie

Verwijderd

Dat is inclusief je virtueel geheugen dacht ik. Kolom kan je wel zien door op menu beeld en dan kolommen selecteren te drukken.

Verder een hoop opstart troep in het lijstje imho, acrobat bijv.? nergens voor nodig dat het autom. opgestart wordt. Verder zijn het wel wat meer progsels die aan het draaien zijn dan je noemt in de startpost. Je hoeft er niet mee bezig te zijn maar het telt wel mee zoals mbm5 en bandwidth monitor...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:28

Jimbolino

troep.com

je hebt ook wel veel 'zooi' openstaan....
windows zelf gebruikt ook al 100mb ofzo, wat je niet terug kan vinden in processen...

klik ook eens op "Processen van alle gebruikers weergeven"

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Scan eens op virussen en malware/spyware(mircrosoft antispyware en/of spysweeper)
ABC.exe lijkt mij een virus of ed

Verwijderd

ToFast schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:37:
Scan eens op virussen en malware/spyware(mircrosoft antispyware en/of spysweeper)
ABC.exe lijkt mij een virus of ed
ABC is bitorrent client, geen virus

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ja, maar het kan ook een virus/malware zijn. Google maar eens.
Waarom zou hij ook 2 bittorents clients gebruiken dan? ATM en Bitlord tegelijk zeker...

Nero staat ook open, outlook en MSword en windowsmediaplayer. Ik vind het niet zo gek hoe je op dat aantal MB komt hoor...Als je dit altijd op de achtergrond wil hebben draaien, druk er dan een reepje 512mb bij voor 40euro

[ Voor 16% gewijzigd door ToFast op 15-08-2005 22:44 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat een zooi, bij mij draait nog geen eens de helft. Zoiezo kan weg: abc.exe, jusched.exe (van java), imapi.exe en eigenlijk gewoon alles wat uit kan zonder dat je het merkt.

Zoek ook eens op welke services je eigenlijk nodig hebt (in services.msc).

Verwijderd

wwillem schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:44:
Wat een zooi, bij mij draait nog geen eens de helft. Zoiezo kan weg: abc.exe, jusched.exe (van java), imapi.exe en eigenlijk gewoon alles wat uit kan zonder dat je het merkt.

Zoek ook eens op welke services je eigenlijk nodig hebt (in services.msc).
heeft imapi.exe niets te maken met het branden van cd's / dvd's en mag je het dus niet afsluiten als je aan het branden bent ? :?

Verwijderd

Wat in je lijstje staat komt bijlange na niet op 900 MB. Ik vermoed dat je maar met 1 gebruiker aangemeld staat? Om aan de 900 MB te komen zouden er ook enorm veel services moeten opstaan. Hoe lang staat je pc op op het moment dat je aan die 900MB komt? Hoeveel MB gebruik je vlak na het opstarten van de pc en het opzetten van de applicaties die je gebruikt? Als dit een pak minder is, dan vermoed ik dat het gaat om een memoryleak in 1 van je bittorrent applicaties. (waarom gebruik jij trouwens abc en bitlord door elkaar?) Sluit eens een aantal keer je abc af en start hem daarna terug op. Probeer nadien hetzelfde met bitlord. Als het totale geheugengebruik blijft omhoog gaan dan weet je hoe het komt.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37
Pff.. ladingen zooi openen en vervolgens klagen dat je pc eens traag is.. Doe eens een reboot zonder allerlei applicaties te openen, en kijk dan of je pc OOK traag is..

volgens mij is de oplossing heel simpel => of RAM erbij, of minder veeleisend zijn voor een pc met 512MB en dan zoveel applicaties open... :P

edit:
Enneh, ABC 2x open en Bitloard? Klopt niet helemaal he
:P

[ Voor 14% gewijzigd door SyS_ErroR op 15-08-2005 23:09 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Inderdaad, simpel meer RAM, ik gebruik 238MB waarvan 50 voor 2 keer 3 tabjes firefox. Als ik ook 2 torrentclients ga draaien, outlook, mediaplayer en tegelijk een dvdtje branden, das iets teveel van het goede met 512MB.

Als ik mijn lijstje optel, kom ik ook niet uit op 238, maar das ook geen verrassing. Ik snap ook al niet waar de rest vandaan komt, maar ik gok op dvd-branden, en Word en Outlook en en en een heleboel meer.

[ Voor 33% gewijzigd door FirePuma142 op 16-08-2005 15:07 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Ik weet niet hoor, maar meer MB er prikken gaat niet echt helpen volgen mij.... zoals vlinderbeest al slim op merkte komt het lijste bij elkaar opgeteld niet aan 900 MB (zoals rechts onderaan in het plaatje vermeld staat).

Mij lijkt na een reboot, 1 voor 1 je progsels starten en kijken bij welk prog het geheugen gebruik de spuigaten uit gaat lopen iets om eens te proberen.

/edit

post eens een plaatje van taak beheer met het vinkje "processen van alle gebruikers weergeven" aangevinkt

/edit

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 14:31 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:47:
[...]

heeft imapi.exe niets te maken met het branden van cd's / dvd's en mag je het dus niet afsluiten als je aan het branden bent ? :?
Nee, zoals je met google kunt vinden is imapi.exe voor het in windows gebouwde branden. Icm met Nero dus overbodig :).
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:53:
Wat in je lijstje staat komt bijlange na niet op 900 MB.
Dat kom ik ook niet op mijn eigen systeem. Je suggestie met meerdere gebruikers kan kloppen, maar je moet bij het lijstje in taskmanager ook nog kijken hoeveel de Windows kernel gebruikt. Dan klopt het bij mij iig :).

[ Voor 36% gewijzigd door dr snuggles op 16-08-2005 18:09 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 10:04

Mentalist

[avdD]

Dit heeft weinig met de hardware te maken.. Dus een move :

Processors, Mobo's & Geheugen -> Windows Operating Systems

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welke versie van Windows hebben we het hier?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Windows XP Pro met SP2 draait hier al een jaartje

laatste reboot is een week ofzo geleden.

ik gebruik 2 bittorrent clients, dat klopt, bewuste keus.

Hoe komt het dat er zoveel 'onnodige troep' open staat. Is dat normaal als je een week lang je pc hebt gebruikt zonder te rebooten, en zijn het gewoon zaken die dan achter blijven, of moet ik structureel iets veranderen in bijvoorbeeld de 'services' van windows of raden jullie me iets anders aan om eens te doen?

EDIT:Ik ben eens even aan het spelen, en heb het probleem gevonden. Ik ben één voor één processen gaan afsluiten. Bij het afsluiten van Protowall (zoiets als peer gardian; voor wie het iets zegt) zakte mijn geheugengebruik met zo'n 450 mb :o

Heb nu zelfde zaken openstaan als gister, alleen brand ik geen dvd. Gebruikt nu 402 mb, dit lijkt dan wel redelijk te kunnen kloppen, of niet ?

[ Voor 32% gewijzigd door martijn12345 op 16-08-2005 20:38 ]

Geen inspiratie

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:28

Jimbolino

troep.com

firewalls icm p2p clients wil niet altijd goed gaan

een firewall houdt per connectie gegevens daarover bij en slaat dit dus op in zijn geheugen.
p2p (en vooral bittorrent) is gebaseerd op het principe: FOCKING veel connecties maken
ik kan mij voorstellen dat dit resulteert in een hoog geheugengebruik

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1