12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Mocht dat niet werken dan kun je nog proberen om op de lilo prompt 'linux mem=256M' in te voeren o.i.d.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Standaard is deze driver niet inbegrepen bij een Debian of BSD install, voor zover ik weet.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Compaq ProLiant 1500 Servers Maintenance and Service Guide -- Chapter 1 Illustrated Parts Catalog.pdf
Manuals
Red Hat en SUSE Linux zijn supported.
[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 16-08-2005 09:44 ]
Op Linux de installer booten met :LB06 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:53:
Als ik FreeBSD wil installeren krijg ik te zien dat er slechts 15MB beschikbaar is, terwijl ik zeker weet dat er minimaal 200MB in zit. Via google ben ik er achter gekomen dat dit misschien aan de firmware ligt, maar ik heb reeds de laatste versie, voor zover ik weet (1998). Hierdoor krijg allemaal alloc errors tijdens de installatie.
1
| linux text mem=exactmap mem=640K@0 mem=XXM@1M expert |
waarbij XX het totaal aantal MB's is minus 1
Die controller zit op een EISA bus AFAIK, en niet op PCI, waardoor je de kernel moet vertellen waar ie zit : "eisa=0xS000" waarbij S het EISA slot nummer is. Die parameters moet je opgeven op het moment dat de installer vraagt om de cpqarray parameters.LB06 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:24:
Ah ja, dat werkt. Maar nu krijg in een andere melding: nl. dat het root fs niet kan worden gemount. Er zit een Compaq smart 2/p SCSI raid controller in, dus dat zou het probleem kunnen zijn. Ik heb echter geen idee of en hoe het mogelijk is om deze drivers alsnog geladen te krijgen voor een linux install.
Ik heb al verschillende (combinaties van) parameters meegegeven. De enige succesvolle combinatie is tot nu toe linux(26) mem=224M. Maar dan krijg ik de melding dat het root fs niet kan worden gemount.igmar schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:51:
[...]
Die controller zit op een EISA bus AFAIK, en niet op PCI, waardoor je de kernel moet vertellen waar ie zit : "eisa=0xS000" waarbij S het EISA slot nummer is. Die parameters moet je opgeven op het moment dat de installer vraagt om de cpqarray parameters.
edit: Weet iemand hoe je op een soortgelijke manier in BSD de hoeveelheid memory kunt 'forcen' ahw?
[ Voor 10% gewijzigd door HarmoniousVibe op 16-08-2005 20:02 . Reden: aanvulling ]
[edit]En waarom ik het doe? Ik weet het niet...
http://www.cpqlinux.com/sim710.html <- die dus, en de juiste parameter-waarden kun je vinden in de SmartStart System Config Util.
[ Voor 21% gewijzigd door Kippenijzer op 16-08-2005 20:04 ]
Ik ga nu proberen om een floppy based net-install te doen, zodat ik iig niet in de knoop kom met de SCSI CD-ROM.Kippenijzer schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:00:
Ik denk dat het op de cpqlinux site die ik linkte vermeld staat (dwz, doe wat moeite, het is iig met google te vinden), maar ik denk dat de cd-rom van het ding een scsi cd-rom is, en de on-board scsi chipset heeft ook een extra schakeloptie nodig om herkent te worden (omdat het een nogal afwijkende varaint van de NCR chipset is, heeft zelfs een speciale "Simple NCR" driver ervoor).
[edit]En waarom ik het doe? Ik weet het niet...
http://www.cpqlinux.com/sim710.html <- die dus, en de juiste parameter-waarden kun je vinden in de SmartStart System Config Util.
edit:
Die link had ik ook gevonden, maar die parameters werken ook niet.
[ Voor 6% gewijzigd door HarmoniousVibe op 16-08-2005 20:16 ]