[Proliant]Meer geheugen alloceren

Pagina: 1
Acties:

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Hallo. Sindskort heb ik een server: een Compaq Proliant 1500 E17. Nu dacht ik Linux erop te installeren, maar bij Debian krijg ik de melding dat er geheugen niet meer gealloceerd kan worden.

Als ik FreeBSD wil installeren krijg ik te zien dat er slechts 15MB beschikbaar is, terwijl ik zeker weet dat er minimaal 200MB in zit. Via google ben ik er achter gekomen dat dit misschien aan de firmware ligt, maar ik heb reeds de laatste versie, voor zover ik weet (1998). Hierdoor krijg allemaal alloc errors tijdens de installatie.

Is iemand er in geslaagd Debian of een andere distro te installeren op een Compaq Proliant 1500?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik kan zo 1-2-3 niet vinden of dat een i386'er is of iets anders. Mocht het een i386'er zijn, dan staat er vast wel iets in je bios over een memory gap tussen 15 en 16MB, speel eens met die setting.

Mocht dat niet werken dan kun je nog proberen om op de lilo prompt 'linux mem=256M' in te voeren o.i.d.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• HarmoniousVibe
Ah ja, dat werkt. Maar nu krijg in een andere melding: nl. dat het root fs niet kan worden gemount. Er zit een Compaq smart 2/p SCSI raid controller in, dus dat zou het probleem kunnen zijn. Ik heb echter geen idee of en hoe het mogelijk is om deze drivers alsnog geladen te krijgen voor een linux install.

Standaard is deze driver niet inbegrepen bij een Debian of BSD install, voor zover ik weet.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

wat is de chipset van die raid controller?? zal vast wel een adaptec zijn, gewoon de scsi install disk pakken..

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Alles wat je nodig hebt (nee, de site is inderdaad niet recent) http://www.cpqlinux.com/

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:15
Weet zo niet of het bij de nieuwste release debian install cd nog geldt, maar bij de woody R3.0 install cd's was het geloof ik installatie cd 3 die opstart met support voor scsi-raid controllers, waaronder ook de Compaq SMART array controller. Ik zou zeggen probeer install cd 1t/m4 gewoon even.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

De Compaq ProLiant 1500 series is een P75/100 of Pentium Pro:
Compaq ProLiant 1500 Servers Maintenance and Service Guide -- Chapter 1 Illustrated Parts Catalog.pdf

Manuals

Red Hat en SUSE Linux zijn supported.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 16-08-2005 09:44 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• igmar
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

LB06 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:53:
Als ik FreeBSD wil installeren krijg ik te zien dat er slechts 15MB beschikbaar is, terwijl ik zeker weet dat er minimaal 200MB in zit. Via google ben ik er achter gekomen dat dit misschien aan de firmware ligt, maar ik heb reeds de laatste versie, voor zover ik weet (1998). Hierdoor krijg allemaal alloc errors tijdens de installatie.
Op Linux de installer booten met :
code:
1
linux text mem=exactmap mem=640K@0 mem=XXM@1M expert

waarbij XX het totaal aantal MB's is minus 1

• igmar
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

LB06 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:24:
Ah ja, dat werkt. Maar nu krijg in een andere melding: nl. dat het root fs niet kan worden gemount. Er zit een Compaq smart 2/p SCSI raid controller in, dus dat zou het probleem kunnen zijn. Ik heb echter geen idee of en hoe het mogelijk is om deze drivers alsnog geladen te krijgen voor een linux install.
Die controller zit op een EISA bus AFAIK, en niet op PCI, waardoor je de kernel moet vertellen waar ie zit : "eisa=0xS000" waarbij S het EISA slot nummer is. Die parameters moet je opgeven op het moment dat de installer vraagt om de cpqarray parameters.

• HarmoniousVibe
igmar schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:51:
[...]

Die controller zit op een EISA bus AFAIK, en niet op PCI, waardoor je de kernel moet vertellen waar ie zit : "eisa=0xS000" waarbij S het EISA slot nummer is. Die parameters moet je opgeven op het moment dat de installer vraagt om de cpqarray parameters.
Ik heb al verschillende (combinaties van) parameters meegegeven. De enige succesvolle combinatie is tot nu toe linux(26) mem=224M. Maar dan krijg ik de melding dat het root fs niet kan worden gemount.

edit: Weet iemand hoe je op een soortgelijke manier in BSD de hoeveelheid memory kunt 'forcen' ahw?

[ Voor 10% gewijzigd door HarmoniousVibe op 16-08-2005 20:02 . Reden: aanvulling ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik denk dat het op de cpqlinux site die ik linkte vermeld staat (dwz, doe wat moeite, het is iig met google te vinden), maar ik denk dat de cd-rom van het ding een scsi cd-rom is, en de on-board scsi chipset heeft ook een extra schakeloptie nodig om herkent te worden (omdat het een nogal afwijkende varaint van de NCR chipset is, heeft zelfs een speciale "Simple NCR" driver ervoor).
[edit]En waarom ik het doe? Ik weet het niet...
http://www.cpqlinux.com/sim710.html <- die dus, en de juiste parameter-waarden kun je vinden in de SmartStart System Config Util.

[ Voor 21% gewijzigd door Kippenijzer op 16-08-2005 20:04 ]

• HarmoniousVibe
Kippenijzer schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:00:
Ik denk dat het op de cpqlinux site die ik linkte vermeld staat (dwz, doe wat moeite, het is iig met google te vinden), maar ik denk dat de cd-rom van het ding een scsi cd-rom is, en de on-board scsi chipset heeft ook een extra schakeloptie nodig om herkent te worden (omdat het een nogal afwijkende varaint van de NCR chipset is, heeft zelfs een speciale "Simple NCR" driver ervoor).
[edit]En waarom ik het doe? Ik weet het niet...
http://www.cpqlinux.com/sim710.html <- die dus, en de juiste parameter-waarden kun je vinden in de SmartStart System Config Util.
Ik ga nu proberen om een floppy based net-install te doen, zodat ik iig niet in de knoop kom met de SCSI CD-ROM.

edit:
Die link had ik ook gevonden, maar die parameters werken ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door HarmoniousVibe op 16-08-2005 20:16 ]

Pagina: 1