Zonder ellende van DVD naar avi of mpg

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Hallo,

Is er iemand die stap voor stap kan uitleggen hoe ik een deel van een DVD kan omzetten in een mpg of avi? Het gaat om video en audio.

Ik heb eerst geprobeerd om dit met DVD2AVI te doen. Ik heb verschillende versies geprobeerd, maar geen enkele komt met een AVI met het geselecteerde deel op de proppen. Vervolgens heb ik DVDdecrypter gebruikt, maar die geeft bij iedere actie, bij verschillende DVD's, leesfouten. Easydivx doet evenmin wat het moet doen.

Een programma als dvd2avi zou ideaal zijn: je geeft aan welk deel je wil omzetten en het zou moeten werken. Is er iemand die kan uitleggen hoe ik het beste resultaat kan bereiken? Ik weet dat er veel topics over dit onderwerp via de zoekfunctie zijn terug te vinden, maar in ieder topic wordt verwezen naar "dat-en-dat-programma" en dan werkt het bij diegene, maar nergens kan ik vinden hoe het nu precies in elkaar zit.

Bij voorbaad dank.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Heb je al eens verder gezocht dan met GoT? Dan was je waarschijnlijk als snel op Doom9.net terecht gekomen. En tussen zijn guides staat een hele mooie voor AutoGK. Met dit programma kan je in twee klikken een DVD back-uppen naar een AVI bestand met zowel DivX als XviD compressie.

Als het hiermee niet lukt, zou ik het aan een ander overlaten... ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ja, doom9.net ken ik al en AutoGK heb ik zelfs al geprobeerd. Die was ik vergeten te vermelden, mijn fout. Als ik "DVD input" selecter en de DVD kies, meldt hij het ontbreken van stream-info. Wanneer ik "File input" kies en de betreffende .vob selecteer, kan ik die wel laten omzetten, maar dan heb ik er geen geluid bij. Klopt het dat bij het starten van het proces er een scherm DGindex wordt geopend, wat ik wel in de taakbalk zie verschijnen, maar niet tevoorschijn kan halen?

[ Voor 51% gewijzigd door Luke! op 15-08-2005 20:26 ]

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Hoe heb je geripped? Heb je wel de goede mode in DVDDecrypter gebruikt? Dat is namelijk de enige voorwaarde voor het programma: dat je DVDDec. gebruikt in de IFO mode. In de andere gevallen werkt het niet.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ja, in IFO-mode. Ik ben er nu achter dat 'ie alleen bij enkele tracks leesfouten geeft. Raar. Ik zit nu dus weer met dat niet-verschijnende DGindex-scherm. Die stond ergens geminimaliseerd buiten het scherm....

Hij is nu in met Virtualdub al twee uur diverse "passes" aan het doen, schiet niet op voor een filmpje van 2,5 minuut....

[ Voor 96% gewijzigd door Luke! op 15-08-2005 22:28 ]