Toon posts:

Ervaringen met VCL-MHG07A voor DSC-F717

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een groothoeklens kopen voor mijn DSC-F717, de enige goed is volgens mij de VCL-MHG07A.
Heeft er iemand hier al ervaring mee, en dan vooral voor het gebruik in kleine ruimtes. Ik moet namelijk een aantal kamers van een pension op de foto zetten.
Als iemand een schets heeft met daarop de zichtlijnen van de 717 met en zonder groothoek zou dat helemaal mooi zijn.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Een F717 is een camera, en voor camera's hebben we Fotografie tegenwoordig Muiter ;)

Move GT > FG dus :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

In deze brochure kun je terugvinden welke brandpuntsafstand overeenkomt met welke hoek. Combineer dat met de uitgangsbeeldhoek van de F717 en vermenigvuldig dat met een factor 0.7 (sony type nummers zijn zo makkelijk). Aangezien je liever lui dan moe bent :P , zal ik dat ook nog even voor je uitkouwen. Beeldhoek in groothoekstand is 38 mm x 0.7 = 27 mm. Nu dus achter in die folder opzoeken welk plaatje erbij hoort en je hebt je antwoord.

Verwijderd

Ola,

Ik heb dezelfde breedhoeklens en deze werkt perfect. Ik kan vanavond wel even 2 foto's maken voor het beeld.

Het nadeel van deze lens is dat je in het menu van de F717 de conversionlens aan moet zetten. Vergeet je dit aan te zetten dan krijg je bij het gebruik van de breedhoek onscherpe foto's en vergeet je hem daarna uit te zetten idemdito.

Maar de foto's zijn zeer goed te noemen.

Ik heb hier 1 voorbeeldje van mijn zolder.

Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/~genesiz/foto/verbouwing/dag0/images/DSC04023.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Remy schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:33:
Een F717 is een camera, en voor camera's hebben we Fotografie tegenwoordig Muiter ;)
Met de zoekterm F717 kwam ik op Gadget Talk uit en heb daar een nieuw topic geopend zonder verder te kijken.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:51:Aangezien je liever lui dan moe bent :P , zal ik dat ook nog even voor je uitkouwen. Beeldhoek in groothoekstand is 38 mm x 0.7 = 27 mm. Nu dus achter in die folder opzoeken welk plaatje erbij hoort en je hebt je antwoord.
Helaas ben ik nog niet zo thuis in de termen van de fotografie, heb mij tot nu toe alleen gericht op het maken van 'standaard' foto's
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:28:Ik heb hier 1 voorbeeldje van mijn zolder.
Heb je ook een foto zonder groothoeklens?

Ik denk dat ik beter een Olympus WCON-07 kan kopen omdat die handiger in gebruik is.
Deze Sony converter moet bij de meeste camera's gebruikt worden in de macro/converter stand om volledig te kunnen scherpstellen. Door de optische bouw heeft deze converter iets meer dan gemiddelde vertekening (simpel te korrigeren via software) en beter dan gemiddelde scherpte/kontrast. Enige serieuze alternatief is de Olympus WCON-07 die duidelijk groter (langer) is, iets minder vertekening heeft en ook in de 'normale' stand van het objectief gebruikt kan worden. De Sony VCL-MHG07a heeft op de meeste camera's een iets grotere beeldhoek dan de Olympus WCON-07 converter.
De WCON-07 is een uitstekende converter met relatief weinig vertekening, chromatische abberatie en relatief hoge scherpte en kontrast

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 20:09 ]