Nieuwe Gamer's PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:07

krouwen

Hardware Enthusiast

Topicstarter
Sorry als ik buiten de gewone gang van zaken omga die hier geldt op GOT, ik kom hier nu weer voor het eerst sinds 2 jaar.

Omschrijving Stukprijs (€)

Steelpad S&S Professional Gaming Mousepad 30,00

Systeem assemblage basis 35,00

Razer Diamondback 1600dpi Chameleon 50,00

Antec PerformanceTX 1088AMG 480W 157,00

MSI K8N NEO4-PLATINUM 139,00

Western Digital 250GB (WD2500JD, 7200RPM, 8MB, SATA) 132,00 Twee Maal

AMD Athlon 64 4000+ BOXED (Socket 939) *SAN DIEGO-core* 390,00

Sapphire ATI X800XT PE ViVo 256MB DDR3 (PCI-E) 499,00

Logitech Z-5500 5.1 THX 298,00

Iiyama 19" ProLite E481S-B3 TFT monitor zwart *8ms* 386,00

Logitech Internet PRO keyboard OEM zwart 13,00

Corsair CM2X 1024MB PC5400@444 DDR2 SDRAM 159,00

Totaal 2579,00 14 artikelen

Deze PC heb ik samengesteld op icomputers.nl

Ik koop een nieuwe pc één keer in de 2 jaar. Ik heb nu een P4 2,8 @ 3,0 , 1024 MB intern en een 9800 pro. Graag wil ik nu weer een snelle pc zodat ik weer 2 jaar (min.) ongerust kan gamen zonder me druk te hoeven maken over "upgrades".

Dit keer wil ik ook graag weer een nieuw beeldscherm en boxen (heb nu een 19 inch CRT en een wat mindere logitech 5.1 set). Ik weet nu dat de huidige TFT schermen goed doorontwikkeld zijn. Is dit scherm wat ik gekozen heb met 8 MS snel genoeg voor een hardcore gamer? Is dit ook een goed scherm que contrast en lichtopbrengst, ik zou niet weten waaraan ik dit moet meten (vergelijken)?

Nu heb ik de laatste tijd me niet zo druk bezig gehouden met de laatste ontwikkelingen op PC gebied. Zo kwam ik bijv. de Athlon 64 X2 tegen. Kan iemand mij uitleggen wat dit is en wat jullie ervaringen hiermee is.

Nog iets wat ik graag zou willen weten is het volgende: dit moederbord ondersteund DDR 400, het gekozen geheugen is DDR2 444, kan het moederbord dit wel aan, en welk moederbord zou ik anders moeten nemen, of moet ik kiezen voor DDR1 400 mhz geheugen??

Mijn keuze voor 2 GB intern geheugen is simpel. Bij mijn vorige pc verklaarde iedereen me voor gek dat ik 1 GB geheugen in me pc deed (het zou juist nadelig werken en was toen nog overbodig). Ik ben nooit zo blij geweest dat ik dat toen gekozen heb, mijn pc houdt het om die reden nu nog lang uit en met het switchen in games (speel vaak in windowed mode) naar Windows en daar ondertussen even msn-en (en andere programma's draaien) gaat veel makkelijker met meer geheugen.

N.B. Windows installeer ik zelf.
N.B. 2 Hardeschijven (2x 250GB S-ATA) moeten in RAID 0 worden gezet, dit kan ik zelf.
N.B. 3 Ik zou graag niet veel hoger gaan dan dit bedrag voor een pc.

Voor ik het vergeet, nog een brandende vraag. Ik lees en hoor dingen over Windows of een zogenaamde "swapfile" op een andere hardeschijf installeren dan de games en apps. Zorgt dit voor een grote prestatie winst, en aan wat voor configuratie moet ik dan denken??

Zouden jullie mij, met jullie ervaringen en expertise, kunnen verlossen van mijn vragen en mij kunnen inlichten over deze pc en eventuele verbeteringen aangeven?

Als het jullie schikt zouden jullie mij dan ook kunnen vertellen of het verstandig is om nu een PC te kopen en op welke ontwikkelingen misschien nog beter gewacht kan worden. Nu heb ik het natuurlijk niet over weer iets nieuws wat eraan komt, omdat dit altijd weer veel duurder is. Ook ken ik de standaard antwoorden als "als je wacht met een pc kopen, is er altijd wel weer iets nieuws". Ik bedoel eigenlijk, zijn er ontwikkelingen waardoor het nu echt niet verstandig is een bepaalde configuratie te kopen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp, ik stel het zeer op prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door krouwen op 15-08-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddr2 past niet op AMD... dit moest je zelf vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

1 opmerking ga voor een 7800GTX als je dan toch 499 euro uitgeeft.

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAXV10&

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

krouwen schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:20:
Dit keer wil ik ook graag weer een nieuw beeldscherm en boxen (heb nu een 19 inch CRT en een wat mindere logitech 5.1 set). Ik weet nu dat de huidige TFT schermen goed doorontwikkeld zijn. Is dit scherm wat ik gekozen heb met 8 MS snel genoeg voor een hardcore gamer? Is dit ook een goed scherm que contrast en lichtopbrengst, ik zou niet weten waaraan ik dit moet meten (vergelijken)?
Ik speel BF2 op een scherm met 25ms response tijd. Geen probleem hoor. Dus 8ms lijkt me geen enkel probleem? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig, maar met het systeem dat je nu hebt kan je lekker gamen met spellen die nu uitkomen.
Je kan wl een nieuw systeem kopen, maar als je dat alweer over 2 jaar wil weg doen 8)7

ZO'n systeem heb je _echt_ nog niet nodig voor games van nu, waarschijnlijk wel over 2 jaar, mar dan neem jij alweer een nieuwe terwel die dan pas wordt benut. 8)7

Lekker slim

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Sapphire ATI X800XT PE ViVo 256MB DDR3 (PCI-E) 499,00
Antec PerformanceTX 1088AMG 480W 157,00

Ik vind deze wel erg duur. Man ik heb 3maand geleden een tagan u-22 480watt(zeker zo goed als bovenstaande voeding, wellicht beter en stiller..) voor 99euro gekocht.

De videokaart, jezus je hebt voor 200-250 euro een nvidia 6800gt deze is net zo snel. Voor 499, leg je er iets bij(of misschien hoeft dat al niet meer) heb je een nvidia 7800gtx, deze is tweemaal zo snel als deze kaart...(ati heeft zn snelheidsmontsters nog niet gereleased...ben ook fan van ati nl..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
En als ik eerlijk moet zijn, als jij er nu een 6800gt of ultra agp inzet in je huidige pc zal je al een wereld van verschil merken. Games zijn tegenwoordig niet zo cpu afhankelijk meer, videokaart is het belangrijkste. Dus je zou voor 250euro klaar kunnen zijn, en over een dik jaar pas upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToFast schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:31:
En als ik eerlijk moet zijn, als jij er nu een 6800gt of ultra agp inzet in je huidige pc zal je al een wereld van verschil merken. Games zijn tegenwoordig niet zo cpu afhankelijk meer, videokaart is het belangrijkste. Dus je zou voor 250euro klaar kunnen zijn, en over een dik jaar pas upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Als je een tft koopt kijk dan goed uit, met TN panelen word vaker geadverteerd met de snelste snelheid, ( die dus op de 8ms ligt), maar met een ander paneel word soms met het gemiddelde geadverteerd.
( Sommige 8ms schermen hebben op bepaalde kleuren 20-30ms wisseling)
Let hier goed op, je zou kunnen kijken in de Ultieme TFT topics, daar staan een aantal heel erg leuke in. :)

Je zou er een Raptor HDD bij kunnen gooien, en daar windows en alles op zetten.Dat is best een verlichting, programma's starten veel sneller op, dus ook je games.

[ Voor 29% gewijzigd door Timo op 15-08-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Topicstarter
Wow, er wordt hier snel gereageerd. Thx guys.

Ik koop ook altijd om de 2 jaar een nieuwe pc omdat ik mijn broertje ook altijd wil voorzien van een redelijke up 2 date PC. Hij betaalt namelijk ook weer een klein gedeelte mee aan mijn nieuwe PC. In mijn huidige PC wil ik daarom ook een x800 XL stoppen, zodat deze ook nog redelijke tijd goed meegaat.

Deze voeding is inc. een solide kast. Heb nu ook een Antec en dat bevalt me heel goed. Veel ruimte en zeer handig assambleren en in gebruik.

Ik ben idd fan van Ati. Vooral ook omdat ze in het begin duidelijk betere kaarten hadden als Nvidia en deze ook goedkoper aanboodt. Ik heb gehoord van deze nieuwe Nvidia kaart. Ik wist niet dat die te krijgen was voor dezelfde prijs als een x800. Lijkt mij ook een goede keuze om dan inderdaad weer over te stappen op Nvidia (al doet me dat toch beetje pijn, om weer van merk te switchen).

Graag zou ik nog wat meer willen weten over mijn onbeantwoorde vragen. Zojuist bedenk ik me ook weer een nieuwe vraag die waarschijnlijk snel beantwoordt kan worden; is bijv. een Athlon 3600+ net zo snel als een P4 3,6 Ghz. Ik dacht van wel, de reden dat ik dit toch graag van jullie hoor is namelijk dat wanneer ik een Athlon 64 4000+ aanschaf, ik in princiepe qua kloksnelheid zelfs achteruit ga met mijn P4 3,0 Ghz en dat voelt heel vreemd.

Bedankt voor jullie reacties, ik hoop dat er nog wat meer zal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Een AMD64 heeft per clocktik meer werk wat ie verricht, daarom is een amd echt sneller op een lagere clocksnelheid. En wat veel mensen zeggen dat amd slecht en onbetrouwbaar is, is reinste bullshit.
Vooral met de AMD64 series hebben ze al hun fouten goed kunnen maken. :)
Enigste waar Intel in de meeste! gevallen wint is met video encoding, maar afaik zijn de X2 processoren daar ook supergoed in :9

Die Iiyama moet je niet nemen, ik heb diegene met het S-IPS paneel. Dat paneel was veel beter maar te duur, en is daarom uit de productie gehaald.
Als je echt wilt gamen en kijkhoek je niks boeit, dan kun je voor de 930BF van samsung gaan. Die is 375 euro, en heeft 4 ms. Maar kijk je wel eens een film met een paar maten, dan zou je beter voor een scherm met een Overdrive MVA of PVA paneel kunnen gaan, en alweer dit staat in het Ultieme TFT topic, in Videokaarten en Beeldkanonnen.

Mischien als toetsenbord de Ultra X pakken?, dat is een heel fijn toetsenbordje met laptop toetsen, en heeft een gewone layout ook nog.. B)

@krouwen, AMD is juist koeler dan intel. De tijden dat amd warmer was is met de amd64 allang afgelopen. Toch kan ik je wel een cooler aanraden, de Arctic Freezer 64, super koelertje, en is nog uberstil ook :)

[ Voor 78% gewijzigd door Timo op 15-08-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:28:
Allemaal leuk en aardig, maar met het systeem dat je nu hebt kan je lekker gamen met spellen die nu uitkomen.
Je kan wl een nieuw systeem kopen, maar als je dat alweer over 2 jaar wil weg doen 8)7

ZO'n systeem heb je _echt_ nog niet nodig voor games van nu, waarschijnlijk wel over 2 jaar, mar dan neem jij alweer een nieuwe terwel die dan pas wordt benut. 8)7

Lekker slim
Waar slaat dit op als ik vragen mag?
Zo'n systeem kan je zeker goed benutten. Ik zie zijn oude config geen 1280x1024 @ ultra high doen + 8xAA en AF. Met een 7800GTX kan dat namelijk wel. Dat jij met zon config lekker kan gamen zegt niet dat hij dat kan. :/ Ik zou een beetje normaler reageren voortaan op GoT.

Ontopic:
De Athlon 64 X2 is een dual-core processor. Oftewel 2 processors in 1. Hierdoor kan je veeel beter multitasken. Echter als je toch alleen maar games speelt kan je beter een stuk snellere singlecore processor kopen zoals je nu uitgekozen hebt. :) Ik zou zeker weten de Videokaart veranderen naar een 7800GTX (is amper duurder) Over je voeding : Je kan 80-90 euro besparen en een Tagan 480 watt nemen. Zijn zeer degelijk :) (Of het moet een kast+voeding zijn maar dat weet ik niet ;) )
Over een swapfile hoef je niet echt na te denken, je hebt toch 2048 MB geheugen :)
krouwen schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:03:
Ik heb wel gehoord dat een AMD Athlon warmer wordt als een Pentium proccesor, misschien verstandig een andere (misschien stillere) koeler erop te zetten dan de standaard koeler bij de Boxed versie?
Dat was jaren geleden vriend. Nu is dat precies omgedraaid :P

[ Voor 14% gewijzigd door Satch op 15-08-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Topicstarter
Ik heb wel gehoord dat een AMD Athlon warmer wordt als een Pentium proccesor, misschien verstandig een andere (misschien stillere) koeler erop te zetten dan de standaard koeler bij de Boxed versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 15:51

Defspace

Administrator

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:28:

Lekker slim
Toegegeven een nieuwe (nvidia 7800) videokaart zou zijn huidige systeem weer even up 2 date brengen. Maar 2 jaar is overdreven.
Ik verwacht zelf medio volgend jaar een 7800 er bij te moeten komen om nog een beetje mee te komen met de nieuwste spellen en misschien wel meer nodig (Unreal3 engine ne1 ;) )
krouwen schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:00:
Graag zou ik nog wat meer willen weten over mijn onbeantwoorde vragen. Zojuist bedenk ik me ook weer een nieuwe vraag die waarschijnlijk snel beantwoordt kan worden; is bijv. een Athlon 3600+ net zo snel als een P4 3,6 Ghz. Ik dacht van wel, de reden dat ik dit toch graag van jullie hoor is namelijk dat wanneer ik een Athlon 64 4000+ aanschaf, ik in princiepe qua kloksnelheid zelfs achteruit ga met mijn P4 3,0 Ghz en dat voelt heel vreemd.

Bedankt voor jullie reacties, ik hoop dat er nog wat meer zal volgen.
Don't believe the hype ;)
Je gaat er kwa Mhz wel op achteruit maar de pipeline is veel korter en dus is hij in praktijk "gewoon" sneller :P
Een collega van mij is deze week nog over gegaan van een P4 3,2 Ghz naar een AMD64 3200+ en noemt dat zelfs al een wereld van verschil. Mhz zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Ja ok dan begrijp ik dat je idd beter een compleet nieuwe pc kan nemen. Ik zou dan een 7800gtx nemen, die is echt veel sneller en niet(nauwelijks) duurder. Ik switch op dit moment ook constant tussen ati/nvidia en ben al een aantal jaar bij amd(vanaf de duron, omdat ze telkens beter+goedkoper waren) Daarvoor was ik intelbased pentium/celeron.

Ook zou ik overgaan op amd64 als ik jou was(en niet meteen de duurste cpu nemen maar een xp64 3500+ ofzo voor 200euro bij alternate.nl) :)

Amd is op dit moment echt goedkoper en sneller en minder warm en ook nog eens goed over te clocken(== veel potentie)

Je moet gewoon kijken naar de prijs/kwaliteit (en zonodig de unlock/overclock potentie van de kaart/chips)

[ Voor 6% gewijzigd door ToFast op 15-08-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Als je de startpost gelezen hebt, staat daar al een amd64 in. Unlocken en overclocken is voor sommige mensen niet weggelegd, omdat ze stabiliteit voor prestaties kiezen. En wie merkt nou 2 fps winst?
Videokaart zou je idd een 7800GTX van kunnen maken, zou een goede videokaart zijn, en iedereen op got is er lovend over. :)

Nu stop ik echt met dat slowchat :+

[ Voor 6% gewijzigd door Timo op 15-08-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je kijkt ff in deze Guide (daar zijn ze voor :) ) reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2005 daar staat ongeveer alles al in :P en daar komen ze een stuk lager uit. Alleen dan zou ik wel 2x1gb geheugen pakken als je toch meer geld eraan wil besteden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga gewoon voor die AMD. zelf draai ik nog op een P4 3 gighz met 1 gig cas 2.5, en ik heb onlangs een AMD 64 3200+ op de oude socket ineen gestoken (met maar 512 cas 3), en zelfs die draaide gelijk al even snel of mijn pc... moet je rekening houden dat ik wel met sata schijven en dual channel zit, en die amd niet. Steek daar dual channel (s939) en eventueel een raptor bij, en je zal hem echt wel voorbij gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:41

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Ik heb even een aangepaste set voor je gemaakt, met:
- snelste Geforce 7800 GTX videokaart;
- beste 19" LCD monitor (4 Ms);
- juiste geheugen (2 Gb.);
- beste moederbord voor gamers en overklokken;
- harddisks met 16 Mb cache ipv "maar" 8 Mb.;
en last but not least
- geen baggertoetsenbordje maar een hele fijne, dunne (heb hem zelf, wil niet meer anders).

Samengesteld bij Salland Automatisering (Raalte), heb ik zelf goede ervaringen mee, hebben hele fijne website en uitgebreid heel breed assortiment. Maar je zou met het lijstje bij iedere computerboer kunnen aankloppen......

Owja...... de prijs? Zonder verzendkosten even duur........

Alleen de Razor hebben ze niet bij Salland, maar staat ongeveer even dure Logitech 518 op, Razor zou je ook elders kunnen halen natuurlijk en wellicht kunnen ze hem wel leveren.......

Okee het lijstje:

Antec Performance TX1088AMG Grijs Metallic, 480 W, 1 X 120mm: 127,73
Salland Assemblage Systeem 1 Jaar: 29,41
Steelpad S&S: 27,73
Logitech MX 518 Retail (geen Razor, deze vergelijkbaar geprijsd): 37,82
2 x Western Digital Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300: 226,90
AMD Athlon 64 4000+ San Diego 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed: 333,61
Asus EN7800GTX TOP/2DHTV 256 MB: 421,01
Logitech Z-5500 Digital: 241,18
Samsung 930BF Zilver/Zwart 19" 4 Ms.: 326,89
Logitech UltraX Flat Keyboard PS/2 & USB: 19,33
DFI LANParty UT NF4 Ultra-D: 115,97
set Corsair TWINX2048-3200C2PRO 2048 MB, PC3200, 400 MHz, (Kit Of 2): 259,66
Totaal bestelling (ex BTW): 2167,24
Vaste verzendkosten: 8,45
BTW 19%: 411,78
Te Betalen: 2587,47

Sorry, ziet er niet uit het lijstje maar dit is denk ik maximaal.

Je zou eventueel een SLI moederbord erin kunnen zetten, eerst met 1 videokaart. Als ze over jaar stuk in prijs zijn gedaald en je hebt geld over, dan kan je het videogebeuren nieuw leven inblazen met een 2e kaart in SLI.

Nou, succes ermee en veel plezier! Je wilt het maximale? Dat krijg je zo........

Hans

P.S. en gooi er gelijk een diskdrivie en een brandertje in, staat zo lullig die oude 4 speed CD-ROM speler en die 2 speed CD brander...... :P

[ Voor 5% gewijzigd door PeepPeepPeep op 15-08-2005 19:40 ]

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Topicstarter
Thx men, goed om te zien wat anderen voor de zelfde prijs op dit moment voor PC zouden samenstellen.

Alleen wel een heel vaag moederbord ofniet?

[ Voor 20% gewijzigd door krouwen op 15-08-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
DFI? Dat is een erg bekend merk onder vooral overklokkers.
Dan verander je die toch in een Asus A8N SLI ?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Topicstarter
Ik heb het moederbord gezien (een plaatje), ziet er goed uit, vooral ook dat die 2x PCIexpress 16X heeft. Is dat trouwens niet dan een soort SLI (waarvoor moet je die extra slot anders gebruiken?)

Dat het geheugen boven de proccesor zit heb ik nog niet eerder gezien, maar ziet er goed uit.

Nog even heel iets anders. Jullie praten steeds over SLI, ik dacht dat een SLI opstelling alleen zin heeft als de games dit ook ondersteunen? Verder heb ik gelezen dat crossfire van ATI wat interresanter is omdat deze het beeld opsplitst in een schaakbord en nvidia deelt het beeld in boven en onder (dit zou nadeliger zijn omdat de 3d-kaart die boven regelt altijd minder uitrekent, omdat bovenin vaak de lucht bevindt. Het zou iig minder efficient zijn). Deze systemen van SLI en Crossfire werken toch alleen als de games dit ondersteunen, waarom testen ze dan toch al allemaal SLI systemen. Ik weet dat dit een beetje naar de kant van 3D-kaarten gaat. Ik hoef ook maar kort antwoord in het belang van deze pc en het totaalbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Nee, als je 2 videokaarten op een SLI moederbord plaatst (op de juiste manier), dan wordt dat gezien als één videokaart met dubbele processorkracht en dubbel geheugen.

Overigens: dat 1 Gb geheugen is DDR400, hoger is gelijk 2 keer zo duur. Een optie zou misschien kunnen zijn 4 reepjes van 512 Mb (heb je ook je 2 Gig) en dan een snellere variant.

Hans

P.S. ja ik zie die 2 sloten ook, ze noemen het Dual Xpress Graphics, maar lijkt mij bedoeld om 2 monitoren via 2 videokaarten aan te sturen. De chipset is een NForce 4 Ultra en geen NForce 4 SLI.Trouwens: de SLI versie van het DFI moederbord is maar 20 Euro duurder.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan toch op de SLI tour bent, kan je beter even wachten tot begin volgende maand de A8N32 SLI Premium komt, dan kan je tenminste als er 2 7800 GTX'en in zitten er optimaal gebruik van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
@PeepPeepPeep
Dat wordt dan niet gezien als dubbel geheugen...
2x 256MB 6800ultra blijft 256MB maar dan voor beide kaarten.
Best vreemd dat ze die extra 256MB niet benutten :/

[ Voor 21% gewijzigd door J0J0 op 15-08-2005 21:33 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 20:03

Pubbert

random gestoord

Een X800XT voor 499 is wel erg duur, je vind al snellere X850XT's voor rond de 400 euro, en over de grens in duitsland zelfs al voor 350 euro.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:22

hellbringer

Weeeeeeee!

1 ding over dat iiyama scherm: HEERLIJK _/-\o_

heb nu eindelijk de stap gemaakt van een (brakke) 19" CRT naar een 17" TFT (Prolite H431S, ook 8ms) maar WAT EEN BEELD!
Zowel voor gamen als gewoon desktop werken een prima scherm!

[ Voor 9% gewijzigd door hellbringer op 15-08-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

J0J0 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:32:
@PeepPeepPeep
Dat wordt dan niet gezien als dubbel geheugen...
2x 256MB 6800ultra blijft 256MB maar dan voor beide kaarten.
Best vreemd dat ze die extra 256MB niet benutten :/
Hmm maar ja met 256 Mb krijg je vast ook hele mooie (en snellere) plaatjes ;) maar goed dat je er even op wijs..... Hoe zou dat met die ATI's zitten? Toch de methode om zich van SLI te onderscheiden.......
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:52:
Als je dan toch op de SLI tour bent, kan je beter even wachten tot begin volgende maand de A8N32 SLI Premium komt, dan kan je tenminste als er 2 7800 GTX'en in zitten er optimaal gebruik van maken ;)
Ja, nou je het zegt..... in huidige SLI omgeving voelt de 7800 zich nog niet als een vis in het water......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Best vreemd dat ze die extra 256MB niet benutten
Lijkt mij juist heel logisch. Twee videokaarten die bezig zijn met het produceren van dezelfde frames. Het lijkt me dan dat beide kaarten hun geheugenbuffer vullen met dezelfde informatie/data.

Als ze dat ook moesten uitwisselen via de SLi brug zou het wel een beetje traag zijn. :z ;)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Zou je niet even kunnen wachten met het kopen? En volgens mij kun je met dat geld leuke systeem halen bij Alienware met ongeveer zelfde spec .. misschien nog beter. Maar Logitech MX 518 is toch iets beter dan die Razor plus ik zou als een gamer/office doeleinde gewoon UltraX keyboard halen. Verder Videokaart 7800 is idd iets beter. En btw probeer je systeem ook even samen te stellen bij Alternate.nl volgens mij kom je iets goedkoper uit.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

DJkim schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:12:
Zou je niet even kunnen wachten met het kopen? En volgens mij kun je met dat geld leuke systeem halen bij Alienware met ongeveer zelfde spec .. misschien nog beter. Maar Logitech MX 518 is toch iets beter dan die Razor plus ik zou als een gamer/office doeleinde gewoon UltraX keyboard halen. Verder Videokaart 7800 is idd iets beter. En btw probeer je systeem ook even samen te stellen bij Alternate.nl volgens mij kom je iets goedkoper uit.
Staat allemaal (en veel meer) in mijn lijstje..... we zijn het wel eens he :P :9 :P :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Topicstarter
Waarom eigenlijk die Logitech MX 518. Ik vind hem grof uitvallen.

Eigenlijk hou ik niet zo van grote muizen, vooral omdat deze minder wendbaar zijn. Ik heb de Razore vastgehad in de winkel en het lijkt mij een typische game-muis. Ik dacht ook dat dit één van de beter game muizen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
krouwen schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:31:
Waarom eigenlijk die Logitech MX 518. Ik vind hem grof uitvallen.

Eigenlijk hou ik niet zo van grote muizen, vooral omdat deze minder wendbaar zijn. Ik heb de Razore vastgehad in de winkel en het lijkt mij een typische game-muis. Ik dacht ook dat dit één van de beter game muizen zijn.
ik heb grote handen, dus ik vind de mx518 heel relaxt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Topicstarter
Beste mensen,

Daar ben ik weer. Bedankt voor al jullie reacties. Ze hebben mij erg geholpen, want ik denk dat ik nu bij mijn uiteindelijke keuze ben gekomen.

Het scherm heb ik maar laten vallen, evanals de boxen. Ik heb zelf namelijk 5.1 boxen een een 19 inch CRT scherm. Daardoor viel er eigenlijk behoorlijk wat extra ruimte in het budget, daardoor heb ik gekozen voor een tweede 7800 GTX Top-editie.

# Omschrijving Aantal Prijs p.s. Subtotaal

12149 Antec Performance TX1050B Zwart, 500 Watt, 1 X 120mm € 99,16 € 99,16

8007 Asus A8N-SLI Deluxe € 121,85 € 121,85

12253 AMD Athlon 64 4000+ San Diego 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed € 331,09 € 331,09

14129 Corsair TWINX2048-3200C2 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2 € 249,58 € 249,58

2X 12504 Western Digital Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 € 110,92 € 221,84

9131 Creative SoundBlaster Live! 24-bit Retail € 36,13 € 36,13

11216 AOpen DUW 1608 OEM, Zwart € 35,29 € 35,29

4303 AOpen DVD 16x48 IDE Chameleon 16 X, 48 X, IDE, Retail, Zwart, Wit, Zilver € 19,33 € 19,33

2X 14474 Asus EN7800GTX TOP/2DHTV 256 MB € 416,81 € 833,62

13636 Asus AX850 XT /HTVD 256 MB € 278,99 € 278,99

7646 Steelpad S&S € 27,73 € 27,73

12954 Razer Diamondblack Plasma Retail € 45,38 € 45,38

7567 Logitech UltraX Flat Keyboard PS/2 & USB € 19,33 € 19,33

9053 Arctic Freezer 64 Aluminium, Koper € 15,97 € 15,97

14552 Antec SmartCool Plus 80 Mm € 12,61 € 25,22

8823 CoolerMaster Aerogate III Zwart € 28,57 € 28,57

Betaalmogelijkheden

Betaalmethode Rembours Vooruitbetalen (verzenden) Pin/Contant (afhalen) Vooruitbetalen (afhalen)

Totalen

Totaal bestelling (ex BTW) € 2389,08

Vaste verzendkosten € 8,45

BTW 19% € 453,92

Te Betalen € 2851,46

N.B. Het DFI moederbord heb ik niet genomen, om deze reden:

Geachte heer,

Als eerste moet ik u het DFI moederbord afraden omdat wij veel problemen hebben in combinatie met Dual-Channel (Corsair, Kingston, maakt niet uit).
Een betere keuze is dan een A8N-SLI.
Verder ziet de configuratie er prima uit.

---ingekort---

Met vriendelijke groet,

Laurens Nijssen
Salland Automatisering
afd. Technische Dienst

Daarom heb ik gekozen voor de Asus A8N-SLI Deluxe. Dit is ook de enige juiste keuze trouwens voor een SLI systeem waarbij een 7800 GTX TOP-Editie wordt gekozen. Anders is er niet genoeg ruimte tussen de beide PCIxpress 16x sloten, omdat de TOP-editie toch weer twee slots inneemt en de koeler vervangen is door een grote model.

Bron: nieuws: Preview Asus Extreme N7800GTX-videokaart

Dit is eigenlijk dan de opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/articleimages/item719/big_cardssli2.jpg

Bron: http://www.hothardware.co...age=2&articleid=719&cid=2

Graag jullie reacties en/of aanvullingen! Ik ben nog aan het twijfelen om toch misschien een FX proccesor te nemen om de 2 3d-kaarten te kunnen voorzien van genoeg data en misschien een voeding met nog meer watt. Dit omdat nvidia een voeding aanraadt van 520 Watt.

Jullie ervaringen?

Bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door krouwen op 04-09-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Topicstarter
P.S. Nog een klein vraagje, ik heb nu 2X de Western Digital Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 gekozen. Omdat deze ATAII/300 heeft.

Volgens de ASUS site, http://www.asus.com/produ...model=375&l1=3&l2=15&l3=0 , ondersteund het moederbord SATA schijven van 3Gb/s. Is dit hetzelfde als ATA II/300 ??

EDIT:

Een kijkje op Alienware laat me het volgende zien over het Asus Moederbord:

Serial ATA-300 Ports 4

Serial ATA-150 Ports 4

Serial ATA-300 RAID Yes (Modes 0 and 1)

Dus volgens mij ondersteund het moederbord ATAII/300

[ Voor 28% gewijzigd door krouwen op 04-09-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:15
Nog een vraag aan jou

Waarom heb je in je lijstje nog een x850xt staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:11
Omdat ie die dan aan mij kan geven :P
Ik mail men adres wel ff door ;)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 01:05
Het zijn nu dus wel 4 DIMM's heh. Geen uitbreidmogelijkheden, alhoewel ik dat binnen 2 jaar ook niet verwacht. Wellicht belangrijk als er toch wordt overclockt, komen sneller problemen van. Die AMD 4000+ 2,4GHz moet toch zeker op 2,7-2,8GHz te klokken zijn. Mijn 1,8Ghz (a 1/3 van de prijs) draait al maanden op 2,6GHz zonder crashes en zou zonde zijn als de potenties niet worden gebruikt, maar wel de prijs ervoor wordt betaald >:)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Topicstarter
Die ander 3D-kaart is voor me broertje. Die krijgt mijn pc: p4 3,0 Ghz, 1024 MB en nu een 9800 pro.

Het zijn gewoon 2x 1GB latjes hoor.
Pagina: 1