Toon posts:

Access: probleem met waarde uit query in formulier tonen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje in Access.

De situatie is als volgt. Ik ben een urenregistratiesysteempje aan het maken. Het formulier wat ik gebruik voor het registreren van de uren ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.jodebo51.freeler.nl/img/temp1.JPG

Ik wil het zo zien te krijgen dat wanneer ik het veld naam en datum invul, het formulier automatisch het laatste veld ("aantal reeds geregistreerde uren") invult. Ik heb al een query gemaakt waarin de aantal reeds geregistreerde uren van de werknemers op 1 dag staan. Het enige probleem is nog dat ik die waarde in het veld "aantal reeds geregistreerde uren" wil hebben.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke queries lukken er precies niet? Wat heb je daar allemaal al mee geprobeerd? Het is wel de bedoeling dat je zelf een oplossing zoekt, en als je daar niet uit komt in je topicstart zo duidelijk en uitgebreid mogelijke informatie vermeldt. Zie daarover ook de Officesuites en -software - Beleid :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een query gemaakt die wanneer ik een naam en datum kies het aantal geregistreerde uren ophaalt. Ik kan deze query wel laten draaien d.m.v. een opdrachtknop ofzo maar dat wil ik niet. Ik wil dat de waarde in het veld "aantal reeds geregistreerde uren" wordt getoond.

De query waar ik het over heb ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.jodebo51.freeler.nl/img/temp2.JPG

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hang eens wat code achter een bepaalde gebeurtennis, bijvoorbeeld bij AfterUpdate van beide veldjes: allebei ingevuld? -> query doen en resultaat in het daarvoor bestemde veldje zetten. :)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de dlookup functie binnen access mijn probleem moet kunnen oplossen, maar ik kom er nog niet helemaal uit.

Ik heb een query (naam=test) met de volgende velden:
007_Naam
007_Datum
Aantal_geregistreerde_uren

En het volgende formulier:
Afbeeldingslocatie: http://www.jodebo51.freeler.nl/img/temp1.JPG

In de besturingselementbron van het veld "reeds aantal geregistreerde uren" heb ik het volgende neergezet: =DLookUp("[Aantal_geregistreerde_uren]";"test")

Hij geeft nu alleen de eerste record weer van mij query en niet de record die hoort bij de naam en datum die ik op het formulier invul. Kan iemand me verder helpen?

Alvast bedankt!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als laatste parameter kan je aan DLookup een filter meegeven. Daar moet je dus filteren op de gekozen naam, of liever nog op de bijbehorende ID als je de query even aanpast :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1