Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Overdreven CPU belasting door Norton AV - CE

Pagina: 1
Acties:

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Sinds begin augustus loopt bij diverse klanten met Symantec/Norton Antivirus Corporate Edition (versie 7.51 en 7.6 server en clients) de LiveUpdate niet meer (URL naar de update site lijkt te zijn veranderd; LU kan geef internetverbinding vinden/maken terwijl deze er wel is), en de RTVSCAN.EXE pakt afhankelijk van soort en aantal CPU's continue 25 tot 98%!! De laatste updates zijn op de betrokken machines zonder uitzondering van 27-07-2005.
Na het handmatig downloaden en updaten van Liveupdate naar 2.(6?; iig de meest recente van symantec.com) en rebooten werkt het nagenoeg altijd weer goed.
Iemand soortgelijke ervaring (danwel oplossing) met dit pakket (en nee, upgrade naar een nieuwere versie is geen optie)? Het doet zich vooral voor op 32-bit OS-sen (WinXP/2000/2003, PC's en servers). Symantec biedt geen uitkomst/uitleg waarom zich dit nu spontaan bij verschillende systemen voordoet (NT4server, 2000server, 2003 STD en SBS), maar geven het standaard upgrade advies.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Dat is een bekende. Ik heb dat gehad bij updaten van 7.6 naar 8.0. Het heeft te maken met de Plug-ins die je mee installeerd.

Even zoeken op de Symantec site en je vind een uitgebreide uitleg waardoor het komt.

[ Voor 19% gewijzigd door bolke op 16-08-2005 00:30 ]

http://www.hroling.nl

• Bubbaman
bolke schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:26:
Dat is een bekende. Ik heb dat gehad bij updaten van 7.6 naar 8.0. Het heeft te maken met de Plug-ins die je mee installeerd.
Even zoeken op de Symantec site en je vind een uitgebreide uitleg waardoor het komt.
Sorry, maar dat is niet aan de orde (overigens bedankt voor de moeite). Het heeft niets met een update te maken; ik heb dat artikel ook gelezen (Upgrading Norton AntiVirus Corporate Edition 7.61 client to Symantec AntiVirus Corporate Edition 8.0 causes Rtvscan.exe to run continuously at 99 percent CPU utilization).
Dus geen antwoord op de vraag hoe het kan dat dit SPONTAAN gebeurt, dus zonder updates!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 11:53
Ik heb hier ook last van. Echter bij mij gebeurd het enkel als de geschedulde liveupdate plaats vindt. Laatste update is hier ook van 27/7/2005. Het handmatig updaten van Liveupdate heb ik nog niet gedaan. Ik los het altijd op door even de NAV service te herstarten.

Overigens gebeurd dit op mijn Windows 2000 systeem. Mijn server draait 2003 met dezelfde NAV CE versie en die heeft nergens last van. Laatste update is daar ook gewoon van 15/8/2005.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• Bubbaman
Kickje naar boven... Niemand verder nog briljante ingevingen?????

• roberts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47
Geen ingeving hier,maar ik heb hier op Versie 7.51.847 handmatig updaten gedaan, heb nu wel laatste Definitions.
Nu hangt alleen Liveupdate weer, ook naar reinstall ervan.

• Bubbaman
roberts schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:40:
Geen ingeving hier,maar ik heb hier op Versie 7.51.847 handmatig updaten gedaan, heb nu wel laatste Definitions.
Nu hangt alleen Liveupdate weer, ook naar reinstall ervan.
OK, bedankt. Same here... Wordt dus toch maar een update naar >8. Ik zoek alleen argumenten zodat de betrokken klanten ook begrijpen waarom ze nu weer MOETEN upgraden terwijl er eigenlijk niets is veranderd....

• roberts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47
Net weer uninstall Live Update --> reboot en weer install gedaan van live update (v2.7.34). En nu werkt alles weer foutloos.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als het om legale versies gaat zou je natuurlijk contact met Sumantec op kunnen nemen en hun het probleem voorleggen. Heb je dat al gedaan of ga je eerst zelf 14 dagen aan de gang?

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 30-08-2005 22:33 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bubbaman
Bor de Wollef schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:32:
Als het om legale versies gaat zou je natuurlijk contact met Sumantec op kunnen nemen en hun het probleem voorleggen. Heb je dat al gedaan of ga je eerst zelf 14 dagen aan de gang?
Maar natuurlijk... Zie de topic start
Symantec biedt geen uitkomst/uitleg waarom zich dit nu spontaan bij verschillende systemen voordoet
Wij doen niet aan illegale versies, hoor. Het handelt zich om pakketten die bij diverse klanten op verschillende platforms zijn geïnstalleerd (wij hebben er overigens zelf ook last van gehad). Symantec claimt dat er een update is verspreid op 29 juli die niet helemaal lekker werkte op diverse platforms (m.b.t. het Zotob virus). Ze zeggen daar een dag later een nieuwe update voor te hebben gestuurd; kennelijk was dit te laat voor vele systemen op auto update... Verder weet men zich van de prins geen kwaad.
Ondertussen ben ik nog steeds bezig om systemen handmatig te herstellen en updaten.

[ Voor 17% gewijzigd door Bubbaman op 01-09-2005 07:32 ]

Pagina: 1