Toon posts:

DVCAM omzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

Heeft iemand een tip hoe ik voor een redelijk bedrag 7 DVCAM (Sony PDVM-40N) kan omzetten naar DVD zodat ik ze met mijn PC kan verwerken ?
In de winkels zijn ze vrij hoog met hun prijzen... Is het huren van een videocamera en ze zo digitaliseren via de PC goedkoper of zeer omslachtig?

dank voor uw tips,

yello fan ;)

Verwijderd

Zoek een videoberwerkingspakket dat met DVCAM overweg kan (iig Premiere). Ik ben alleen bang dat je niet voldoende hebt aan de consumentenpakketten (logisch) en dat je dus flink in de buidel moet tasten. Wellicht dat een Casablanca setje goedkoper is, maar daarvan weet ik de specs niet.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat ik niets heb waar die DVCAM casettjes in passen.....

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Waar woon je? Ik kan ze voor je inladen naar een draagbare harddisk ofzo. Zie mijn profiel voor email.
Ik heb een PD-150 camcorder (DVCAM).

[ Voor 17% gewijzigd door PJKs op 15-08-2005 23:09 ]

ja, graag!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Je kunt een dvcam player huren bij diverse media bedrijven. Een goede dvcam player is de DSR-11 van Sony.

...Make every cut count, even if it is one frame...

Verwijderd

Topicstarter
125 EUR per dag.... en dan zelf nog knutselen.. dat kan goedkoper niet? :9

thanx

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

je kan gewoon een fire wire kaartje kopen en alles omzet met Pinnacle Studio 9.0. Pinnacle studio kost zo uit mijn hoofd 80 euro en een fire wire kaartje kost max €20,-

Op het moment dat je geen fire wire hebt kun je in de gangbare computer winkels ook complete pakketten kopen met s-video enz. Daar zit vaak Pinnacle al bij. Ik heb laatst bij de mycom DEZE gekocht (software zit hier al bij)
ik heb namelijk geen camera met firewire en ik wilde ook gelijk iets hebben om videobanden om te zetten naar DVD

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Mysteryman schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:22:
je kan gewoon een fire wire kaartje kopen en alles omzet met Pinnacle Studio 9.0. Pinnacle studio kost zo uit mijn hoofd 80 euro en een fire wire kaartje kost max €20,-

Op het moment dat je geen fire wire hebt kun je in de gangbare computer winkels ook complete pakketten kopen met s-video enz. Daar zit vaak Pinnacle al bij. Ik heb laatst bij de mycom DEZE gekocht (software zit hier al bij)
ik heb namelijk geen camera met firewire en ik wilde ook gelijk iets hebben om videobanden om te zetten naar DVD
Het probleem is dat hij zijn bandjes niet kan afspelen...

ja, graag!

Verwijderd

Edit:

blijkbaar ook onzin :(

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie allen voor de reactie.. _/-\o_

poging om het duidelijker te maken: B)

7 DVCAM cassettes bevatten de verfilming van mijn bruiloft.. Deze zijn geschoten met een Sony camera door een kennis die voor TV werkt en een professionele Sony camera heeft gebruikt.
Hij heeft ons de 7 cassettes gegeven en heeft zelf geen toegang meer tot apparatuur om het om te zetten...

Ik heb een laptop met firewire, video in, DVD-writer en ben in het bezit van Sonic Vegas 4.0... Ik wil hiermee de video bewerken en dan met DVD-Lab Pro compileren en branden...

MAAR...... :+

De video van de bandjes moet in mijn Laptop komen...

- optie 1 = laten omzetten in winkel..... bij mij in de buurt vragen ze 150 EUR om ze alle 7 om te zetten. Is natuurlijk te doen maar vroeg me af of dat niet goedkoper kan.. het is tenslotte alleen maar bandje erin, opnemen, DVD-tje eruit....

- optie 2 = DVCAM player of video-camera huren en die aansluiten op laptop.... Vragen ze hier ook rond de 150 tot veel hoger per dag voor... En dan moet ik alles nog zelf doen... Dus dit is volgens mij geen goed idee...

heeft iemand nog andere oplossing of kent iemand een bedrijf die de conversie van DVCAM naar DVD of ander medium voor een schappelijke prijs kan doen ?

thanx,

yello fan

Verwijderd

PJK schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:08:
Waar woon je? Ik kan ze voor je inladen naar een draagbare harddisk ofzo. Zie mijn profiel voor email.
Ik heb een PD-150 camcorder (DVCAM).
Goedkoop genoeg? Anders even een advertentie op marktplaats?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 12:02 ]

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:02:
[...]Goedkoop genoeg? Anders even een advertentie op marktplaats?
Ik hoef er niet veel op te verdienen, maar ben ook absoluut niet van plan het vaak te doen. Daar hebik de tjid niet voor. Iemand met zijn bruiloftsfilm uit de brand helpen doe ik graag, maar ik heb meer dan genoeg werk om me niet fulltime met kopieklusjes te hoeven bezighouden.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:04:
[...]
Bovenstaande quote komt namelijk van de site van Pinnacle. Kortom geen ondersteuning voor DVCAM.
Helaas is ook dit ruis, want niet waar. Als Pinnacle DV over Firewire ondersteunt, ondersteunt hji ook DVCAM over firewire. Het enige verschil tussen DV en DVCAM is de snelheid van de tape: bij DVCAM draait diezelfde band 50% sneller, waardoor op een 60' DV tape 40' DVCAM past. Enige voordeel is dat er minder leesfouten zijn doordat er minder bits per cm2 worden geschreven. De datastroom is gelijk: DV25 met 4:2:0 compressie.

De professionele DVCAM-tapes zijn iets degelijker en worden met 40' opschrift verkocht, maar kunnen op DV-standaard ook gewoon 60' aan. De PD-150 is omschakelbaar en accepteert beide formaten voor opname/weergave. Onafhankelijk van de band.

Als het weergave-apparaat DVCAM-ondersteunt, is de communicatie over Firewire/1394 verder identiek; Elk mnotageprogramma dat DV over firewire kan aansturen, kan ook DVCAM, omdat er in de signalen geen verschil is.

ja, graag!

Verwijderd

Qua signaal heb je helemaal gelijk, ik heb dan ook mijn vorige post direct ge-edit. Ik had er verder ook niet over nagedacht en aangezien ik zelf niet in DVCAM kan opnemen, dacht ik slim te zijn en eea op te zoeken op de site van Pinnacle. Bij de professionele pakketten wordt DVCAM genoemd, bij de goedkopere niet; vandaar mijn voorbarige conclusie.

Overigens is de spoorbreedte van DVCAM ook nog eens een factor anderhalf breder waardoor je minder kans hebt op drop-outs ;) (<- gewoon ter aanvulling)

offtopic:
Overigens niks dan lof over jouw aanbod om voor hem die banden om te zetten.....
Pagina: 1