beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond
Wat is horizontal span eigenlijk? Wat wil je voor elkaar krijgen?
Het is niet mogelijk om met de drivers horizontal span in te stellen. Deze functie zit inderdaad al jaren lang in de nVidia kaarten, maar aangezien weinig mensen het gebruiken bouwt Ati het niet in.
Je enige mogelijkheid is Ultramon, die kan dit wél ten koste van je CPU/GPU kracht.
Je enige mogelijkheid is Ultramon, die kan dit wél ten koste van je CPU/GPU kracht.
Horizontal span in de zin van een grote desktop verdeeld over twee monitoren inclusief doorlopende startbalk op het tweede scherm of gewoon een tweede desktop zonder startbalk (die zich voor de rest ook gewoon als uitgebreide desktop gedraagt) ?
Een doorlopende startbalk zul je met de Ati drivers inderdaad niet voor elkaar krijgen. De tweede monitor gewoon gebruiken als extra bureaublad kun je op meerdere plaatsen in je drivers instellen.
Edit: of wil je met je muispijltje bovenaan je scherm naar je tweede monitor
Dat je tweede monitor zich boven of onder je eerste bevindt ?
Een doorlopende startbalk zul je met de Ati drivers inderdaad niet voor elkaar krijgen. De tweede monitor gewoon gebruiken als extra bureaublad kun je op meerdere plaatsen in je drivers instellen.
Edit: of wil je met je muispijltje bovenaan je scherm naar je tweede monitor
[ Voor 15% gewijzigd door KneoK op 17-08-2005 00:35 ]
Verwijderd
Ik heb net mijn GF4 ti 4200 vervangen met een x800.
De opties om dit voor elkaar te krijgen viel ook een beetje tegen. Ik maak namelijk ook altijd gebruik van horizontal span.
Ik heb het echter wel voor elkaar gekregen. Als je de ATI control panel instaleerd dan krijg je bij je display setting gewoon opties om dit te doen. Het doortrekken van mijn taskbar is (nog) niet gelukt. Wat wel vervelend is dat ik de refreshrate niet kan aanpassen van mijn tweede scherm. Misschien vind ik dat later nog wel ergens.
succes.
De opties om dit voor elkaar te krijgen viel ook een beetje tegen. Ik maak namelijk ook altijd gebruik van horizontal span.
Ik heb het echter wel voor elkaar gekregen. Als je de ATI control panel instaleerd dan krijg je bij je display setting gewoon opties om dit te doen. Het doortrekken van mijn taskbar is (nog) niet gelukt. Wat wel vervelend is dat ik de refreshrate niet kan aanpassen van mijn tweede scherm. Misschien vind ik dat later nog wel ergens.
succes.
En laat UltraMon nou beide mogelijk makenVerwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:02:
Het doortrekken van mijn taskbar is (nog) niet gelukt. Wat wel vervelend is dat ik de refreshrate niet kan aanpassen van mijn tweede scherm. Misschien vind ik dat later nog wel ergens.
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Verwijderd
Ja die was ik ook tegengekomen is de search. Maar ik las dat dit progsel wel extra GPU of CPU kracht nodig heeft. Gaat het om veel resources wat ie nodig heeft of valt dat wel mee?
Verwijderd
Ik heb ook een tijdje ultramon gebruikt en dit is een prachtig programma: doet perfect wat je wil en vreet niet zoveel cpu. Het enigste nadeel was dat je slechts 30 dagen gratis kon gebruiken. Ik ben dan op zok gegaan naar een freeware alternatief en dit heb ik gevonden on de vorm van MultMon taskbar Minder opties als Ultramon, maar doet waar het voor gemaakt is.
Ultramon belastend voor het systeem? Ik heb er nog nooit wat van gemerkt. Prima programma ik heb er een jaar lang mee gedraaid.
Overigens is er bij ATi software te downloaden die HydraVision heet. Dit is het multi-monitor support gedeelte van ATi als ik het goed heb. Ik heb het enkel nog nooit gebruikt.
Overigens is er bij ATi software te downloaden die HydraVision heet. Dit is het multi-monitor support gedeelte van ATi als ik het goed heb. Ik heb het enkel nog nooit gebruikt.
[ Voor 42% gewijzigd door Ultraman op 29-08-2005 13:50 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Pagina: 1