Lukt niet om op te nemen

Pagina: 1
Acties:

• thijs77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb hier een beschadigde cd waarmee het me niet lukt om een nummer geript. Heb EAC, Nero, Windows media player al geprobeerd. Het lukt ze geen van allen.

Mijn eerste vraag, bestaat er een programma waarmee het misschien toch zou lukken.

Tweede vraag. Ik probeer nu dus het nummer af te spelen (hij speelt wel gewoon goed af) en tegelijkertijd via cool edit pro het geluid op te nemen. Dit lukt, echter is het geluid veelt te hard.

Heb al via het configuratiescherm en dan geluiden het opnameniveau geprobeerd in te stellen. Echter, datgene wat ik in moet stellen is grijs en ik kan er dus niets mee.

Betekent dit dat mijn geluidskaart het niet ondersteund?

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-02 10:28

ScSi

Belg.

Je kan achteraf met nero wave editor of dergelijke programma's je mp3 of wav normalizen, echter wat je zult moeten aanpassen in je configuratiescherm van je audio is niet je line-in maar je gewone stereo-geluid (dat neem je immers op)

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/4159/volume4pq.jpg

Edit: je moet dus volume controle aanpassen in plaats van line in..

[ Voor 30% gewijzigd door ScSi op 15-08-2005 20:39 ]

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
In antwoord op je eerste vraag:
Je zou "Unstoppable Copier" kunnen proberen.

• thijs77
Het is dus niet het volume verlagen.

Dit heb ik gedaan en het geluid uit de boxen wordt inderdaad minder, maar wat cool edit opneemt is loeihard.

Ik gebruik windows media player om af te spelen. Ik druk op play en dan op record. Doe ik iets fout?

• thijs77
Na veel googlen kwam ik op een website terecht die de tip gaf om in EAC in burst mode te rippen als het niet in normale mode lukt.

Dit heb ik gedaan en de nummers zijn perfect geript, geen clikjes, popjes, glitches of iets anders.

Dit programma is echt de top.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aanvullende tip: Als het niet lukt (vanwege leesfouten) om een cd direct te rippen, brand hem dan eerst naar een image dat je vervolgens weer met Daemontools mount. Van daaraf kun je rippen. Dit heft als voordeel dat je slechte stukken op een CD middels de ingebouwde foutcorrectie toch nog goed kunt krijgen, doordat er gewoonweg telkens opnieuw gelezen wordt tot het goed is (is in te stellen in nero).
:)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1