Toon posts:

DVD speler met component op Yamaha RX-V457 aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik heb een vraagje,

Ik wil de Yamaha RX-V457 kopen. Nu wil ik mijn dvd speler erop aansluiten via de compnent aansluitingen. Maar vanaf me reciever naar me Tv ka ik alleen de gewone composite kabel aansluiten. Kan dit eigelijk? Want ik las in de handleiding dat de component in alleen naar component out gaat,. en composite video naar composite video out...en op mijn TV kan ik alleen composite aansluiten.

Moet ik nu dus gewoon me dvd speler composite op me versterker aansluiten of kan ik alsnog component gebruiken?

Iemand die hezelfde probleem heeft of??

Nick

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Component naar de receiver en vervolgens met composiet naar de tv, haalt niks uit! Maar heb je geen scart ingang op je tv? Dan zou je namelijk S-video kunnen gebruiken.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Hmm neej,. daar doet mijn tv helemaal niks mee..dus ik moet nu mijn dvd speler composite aansluiten op mijn versterker en dan composite op me tv?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Is het zo'n travel tv ofzo? De meeste hebben wel een scart :? Maar als de tv geen scart heeft, hoef je ook niet al te veel zorgen te maken om de aansluitmethode. Er is dan namelijk maar 1 optie: composiet!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:03

Jag

O ja, dat is een hele jammere situatie. Bij goedkopere receivers is er beknibbeld (moet ook wel voor zo'n prijs) op de video electronica en er zijn dan geen converters ingebouwd. Dus composiet alleen op de composiet uitgang, s-video alleen op de s-video, enz. Echt heel onhandig want dan moet je per se van al je bronnen hetzelfde type output gegbruiken anders heeft het eigenlijk geen zin (want je moet dan ook dubbele kabels van receiver naar projector/display leggen en schakelen op zowel projector/display als receiver als je bron wisselt).

Wat jij dus kan doen is:
- DVD speler via composiet aansluiten, niet doen, is lelijk
- zowel de composiet uitgang als de component video uitgang van de receiver met je tv verbinden
- DVD speler gewoon met scart op een RGB input aansluiten
- een duurdere receiver kopen die wel video kan converten

Via scart is goedkoop en heeft als voordeel dat er meteen een signaaltje voor het beeldformaat wordt meegestuurd. Dan gaat je tv automatisch op verbreden staan bij een anamorphic dvd enzo, erg handig.
Voor CRT tv's is RGB zoiezo het beste, maar ik neem aan dat je een lcd hebt oid dat ie een component video input heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:53:
Hey mensen ik heb een vraagje,

Ik wil de Yamaha RX-V457 kopen. Nu wil ik mijn dvd speler erop aansluiten via de compnent aansluitingen. Maar vanaf me reciever naar me Tv ka ik alleen de gewone composite kabel aansluiten. Kan dit eigelijk? Want ik las in de handleiding dat de component in alleen naar component out gaat,. en composite video naar composite video out...en op mijn TV kan ik alleen composite aansluiten.

Moet ik nu dus gewoon me dvd speler composite op me versterker aansluiten of kan ik alsnog component gebruiken?

Iemand die hezelfde probleem heeft of??

Nick
Waarom wil je je dvd-speler op je receiver in de eerste plaats aansluiten? Je hebt beeld en geluid, geluid loopt via de receiver (via een coaxiale kabel vanaf de dvd speler naar receiver) en beeld loopt via composiet vanaf dvd-speler naar tv. That's all there is to it....behalve als je inderdaad meerdere dingen op je composiet moet aansluiten, dan kun je het beste inderdaad alles via composiet aansluiten (als er tenminste een composiet uit op je receiver zit).
Pagina: 1