Toon posts:

Ipod mini: scherm gebarsten na 5 keer gebruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mei heb ik een ipod mini gekocht. Leek me een heerlijk apparaat als ik voor mijn werkgever met de trein op pad moet.

In totaal heb ik het apparaat nu 5 keer gebruikt in 4 maanden tijd. Vanochtend weer met veel plezier ernaar geluisterd, op mijn bureau neergelegd en 's middags wilde ik hem weer voor de terugreis gebruiken. Ik merk opeens op dat het scherm in 2 stukken is gescheurd (niet het glas, maar het schermpje erachter).

Nou, daar krijg ik wel garantie op dacht ik. Ik heb heb bij de Dixons gekocht, nog 2 jaar aanvullende fabrieksgarantie genomen en dat moet toch genoeg zijn? Maar op het internet lees ik in diverse fora dat je geen garantie op het scherm hebt! Hier op Tweakers is er ook nog een topic van een jaar oud erover (zonder uitkomsten helaas).

De ipod mini was voorzien van een behuizing tegen stoten (soort plastic hoesje van Belkin), er zit geen enkel krasje op, in perfecte staat. Je kan dus goed zien dat hij bijv. niet gevallen is.

Hoe gaat apple nu om met de garantie (garantie van dixons gaat pas over een 3/4 jaar in)? Op de internetsite heb ik me aangemeld, maar daar staat dat het scherm buiten de garantie valt en zeker niet vervangen wordt als je ipod gevallen is of bijv. dat vermoeden er is. Kan dit zomaar? Ik wist dit niet toen ik hem kocht en voel me nu wel bekocht.

Ik moet natuurlijk wel de beslissing van Apple nog afwachten, maar misschien zijn er mensen met ervaringen hiermee? Het is zeker geen onbekend probleem merkte ik op tijdens mijn zoekactie naar een oplossing.

Edit: bijgevoegd de garantie zin van Apple:
Als het LCD-scherm van uw iPod gebarsten is wegens accidentele schade, zend uw iPod dan niet ter reparatie in. Dekking voor dergelijke schade is uitgesloten onder de beperkte garantie van Apple voor de iPod en het AppleCare Protection Plan voor de iPod en er is geen service beschikbaar onder de voorwaarden van algemene voorwaarden voor reparatie van Apple.
Wat is accidentele schade?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

schade voortkomend uit een ongelukje: laten vallen, bekneld hebben zitten, nat laten worden. Eigenlijk alle vormen van schade die niet al in de fabriek zijn ontstaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

LCD schermpjes staan erom bekend zo maar kapot te gaan en valschade te laten zien. ;)

Dat je niet wist dat dit niet onder de garantie valt tijdens de koop is hun niet aan te rekenen aangezien dat altijd zo is. Ook bij je rekenmachine of GSM of camera.

Kortom, je hebt dikke pech.

De garantie van Dixons is trouwens verlenging van de fabrieksgarantie (en dat staat er gewoon op).

[ Voor 24% gewijzigd door Oxi op 15-08-2005 20:01 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oxi schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:59:
De garantie van Dixons is trouwens verlenging van de fabrieksgarantie (en dat staat er gewoon op).
Ja, daar kwam ik ook net achter :( Maar ik heb hem niet laten vallen of iets dergelijks, dus volgens mij heb ik dus gewoon recht op een nieuw schermpje. Maarja, krijg ze maar zo gek...

Nouja, we zullen even zien hoe Apple en/of Dixons morgen gaat reageren. Wellicht nog iemand met een positief bericht? Of iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en tips heeft over goedkope reparaties (www.ipodreparatie.nl/ heb ik reeds in mijn favorieten staan, maar dan is het nog 100 euro...).

Is het eigenlijk wel rendabel om 100 euro te betalen voor een reparatie. Ik kan natuurlijk ook een ander merk kopen en hopen op meer geluk?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dat jij je iPod niet hebt laten vallen (of iig dat claimt) wil niet zeggen dat niemand anders dat gedaan heeft.

Dit is echt geen fabrieksfout maar accidentele schade.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oxi schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:37:
Dat jij je iPod niet hebt laten vallen (of iig dat claimt) wil niet zeggen dat niemand anders dat gedaan heeft.

Dit is echt geen fabrieksfout maar accidentele schade.
Niemand heeft hem laten vallen, de schade is gewoon ontstaan bij normaal gebruik. Het is dus geen accidentele schade mijn inziens. Alleen zullen ze bij Apple wel net zo wantrouwig zijn als jij en komen ze met dezelfde claim.

Dat is dan wel de laatste keer dat ik een Apple product heb gekocht zeg. Hij is nog geen 4 maanden oud en dan 5 keer gebruiken maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Zolang jij niet kan aantonen dat zo'n lcd scherm uit zichzelf scheurt of barst, kan je fluiten naar je garantie.

Dus als jij meer dan x aantal mensen over de hele wereld kan vinden die het spontane barst verhaal kunnen bevestigen, en vervolgens aantonen dat het een productiefout is, kan jij er een zaak van maken.

Kan jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Gewoon opsturen via depot.info.apple.com. Als je geen garantie krijgt, krijg je hem net zo snel terug gestuurd dan wanneer hij wel gerepareert wordt. Hier komen logischerwijs natuurlijk geen kosten bij kijken. Pakketje word naar je huis gestuurd en afgehaald. Denk dat het gewoon vervangen word aangezien je geen andere beschadegingen hebt.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XthinkZ schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:38:
Zolang jij niet kan aantonen dat zo'n lcd scherm uit zichzelf scheurt of barst, kan je fluiten naar je garantie.

Dus als jij meer dan x aantal mensen over de hele wereld kan vinden die het spontane barst verhaal kunnen bevestigen, en vervolgens aantonen dat het een productiefout is, kan jij er een zaak van maken.

Kan jij dat?
Ik ken 2 mensen die hetzelfde gehad hebben. Maar ik heb totaal geen zin om hier veel werk in te steken. Ik ga morgen eerst langs Dixons en als dat niet werkt, dan zie ik de postbode wel langskomen om hem op te halen (heb hem al aangemeld bij apple en over 4 dagen komt iemand begreep ik uit de mail).

Als ze hem dan niet repareren, dan gebruik ik hem eerst wel met gebroken scherm en ga ik nadenken of ik een nieuw scherm laat zetten (100 euro kost het ongeveer) of dat ik een ander merk mp3 speler koop (rond de 150 euro heb je wel soortgelijke). Ik zou in iedergeval erg teleurgesteld zijn in het merk Apple (terwijl ik daar toch een hoge pet van heb/had).'

De bewijslast ligt trouwens conform wetgeving van de EU de eeste 6 maanden bij de producent en niet bij de consument. Ik hoef dus niks te bewijzen in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 16:23
Sage schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:15:
Gewoon opsturen via depot.info.apple.com. Als je geen garantie krijgt, krijg je hem net zo snel terug gestuurd dan wanneer hij wel gerepareert wordt. Hier komen logischerwijs natuurlijk geen kosten bij kijken. Pakketje word naar je huis gestuurd en afgehaald. Denk dat het gewoon vervangen word aangezien je geen andere beschadegingen hebt.
Maak dan eerst foto's voor je hem opstuurt, met een datum.
Mocht er dan bij transport schade ontstaan kun je op die foto's terug vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Depress schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:30:
[...]

Maak dan eerst foto's voor je hem opstuurt, met een datum.
Mocht er dan bij transport schade ontstaan kun je op die foto's terug vallen!
bedankt voor de tip. Je weet maar nooit immers. Maarja, als ik ook nog eens gezeur krijg over een bij het vervoer opgetreden defect, dan vliegt dat ding waarschijnlijk de gracht in voordat ik tot rust kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:40:
[...]

bedankt voor de tip. Je weet maar nooit immers. Maarja, als ik ook nog eens gezeur krijg over een bij het vervoer opgetreden defect, dan vliegt dat ding waarschijnlijk de gracht in voordat ik tot rust kom ;)
Je kan inderdaad foto's maken, geen slecht idee, maar het gaat hier om UPC en consorten, als er beschadeging aan de de doos is waardoor er schade aan het apparaat is toe gebracht dan moet er wel behoorlijk wat gebeuren en is dan de vervoerder aansprakelijk. Bovendien zitten de iPod's behoorlijk goed ingepakt waardoor er bijna niks mee kan gebeuren. Ik heb er denk ik nu zo'n 100 mogen versturen en het is nog nooit fout gegaan tijdens het vervoer.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sage schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:35:
[...]
Ik heb er denk ik nu zo'n 100 mogen versturen en het is nog nooit fout gegaan tijdens het vervoer.
Kan jij wellicht inschatten wat mijn kans op een nieuw schermpje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:32:
Kan jij wellicht inschatten wat mijn kans op een nieuw schermpje is?
Nul denk ik. Je weet net zo goed als Apple dat een schermpje niet zomaar ineens scheurt :z Als ik zie wat sommige mensen uitspoken met een MP3-speler/telefoon/headphone/etc dan snap ik niet hoe het vaak zo lang nog goed kan gaan.

Iemand heeft 'm misschien gesloopt, of je bent er op gaan zitten, hebt 'm in je broekzak knel gehad, iets op laten vallen, noem maar op.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:11:
Nul denk ik. Je weet net zo goed als Apple dat een schermpje niet zomaar ineens scheurt
Ik heb anders nog nooit dit soort dingen gehad met apparaten met schermpjes. Ik vind het ook wel vreemd dat het een bekend probleem is.

Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je er vanuit gaat dat ik er anders mee ben omgegaan dan ik hier al vermeld heb? Maarja, dat terzijde.

Vandaag is UPS geweest, maar die begrijpen niet dat er ook mensen zijn die werken. Ze komen nog 2 keer langs (overdag waarschijnlijk) en dan mag ik ergens een doosje ofzo ophalen. Was wat makkelijker geweest als ik eerst met UPS kon bellen voor een afspraak of het ding kon terugsturen in de originele verpakking die ik nog heb...

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:15:
[...]

Ik heb anders nog nooit dit soort dingen gehad met apparaten met schermpjes. Ik vind het ook wel vreemd dat het een bekend probleem is.

Ik begrijp alleen niet helemaal waarom je er vanuit gaat dat ik er anders mee ben omgegaan dan ik hier al vermeld heb? Maarja, dat terzijde.

Vandaag is UPS geweest, maar die begrijpen niet dat er ook mensen zijn die werken. Ze komen nog 2 keer langs (overdag waarschijnlijk) en dan mag ik ergens een doosje ofzo ophalen. Was wat makkelijker geweest als ik eerst met UPS kon bellen voor een afspraak of het ding kon terugsturen in de originele verpakking die ik nog heb...
Dat heeft te maken dat ze op een speciale manier ingepakt moeten worden, als je dat doosje hebt krijg je daar een handleiding bij en moet de iPod in een zakje, in een doos met allemaal foamdingetjes erin.

Vervolgens mag je UPS bellen over wanneer ze 'm mogen komen ophalen, die een handtekening voor verzending wil hebben en de iPod verzegeld.

• Sage
Als er verder geen krassen en deukjes of andere tekenen van vallen zijn dan is de kans redelijk groot dat je gewoon een nieuwe iPod krijgt. Deze worden 1 op 1 vervangen en je bent wel al je data kwijt die er opstaat.

Verder is het natuurlijk een beetje vervelend om je huis adres op te geven, UPS kan ook op je werk leveren zonder problemen.

kleurbleur.nl

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Ik denk ook niet dat Apple zich hier druk om gaat maken en je gewoon een nieuwe Ipod stuurt. Je hoeft helemaal nog niet teleurgesteld te zijn in Apple, want die regel in de voorwaarden is alleen maar een 'cover-your-ass' zin. Ik denk dat je je hier niet al te druk om hoeft te maken.

dus ...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@TS: wellicht niet helemaal fair, maar aangezien het net vakantie geweest is, zou ik eigenlijk gewoon kijken of ik dit niet via mijn reisverzekering zou kunnen spelen. Die krijgen (laatst nog in het nieuws geweest) zoveel claims van MP3-spelers die na de vakantie dood of beschadigd blijken te zijn, dat ze vrijwel klakkeloos uitkeren.
Ik geef toe: da's fraude, en ik zal je niet aansporen om dat te doen. Maar het zou een oplossing kunnen zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

@TS

Ik ben vluchtig door de reply's gegaan... kan zijn dat deze reactie reeds geweest is...
Ik zou het gewoon proberen. Mijn mini was na een half jaar in bad gevallen 8)7 . Heb ik
gewoon opgestuurd en binnen een week had ik een nieuwe. Ik had hem weliswaar goed
laten drogen (in de oven :Y) ) , maar ik heb geen vragen of iets dergelijks gekregen.
Apple is naar mijn idee het soort Burton van de snowboards.... je betaald er iets meer voor,
maar zodra het stuk gaat doen ze over het algemeen niet moeilijk _/-\o_

IIG suc6

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 15:33 ]

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:47

J27

The_Eagle schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:19:
@TS: wellicht niet helemaal fair, maar aangezien het net vakantie geweest is, zou ik eigenlijk gewoon kijken of ik dit niet via mijn reisverzekering zou kunnen spelen. Die krijgen (laatst nog in het nieuws geweest) zoveel claims van MP3-spelers die na de vakantie dood of beschadigd blijken te zijn, dat ze vrijwel klakkeloos uitkeren.
Ik geef toe: da's fraude, en ik zal je niet aansporen om dat te doen. Maar het zou een oplossing kunnen zijn.
lol, je kan ook de buurtsuper om de hoek beroven van 200 euro, misschien ook niet helemaal fair maar lost ook je probleem op...

Wacht maar gewoon af wat apple ervan vind :)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:33
Tja, ik ken dit klote probleem.
Heb het gehad met mijn gloednieuwe Nokia 6210 (was in 2000 een nieuw toestel).
Heb hem midden in de zomer gekregen en na 3 dagen op de eerste warme dag barste het scherm.
Echt geen garantie ook niet na bellen met Nokia; een scherm barst niet zomaar!
Mocht ik 132,50 gulden betalen voor een nieuw schermpje :(

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:29:
@TS

Ik ben vluchtig door de reply's gegaan... kan zijn dat deze reactie reeds geweest is...
Ik zou het gewoon proberen. Mijn mini was na een half jaar in bad gevallen 8)7 . Heb ik
gewoon opgestuurd en binnen een week had ik een nieuwe. Ik had hem weliswaar goed
laten drogen (in de oven :Y) ) , maar ik heb geen vragen of iets dergelijks gekregen.
:D
Ongelofelijk!

Maar die van mij heeft geen krasjes, niks. Ik zal hem dan ook maar niet meer meenemen morgen naar mijn werk, kan hij ook niet per ongeluk wel vallen. Ik heb morgen voor de 3e keer de ups man aan de deur, gelukkig is mijn vrouw vrij. Had ik inderdaad beter naar mijn werk kunnen laten komen, niet aan gedacht. Ik had gewon mijn prive adres op de site van apple ingevuld en begreep dat er eest een doos met de post zou komen.

Ik post hier over een week een update (of iets later, zodra ik van apple bericht heb). De mp3's haal ik er nog even af zo, die had ik niet meer op mijn pc en er staan wel leuke nummers bij. Bedankt voor de tip dat je de bestanden waarschijnlijk kwijt raakt!

oh ja, die tip van de reisverzekering: ik heb 1 keer in mijn leven al gebruik gemaakt van de reisverzekering (toen ik bestolen was in frankrijk). Daar zit een best strenge controle op, ik had 2000 gulden schuld en er zijn controleurs van Univé bij mij thuis geweest om bonnen ed. op te halen. Gelukkig kon ik die vinden toen. Maar ik doe dat liever niet, zeker niet omdat ik ook werkzaam ben bij de Politie (academie) en een eed e.d. heb afgelegd en dus mijn baan kan kwijtraken als het zou uitkomen. Ook is het niet echt netjes he? :+ Maar laten we eerst maar zien wat Apple doet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb hem terug en Apple weigert hem te repareren. Het is volgens apple in een ongeluk gebeurd of door misbruik of onjuist gebruik?

Tot overmaat van ramp is mjin ipod defect teruggekomen, ik kan hem niet meer aan krijgen? Naast het schermpje dat het voor de helft nog maar deed was hij nog goed toen ik hem opstuurde. Maar nu dus niet meer.

Ik heb waarschijnlijk gewoon pech en ben nu dus 200 euro armer en een ipod die echt helemaal niks meer deed. Terugsturen zal wel geen zin hebben, ze blijven er natuurlijk bij dan dat het al zo was.

Ik baal hier flink van. Ik koop wel een andere mp3 speler en een ipod komt er bij mij nooit meer in. Wat een bagger zeg, na 3 maanden gewoon je geld kwijt terwijl ik er voorzichtig mee was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Of je het zelf geloofd of niet, je kan niemand wijs maken dat iets uit zichzelf barst.

Apple verkoopt Miljoenen van die dingen en jij bent een van de weinigen die beweert dat hun schermpjes zomaar barsten als je hem in een la doet.

Net als met mobieltjes breekt je scherm heel snel als je hem bijvoorbeeld in je achterbroekzak doet. Even zitten en het is gebeurd.

Het kan dus zijn dat iemand hem stiekem heeft geleend, per ongeluk gebroken heeft, en stilletjes teruggelegd.

Het is een beetje raar om de schuld op apple te schuiven, misschien dat je hem op marktplaats/ebay kwijt kan voor 100 euro, aangezien alleen het schermpje defect is?
Is je accu trouwen niet leeg, dat hij niet meer aangaat?

[ Voor 11% gewijzigd door XthinkZ op 31-08-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XthinkZ schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:19:
Het kan dus zijn dat iemand hem stiekem heeft geleend, per ongeluk gebroken heeft, en stilletjes teruggelegd.

Het is een beetje raar om de schuld op apple te schuiven, misschien dat je hem op marktplaats/ebay kwijt kan voor 100 euro, aangezien alleen het schermpje defect is?
Is je accu trouwen niet leeg, dat hij niet meer aangaat?
Momenteel doet hij niks meer, ik had hem met een volle accu opgestuurd en hij reageert niet op als ik hem aansluit op de pc hier op het werk. Ik gooi hem thuis nog even in de oplader die ik los gekocht had, even zien wat hij dan gaat doen.

Het kan dat iemand hem heeft laten vallen en niks gezegd heeft, maar ik vind het ronduit absurd dat Apple zegt: de reparatiekosten zijn zo hoog dat je maar een nieuwe moet kopen. Hier is het adres van onze winkel...

Ik heb notebene wel uitgebreide garantie erbij gekocht, had hem nog maar net en hij is toch 200 euro. Je kan op internet genoeg winkels vinden die hem al voor 100 euro repareren (scherm). Apple kan dat dus nog goedkoper. Ik had best 50 euro ofzo willen betalen voor een nieuw scherm, maar om mij na 3 maand dat ding in huis te hebben te zeggen: koop maar een nieuwe. Dat schiet toch bij mij in het verkeerde keelgat.

Het lullige van dit alles is ook nog eens dat als ik hem weer aan de praat krijg, ik hem waarschijnlijk laat repareren door een bedrijfje op internet en dan gaat Apple zeker later roepen dat er geen garantie meer opzit omdat hij open gemaakt is of iets dergelijks?

En tot overmaat van ramp zit ik nu met de frustraties en kan ik niet bij iemand van Apple telefonisch mijn beklag doen. Ze vermelden namelijk heel slim geen contactgegevens en alleen www.apple.com als adres voor vragen...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

een scheurtje in een scherm zoals iedereen zegt, ontstaat niet als je hem gewoon hebt liggen en hem bijna niet gebruikt, zo iets kan niet.

Er zal waarschijnlijk toch iets met die iPod gebeurt zijn en dan in geval van het vallen van de iPod oid. Kan je iPod stuk gaan.

Maar ga nou niet op Apple lopen zeuren, als je een merk X had gehad had je hem ZELF mogen opsturen, wees blij dat ze hem netjes komen ophalen.

Ik kan hier nog wel uren over in discussie gaan, maar als je zelf al toegeeft dat je het voor 50€ wel wil laten repareren....

Maar goed, ga naar de winkel waar je hem hebt gekocht en regel daar iets mee, beetje Apple dealer doet daar niet moeilijk over lijkt me.
Tenzij de schade heel erg zichtbaar is. (deuken oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qorne schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:40:
Ik kan hier nog wel uren over in discussie gaan, maar als je zelf al toegeeft dat je het voor 50€ wel wil laten repareren....
Ja, wat moet ik anders? Ik heb geen zin in een wel/niet spelletje. Ik wil gewoon mijn ipod weer gebruiken. Dan betaal ik liever wat ipv al de moeite erin te steken om het gratis gerepareerd te krijgen. Ik heb geen geld om elke 3 maand een nieuwe ipod te kopen.

Maar ik ga er nog mee langs bij Dixons straks, al geef ik dat weinig hoop. Immers, ik heb contact met 4 andere personen die hetzelfde is overkomen en daar wilde Dixons niet bij helpen. Ik ben nu dus in feite overgeleverd aan het goede humeur van de Dixons medewerker die ik zo ga treffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Dixons kan mij ook helaas niet helpen. Wel hebben ze sinds 1 week een nieuwe verzekering voor mp3 spelers die de schade wel dekt. Er is alleen geen overgangsregeling voor de mensen die onlangs de oudere verzekering hebben afgesloten waar dit buiten de dekking valt :(

Hoe bedenk je het ook...

Gelukkig heb ik mijn ipod wel weer aan de praat gekregen en de onderste 2 regels van het scherm doen het gelukkig nog steeds. Dus ik kan gelukkig nog muziek luisteren. En binnenkort laat ik wel door een winkeltje op internet er een ander scherm inzetten.

Alleen dan ben ik volgens Dixons mijn garantie kwijt... 8)7

Hopelijk hebben in iedergeval de lezers van dit topic iets eraan. Schaf een mp3 speler bij Dixons aan met de nieuwe verzekering, dan heb je dit soort ellende niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 18:01 ]

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-10 13:37
Ik wil dat advies nog wel uitbreiden: Schaf niets aan bij de Dixons en koop je iPod gewoon elders (bijvoorbeeld in een echte Apple-winkel) . Ik heb echt nog NOOIT fatsoenlijke service bij de Dixons gekregen, terwijl ik er toch wel wat dure apparaten heb gekocht in het verleden. Toevallig stond ik er gisteren nog te kijken (wil een Palm aanschaffen). Naast me stond zo'n verkoper een notebook te verkomen aan een man en een vrouw. Naast het feit dat ie gewoon flauwekul zat op te hangen over de prestaties en de onderdelen van het ding stond hij ze gewoon letterlijk te adviseren om geen software erbij aan te schaffen maar dit illegaal te regelen. Zijn letterlijke tekst: "Nee, office zit er niet bij, maar als ik u een advies mag geven - het mag eigenlijk niet - dan kunt u het beste de software van een vriend of zo kopieren." Sorry hoor, maar dan heeft zo'n winkel bij mij afgedaan.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Martin Sturm schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:49:
Ik heb echt nog NOOIT fatsoenlijke service bij de Dixons gekregen, terwijl ik er toch wel wat dure apparaten heb gekocht in het verleden.
Sterker nog, ik heb een keer en publique een stevig conflict met een fililaalmanager gehad nadat ik 1400 euro voor een laptop bij ze had uitgegeven en ze mijn klachten over het apparaat niet serieus wilden nemen. Pas na het noemen van m'n rechten als koper en dreigen met te ondernemen stappen kreeg ik m'n geld terug. Echt een baggerzaak.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Modbreak:Laten we dit niet vervallen tot een dixons-flame? :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:24:
Niemand heeft hem laten vallen, de schade is gewoon ontstaan bij normaal gebruik. Het is dus geen accidentele schade mijn inziens. Alleen zullen ze bij Apple wel net zo wantrouwig zijn als jij en komen ze met dezelfde claim.
Een scherm scheurt niet zomaar. Iemand heeft dat ding laten stuiteren.

Verwijderd

Ik dacht dat ik dit er bij gezet had, kennelijk niet.

Zoals iedereen hier al aangeeft, een scherm gaat niet zomaar kapot. Daar moet iets voor gebeuren (vallen bijvoorbeeld).

Naar eigen zeggen heb jij 'm niet laten vallen, maar constateerde je de breuk nadat het apparaat onbeheerd ergens een tijdje had gelegen. Mijn conclusie is dan ook dat iemand hem heeft laten vallen, maar het niet durft te zeggen.

Hoe dan ook, de tip is als volgt: maak het bespreekbaar in het bedrijf. Spreek de mensen aan die toegang gehad hebben tot de ruimte waar de ipod lag. Leg uit dat je het niet erg vind dat hij is gevallen, maar dat je wel graag wilt weten wie het gedaan heeft.

Op dit moment moet je namelijk de reparatie zelf betalen (of idd een nieuwe kopen), terwijl als diegene die 'm gemoerd heeft gewoon eerlijk toegeeft dat hij/zij het heeft gedaan, kun je het verhalen op de WA verzekering van die persoon.

Dat zou ik dus ook zeker ter sprake brengen "jongens dat iemand hem heeft laten vallen, soit. Maar door niets te zeggen, laat je mij ook nog eens voor de kosten opdraaien. Dus wees eerlijk, als jij 'm hebt laten vallen, zeg dat dan, dan kunnen we het op jouw WA verzekering verhalen. Dat kost jou geen geld".

Alleen een echte eikel zonder verantwoordelijkheidsbesef zal dan nog liegen over dat ie 'm heeft laten vallen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:54:
Hoe dan ook, de tip is als volgt: maak het bespreekbaar in het bedrijf. Spreek de mensen aan die toegang gehad hebben tot de ruimte waar de ipod lag. Leg uit dat je het niet erg vind dat hij is gevallen, maar dat je wel graag wilt weten wie het gedaan heeft.

Op dit moment moet je namelijk de reparatie zelf betalen (of idd een nieuwe kopen), terwijl als diegene die 'm gemoerd heeft gewoon eerlijk toegeeft dat hij/zij het heeft gedaan, kun je het verhalen op de WA verzekering van die persoon.
Dat is een goed idee. Alleen is het lastig uitvoerbaar omdat ik in mijn werk met meer dan 300 "studenten" te maken heb, naast een 30tal collega's. Er is wel genoeg verantwoordelijkheidsbesef bij mijn collega's en de studenten, ik werk namelijk op de politieacademie. Waarschijnlijk heeft de persoon die hem al dan niet heeft laten vallen niet eens gemerkt dat het schermpje hierdoor gebarsten was. Je ziet het namelijk amper als het apparaat uit is en er zat ook een beschermhoesje omheen.

Het is inderdaad jammer dat ik het nu zelf moet betalen, maar ik kan moeilijk aan 330 man vragen wie hem heeft laten vallen. Mijn kamerdeur was wel dicht, maar studenten lopen vaak naar binnen om vragen te stellen alsmede collega's...

Gelukkig doet hij het nog verder (ik kan muziek luisteren) en ik heb gisteren reeds een emailtje gestuurd naar www.ipodreparatie.nl (maar die zijn volgens mij nog met zomervakantie). En vanaf nu ligt mijn ipod niet meer op de hoek van mijn bureau, maar in een kastje. Kan er hopelijk niks meer mee mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de ipod heeft het opeens helemaal begeven. Ik kan nog maar 3 opties uit het menu selecteren, de ipod gaat aan uit als ik hem op slot zet met de beveiliging en het schermpje is opeens helemaal zwart geworden met een gloed erachter?

Resetten wil ook niet meer, ik heb nog een update uit kunnen voeren van de firmware, maar nu wil hij helemaal niet meer uit en ik kan er niks meer mee. Wat een onding is het opeens geworden.

Ik ga straks naar de winkel en koop een andere mp3 speler (een goede mp3 stick zonder harde schrijf).

Is er hier nog iemand die wat aan een ipod heeft (mini blauw) die niet meer goed werkt? Laat het dan even dit weekeinde weten, anders gaat hij de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heeft de volle zon op het ding staan schijnen?

Het zou kunnen dat door de temperatuur het schermpje gebarsten is. Zou niet de eerste keer zijn dat door spanningen in het glas, en verkeerde (te starre) inbouw glas barst door zonneinval.

In dat geval zou je mogelijk toch aanspraak op de garantie kunnen maken.

[ Voor 15% gewijzigd door joopv op 02-09-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-10 17:30
Heb je dit soort risico ook met een normale iPod (dus geen mini??). Ik heb daar namelijk geen zin in, maar volgens mij zijn de normale iPods een stuk robuuster of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:23:
Ik ga straks naar de winkel en koop een andere mp3 speler (een goede mp3 stick zonder harde schrijf).
Een goede mp3speler? De iPod van Apple is allesbehalve niet goed. Dat geld ook voor de iPod mini. Ik heb zelf ook een hele goede mp3speler gehad - van iRiver - is ook kapot gegaan, dus ik kan me voorstellen dat je dan niet snel van hetzelfde merk koopt. Maar ik wil je aanraden nu geen mp3stick van 20 euro te kopen. Je zult je dan snel ergeren aan het geluid, dat van Apple is namelijk toch wel vrij goed. Ik raad je dan aan een iRiver te kopen, of een Creative.. Of misschien toch weer een Apple..... Ik denk dat geen enkele fabrikant een kapot schermpje tot de garantie rekent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:47:
Heb je dit soort risico ook met een normale iPod (dus geen mini??). Ik heb daar namelijk geen zin in, maar volgens mij zijn de normale iPods een stuk robuuster of niet?
Wel een beetje ja, maar mp3spelers gaan zoiezo vrij snel kapot, je moet er altijd erg voorzichting mee zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joopv schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:31:
Heeft de volle zon op het ding staan schijnen?
[..]
In dat geval zou je mogelijk toch aanspraak op de garantie kunnen maken.
Volle zon = user abuse = geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 11:14
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:23:
Is er hier nog iemand die wat aan een ipod heeft (mini blauw) die niet meer goed werkt? Laat het dan even dit weekeinde weten, anders gaat hij de prullenbak in.
Zou jammer zijn als je 'm in de prullenbak gooit. Kun je 'm niet op een of andere manier als geheugenstik gebruiken. of onderdelen gebruiken in dat ding.

Of gewoon verkopen op marktplaats of ebay. zal vast wel iemand zijn die die onderdelen kan gebruiken.

Anders wil ik hem wel hebben; kan ik weer iets aan de muur plakken :P

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me meldt zich .. wil 'm ook wel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:31
* addictive meldt zich ook :)

Gisteren een zilveren iPod Mini gekocht, dus mocht daar ooit iets mee mis gaan, zou ik onderdelen van de jouwe kunnen gebruiken als ' backup' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 16:23

tweakerbee

dus..?

Jongens, de eerste 6 maanden na aankoop ligt de bewijslast bij de verkoper. Jij hebt ook niks met Apple te maken, je hebt dat ding gewoon bij Dixons gekocht, en die mogen er zorg voor dragen.
Als je rechtsbijstand hebt gewoon even vragen om een aangetekende brief met je advocaat op te stellen, dan heb je zo een nieuwe ipod in huis.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakerbee schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:23:
Jongens, de eerste 6 maanden na aankoop ligt de bewijslast bij de verkoper. Jij hebt ook niks met Apple te maken, je hebt dat ding gewoon bij Dixons gekocht, en die mogen er zorg voor dragen.
Als je rechtsbijstand hebt gewoon even vragen om een aangetekende brief met je advocaat op te stellen, dan heb je zo een nieuwe ipod in huis.
Tweakerbee: bewijslast is niet het probleem in deze. Iedere rechter zal beamen dat iets niet zomaar uit zichzelf in stukken barst. De omstandigheden waarin dat met zo'n scherm wel kan gebeuren, vallen zonder uitzondering onder 'user abuse'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 16:23

tweakerbee

dus..?

De claim: Zon lijkt mij dan wel op z'n plaats. Dat valt volgens mij dan gewoon onder 'fabricagefout'.

Overigens kost een brief schrijven niet zoveel, en daar schrikken ze al wel vaak van.

[ Voor 36% gewijzigd door tweakerbee op 02-09-2005 23:18 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakerbee schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 23:17:
De claim: Zon lijkt mij dan wel op z'n plaats. Dat valt volgens mij dan gewoon onder 'fabricagefout'.

Overigens kost een brief schrijven niet zoveel, en daar schrikken ze al wel vaak van.
De claim: Zon is niet op z'n plaats, daar er in de handleiding ook iets over temperaturen staat.

Een electronisch apparaat in de zon laten liggen, valt onder user abuse. Dat is geen fabrikagefout. Zoals ik eerder al zei.

Grote bedrijven schrikken echt totaal niet van zo'n briefje hoor, ze zullen er hooguit een aantal uitpakken om met z'n allen hard om te lachen.

Pas als je klacht gegrond is, of er de schijn van heeft, zal men er serieuzer mee omgaan. En dan nog schrikken ze niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Het is heel makkelijk om te zeggen dat die schermpjes niet onder garantie vallen.
Maar het kan net zo goed zijn dat het breken van een scherm het gevolg is van een ander mankement dat bijvoorbeeld ergens onder dat scherm aanwezig is.

Dus gewoon opsturen en afwachten.
Pagina: 1