Toon posts:

Dual videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan je met dual videokaarten zeg maar 2 applicaties (of 1 applicatie en 2 verschillende schermen daarvan) op die 2 schermen bekijken?
Dat wil m'n pa graag, omdat ie veel met stockedge werkt (zo'n beurs programma waar het erg handig is om 2 schermen dus te gebruiken)
Iemand?

Verwijderd

gebruik a matrox g400 max DH daar kan je 2 monitors tegelijk gebruiken.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jep

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

ik had een voodoo, en een oud trident geval bij geprikt, werkt meteen :7

dual monitor nu.. echt superfijn

Verwijderd

Topicstarter
En wat zijn nu de verschillen tussen deze Matrox kaarten?

Matrox Millennium G400 32MB Dual Head (OEM)
Matrox Millennium G400MAX 32MB Dual Head (Retail)

Ik ben niet zo op de hoogte van de Matrox kaarten. De G400MAX zal vast wel beter zijn maar de vraag is HOEVEEL beter en of het nut heeft om er geld aan uit te geven.

Verwijderd

max heeft tv out ect geloof ik,
shit k'heb self een gehad maar nooit echt gekijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 januari 2001 21:46 schreef Ev!L-c het volgende:
max heeft tv out ect geloof ik,
shit k'heb self een gehad maar nooit echt gekijken ;)
Gekijken?
Nee doe dan gekijkt dat staat nog ietsjes beter dan gekijken >:)

• Rickbv
  • Laatst online: 14:00
Maar kan een Gf2 MX dit ook? Ik wil nl. ook zo'n dualhead dingetje gaan halen, maar ik zit nog te twijfelen tussen Matrox of een geforce 2MX. Ik heb veel problemen gehoord met een gf2mx, maar ik lees ook wel eens wat van een Matrox met problemen. Welke moet je dan nemen, een matrox met goede beeldkwaliteit of een MX met snelheid. Ik speel 20% games op m'n compie, dus ik heb niet altijd veel snelheid nodig.

Kan een dualhead ook werken met tv-kaarten eigenlijk? Ik geloof dat die het in het geheugen v/d vid. kaart zetten, maar ik wil op m'n primaire beeldscherm wel altijd internetten en gamen zeg maar...

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 21:02

Sjod

Ik ben goed luisterend

De MAX versie is identiek aan de gewone G400 versie hij loopt alleen op een hogere kloksnelheid. Ze hebben allebei Dual Monitoring en via een verloopkabel een TV OUT functie, De opvolger van de G400 is de G450 deze is iets goedkoper, beter te krijgen, heeft DDR geheugen maar heeft een 64 bits Databus daardoor ontlopen ze elkaar kwa snelheid niet veel Je moet gewoon de goedkoopste halen en neem maar van mij aan dat de beeldkwaliteit en de DVD ondersteuning uitstekend is

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Als je niet echt veel Gamed zou ik vvor de Matrox gaan vanwege de mogelijkheden van deze kaart en de software die er is bijgleverd (echt veel beter dan Nvidia kaarten

Verwijderd

Topicstarter
M'n pa speelt GEEN games (duh :D).
Maar ik denk dat hij graag een Retail wilt maar die staat niet op de pricewatch?
En om nou 200 gulden extra uit te gaan geven voor een hogere kloksnelheid (G400MAX is wel in retail) is natuurlijk zonde van het geld, want hij heeft daar waarschijnlijk toch niet veel aan.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Bij matrox is het verschil tussen RETAIL en OEM alleen de DOOS

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt dan wordt het dus de G400 denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou nog een vraag nu staat er dat die kaart 335 gulden kost (Matrox G400 32MB SDRAM DH) maar op die site staat dat dat een 16MB SDRAM is...
En die andere prijzen van de G400 zijn allemaal een STUK hoger.
Dus welke moet hij nemen enzo iemand suggesties..???

• Rickbv
Kan een dualhead ook werken met tv-kaarten? Ik geloof dat een tvkaart het beeld in het geheugen v/d vid. kaart zet, maar ik wil op m'n primaire beeldscherm wel altijd internetten en gamen zeg maar. Kan dit?

Heeft een MX eigenlijk wel dezelfde functies als een Matrox?

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Wat ik al eerder zei de opvolger van de G400 is de G450 deze is een tikkeltje goedkoper dan de G400 en heeft ook DUALHEAD koop geen 16MB versie want dan heeft de kwaliteit van die kaarten er zwaar onder te leiden

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Tuurlijk kan je er een TV kaart gebruiken in combinatie met Matrox, Ik neem aan dat je op een monitor TV wil kijken en op de ander Gamen of internetten ik weet niet of dit kan kan met een Geforce 2MX met TWinview (met TV OUT kan het zeker niet) maar de performance van de kaart gaat wel achteruit

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op zondag 14 januari 2001 22:09 schreef Rickbv het volgende:
Kan een dualhead ook werken met tv-kaarten? Ik geloof dat een tvkaart het beeld in het geheugen v/d vid. kaart zet, maar ik wil op m'n primaire beeldscherm wel altijd internetten en gamen zeg maar. Kan dit?

Heeft een MX eigenlijk wel dezelfde functies als een Matrox?
Zie signature hieronder, Hauppage WinTV en Matrox G400DH-32Mb. PERFECTE 2D beeldkwaliteit, langzaam vergeleken met nVidea met games.
Maar dan die aansturing van 2 schermen, Monitor-Monitor of Monitor-TV(video-in) geweldig gewoon, DVD fullscreen op 2e scherm, zoomen van het ene scherm op het 2e scherm, dit alles in Windhoos9x. :9 Alleen in Winhoos2000 wat minder mogelijkheden maar da's de schuld van Micro$oft :(

? weet jij wat.

• Rickbv
Maar met MX bedoel ik niet de MAX, maar een geforce 2MX dualhead:). Heeft die dualhead van gforce eigenlijk dezelfde functies als die van een Matrox? Zal ik in mijn positie een Matrox of een gforce kopen?

Als ik dan toch een Matrox koop, koop ik wel een beetje een snelle. Welke zou dat dan moeten zijn? Een G400/G400Max(duur:(), of een G450?

• PokkeNoise

PokkeNoise

leesbaar met bril

TV kijken op het 2e scherm gaat ook als de desktop ook op het 2e scherm is ingesteld.
Kan namelijk allemaal. Geloof niet dat de MX die mogelijkheden heeft.

? weet jij wat.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:22

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat je je bij een dual-kaart zoals de Matrix Millennium G400 moet realiseren, is dat de daaraan gekoppelde monitoren precies op dezelfde resolutie en verversingsfrequentie moeten lopen. Dat geeft dus een probleem als je bijvoorbeeld een 19 inch en 15 inch monitor samen gebruikt, want dan moet je de maximaal haalbare resolutie van de slechtste monitor gebruiken. Waarschijnlijk wil je geen 1024x768 bij 75 Hertz hebben. Dit is geen beperking van die dual-kaarten, maar van Windows. :(

Er is een alternatief >:): twee losse videokaarten die onafhankelijk van elkaar kunnen worden ingesteld (zoals je bij twee verschillende monitoren meestal wilt). Dat betekent: 1 AGP, 1 PCI. Dat geeft meteen een nieuw probleem, want BEIDE kaarten moeten geschikt zijn voor dual-monitorgebruik onder het gebruikte besturingssysteem.

Ik heb zelf vier combinaties van kaarten moeten proberen om dit probleem op te lossen. Mijn Diamond V770 AGP en Voodoo 3 2000 PCI werken wel samen onder Windows 2000, maar niet onder Windows 98/ME |:(. Nou ja, beter iets dan niets. Kijk in Microsofts 'hardware compatibility list' (HCL) van je besturingssysteem of een bepaalde videokaart dual monitor support heeft. ALS het werkt, werkt het ook super!

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 01:19 schreef tomatoman het volgende:
Wat je je bij een dual-kaart zoals de Matrix Millennium G400 moet realiseren, is dat de daaraan gekoppelde monitoren precies op dezelfde resolutie en verversingsfrequentie moeten lopen. Dat geeft dus een probleem als je bijvoorbeeld een 19 inch en 15 inch monitor samen gebruikt, want dan moet je de maximaal haalbare resolutie van de slechtste monitor gebruiken. Waarschijnlijk wil je geen 1024x768 bij 75 Hertz hebben. Dit is geen beperking van die dual-kaarten, maar van Windows. :(
dit is alleen het geval bij windows 2000
win 9x heeft dit probleem niet
ik heb zelf een g400 max en onder windows me heb ik een 19 en 15 inch monitor op 2 verschillende resoluties draaien

• wcduck
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 01:29 schreef broem-bere het volgende:

[..]

dit is alleen het geval bij windows 2000
win 9x heeft dit probleem niet
ik heb zelf een g400 max en onder windows me heb ik een 19 en 15 inch monitor op 2 verschillende resoluties draaien
Onder win2k hoeven de monitoren ook niet per se dezelfde refresh rates te hebben(heb ik hier een keer gelezen op GOT, dus ik zou zeggen: zoek). Ik heb het ook voor elkaar gekregen(weet alleen niet hoe, nu werkt het ook niet meer :( ).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• PokkeNoise

PokkeNoise

leesbaar met bril

Heb een S3-2Mb PCI videokaartje bij de Matrox G400 AGP in W2K draaien.

Monitor 1 Illyama 19 A901HT op G400-1, bureaublad :9~
Monitor 2 Compaq 1024 op S3 PCI, extended bureaublad.
TV op G400-2 voor ZOOM, DVD en TVout van WinTV kaart.

Bios ingesteld op PCI/agp, Start dus op met de S3 kaart. Bij het inlogscherm schakelt W2K over van PCI naar AGP op de 19inch Illy.

Fullscreen TV van de WinTV kaart en DVD kijken gebeurt in W2K door de ZOOM optie te gebruiken die op het TV scherm is ingesteld.
't is een truuk want in Win98 werkt deze mogelijkheid gewoon door het in te stellen.

Refreshrates allemaal afzonderlijk in te stellen.

? weet jij wat.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je geen spellen speelt kun je beter een Matrox nemen dan een GeForce, de beeldkwaliteit van die eerste is gewoon een stuk beter. En dan het liefst een G450, want die heeft 2 evensnelle RAMDACs (bij de G400 is de tweede wat langzamer waardoor die minder hoge refreshrates kan).

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Matrox G450 32MB DDR

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook in plaats van een dure nieuwe videokaart er gewoon een tweede bij in gooien. Heb ik ook gedaan. naast mijn gewone Geforce 2mx heb ik er een oude viper 550 bij gedaan.
ik had deze mogelijkheid eerst getest met een oude 4 mb videokaartje, en dat werkte ook gewoon.
Voor iemand die er alleen wat getalletjes en geen ingewikkelde 3d omgevingen op wil hebben lijkt me dit de goedkope oplossing. :)

Verwijderd

Ik denk dat de topicstarter nu wel antwoord heeft op zijn vraag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.