! Kan een modje de titel van dit topic aanpassen naar : "[PHP/MySQL] Probleem met ordenen en uitlezen. Ik was zo stom geweest om een onduidelijke titel te geven.
Hey,
Ik ben bezig met een script dat op mijn site de 5 nieuwste leden van een phpBB forum toont.
Dit zou ik maken dmv gebruikers te sorteren op de datum van registratie, en de gebruikersnaam dus weer te geven.
Nu zit ik met het probleem dat ik niet weet welke stukje code ik moet toevoegen. Ik gebruik deze code voor het sorteren op de 5 nieuwste registratie datums:
Zo ziet mijn tabel "phpbb_users" er uit:

Weet iemand wat ik moet toevoegen om de gebruikersnamen te laten weergeven?
Ik weet het, dit is een erg basic vraag, maar ik ben dan ook nog maar net bezig met PHP/MySQL te "leren".
Bedankt!
Hey,
Ik ben bezig met een script dat op mijn site de 5 nieuwste leden van een phpBB forum toont.
Dit zou ik maken dmv gebruikers te sorteren op de datum van registratie, en de gebruikersnaam dus weer te geven.
Nu zit ik met het probleem dat ik niet weet welke stukje code ik moet toevoegen. Ik gebruik deze code voor het sorteren op de 5 nieuwste registratie datums:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?php
$dbhost = "localhost";
$dbname = "****_phpbb";
$dbuser = "****_phpbb";
$dbpasswd = "********";
$mysql = @mysql_connect("$dbhost", "$dbuser", "$dbpasswd") or die('nope');
$database = @mysql_select_db("$dbname", $mysql) or die('nope');
$query = mysql_query('SELECT user_regdate FROM phpbb_users ORDER BY user_regdate DESC LIMIT 0, 5') or die (mysql_error());
$leden = mysql_fetch_assoc($query);
print_r ($leden);
?> |
Zo ziet mijn tabel "phpbb_users" er uit:
Weet iemand wat ik moet toevoegen om de gebruikersnamen te laten weergeven?
Ik weet het, dit is een erg basic vraag, maar ik ben dan ook nog maar net bezig met PHP/MySQL te "leren".
Bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 20:54 ]