Toon posts:

[XP] lsass.exe popup error, Windows blijft rebooten*

Pagina: 1
Acties:
  • 8.120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tjendol.com/fout/fout.jpg

Ik heb het volgende probleem:

Ik start mijn pc op, ik krijg tijdens het laden de melding van bovenstaand plaatje te zien en kort daarna reboot mijn pc.

Het punt is dat ik nooit een wachtwoord heb opgegeven voor de administrator.

In veilige modus opstarten werkt niet omdat dezelfde popup verschijnt.
Ook wanneer ik de recovery console probeer te gebruiken werkt geen wachtwoord invullen (en dus alleen op enter drukken) niet.

Ik heb een tool gebruikt om mijn wachtwoord naar blank te resetten maar de recovery console blijft om een wachtwoord vragen.

Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is zonder alles opnieuw te moeten installeren?

Verwijderd

http://www.google.nl/sear...f&ie=UTF-8&q=isass.exe...

Eerste hit ... :)

waarschijnlijk een virus dus...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 18:07 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Sasser probably. Removal tool van Norton.

Om te voorkomen dat je weer geïnfecteerd wordt, Microsoft Security Bulletin 04-11. (Updaten dus. ;))

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Mja..zover was ik ook nog wel gekomen. Maar ik zie niet meteen hoe het m'n probleem oplost?
Overigens heb jij het over isass wat volgens mij een virus betreft, en ik kan door het font in de popup window niet zien of het om Isass of Lsass gaat.

Ik denk zelf dat het Lsass.exe betreft aangezien het om een login kwestie gaat en lsass.exe hier mee te maken heeft.

Daarnaast heb ik een recente Norton virusscanner geinstalleerd en altijd aanstaan dus de kans dat het het virus betreft is denk ik klein.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 18:13 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je deze exacte melding al ergens kunnen vinden? Ik zit zelf een beetje te zoeken maar kom 'm niet tegen. Dacht dat Sasser ook alleen het proces killde, maar dit lijkt me meer een melding van lsass.exe.... Misschien zit ik er falikant naast en is het natuurlijk toch Sasser :P
topictitel ietsje aangepast

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 15-08-2005 18:14 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de error wel tegengekomen als ik op delen van de tekst zoek maar daar werd het probleem via de recovery console opgelost waar ik dus niet meer in kom omdat er om een wachtwoord gevraagd wordt dat nooit ingesteld is.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Norton is niet echt een garantie dat je zonder virussen zat - maar ik ga er van uit dat je redelijk goed up to date was met security patches?

Ik denk persoonlijk dat je het beste aan de slag kan gaan met http://support.microsoft.com/?kbid=307545 :)

Verwijderd

Topicstarter
Yep, automatische updates en zo.

Ik heb die pagina ook gezien en er staat dit:

To complete part one, follow these steps:
1. Insert the Windows XP startup disk into the floppy disk drive, or insert the Windows XP CD-ROM into the CD-ROM drive, and then restart the computer.
Click to select any options that are required to start the computer from the CD-ROM drive if you are prompted to do so.

2. When the "Welcome to Setup" screen appears, press R to start the Recovery Console.
3. If you have a dual-boot or multiple-boot computer, select the installation that you want to access from the Recovery Console.
4. When you are prompted to do so, type the Administrator password. If the administrator password is blank, just press ENTER.

Probleem hierbij is dus, zoals ik eerder schreef, dat ik de recovery console niet in kom omdat er om een password gevraagd wordt terwijl ik deze nooit heb opgegeven, het hoort blank te zijn. Op de een of andere manier is dit corrupt geraakt oid.

Als iemand dus een manier kent waarop ik het password kan resetten (niet via de cd image hier vandaan die ik geprobeerd heb want dat werkte niet.), dan maak ik misschien nog kans omdat ik dan de recovery console in kom en de rest van de instructies op die pagina uit de vorige reply kan volgen.

Verwijderd

Topicstarter
schopje

Verwijderd

De image die jij geprobeerd hebt heeft bij mij altijd prima gewekt om windows wachtwoorden te resetten.

Je gaf aan dat je daar niets meer mee wou doen, maar lijkt me toch de beste menier.
Wat werkt er niet aan?

edit:
Ik meen me te herrinneren dat het tootje er niet altijd in slaagt om een leeg password te genereren.
Probeer eens om een "niet-leeg" wachtwoord erin te zetten bv admin

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er wel iets mee doen als het zou werken. Het zegt ook gewoon dat het het wachtwoord naar blank gereset heeft.

Ik wil vervolgens de recovery console in en gebruik enkel enter omdat het wachtwoord blank zou moeten zijn maar toch pakt hij hem niet. Hij zegt dat het wachtwoord dan niet juist is.

Is deze reset tool soms voor een ander wachtwoord bedoeld dan die voor de recovery console?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer zoals ACAB aangeeft gewoon eens een ander password erin te zetten. Blank is namelijk niet de favoriet. Best kans dat er gewoon helemaal niks weggeschreven wordt, omdat je ook niks hebt ingevoerd bij de reset :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-04 15:48

Surkow

$µr|{0w

sanfranjake schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:01:
Probeer zoals ACAB aangeeft gewoon eens een ander password erin te zetten. Blank is namelijk niet de favoriet. Best kans dat er gewoon helemaal niks weggeschreven wordt, omdat je ook niks hebt ingevoerd bij de reset :P
Misschien een wildcard ( --> * ) gebruiken als password?

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al geprobeerd :) Maar dat pakte hij ook niet. Heb zojuist de lsass.exe van een ander xp systeem overgezet maar dat mocht ook niet baten. Niet echt verstandig maar ja, ben een beetje wanhopig aan het worden.

Ik ga zo nog een keer dat wachtwoord proberen te veranderen. Jullie weten zeker dat met die tool ook het wachtwoord voor de Recovery Console veranderd wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Surkow schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:04:
[...]

Misschien een wildcard ( --> * ) gebruiken als password?
Nee, dat deed ie ook niet. Geeft dan wel aan dat het wachtwoord naar blank gereset is maar als ik niks invul blijft hij toch vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is deels opgelost, ik moest via de password reset cd eerst de syskey disablen, die stond namelijk op enforced. Zat een beetje verstopt in 1 van de menu's. Vast een noob kwestie maar goed, ik kwam er per ongeluk achter. Daarna werd er niet meer om een wachtwoord gevraagd.

Ik kom nu windows weer in!

Thnx voor alle input

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 19:32 ]

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-03 15:15

darkphoenix

Chikara

(jarig!)
Ik worstel nu al een week met hetzelfde probleem en heb de boot cd gebruikt die hier op het forum werd geplaatst maar het wil me maar niet lukken me labtop weer werkend te krijgen!

Kan het kwaad als ik windows opnieuw instaleer zonder een de schijf te formateren? want er staan nog veel foto's en andere dingen op die ik wil behouden.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

(jarig!)
schopje

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
darkphoenix schreef op zondag 24 juni 2007 @ 08:47:
Ik worstel nu al een week met hetzelfde probleem en heb de boot cd gebruikt die hier op het forum werd geplaatst maar het wil me maar niet lukken me labtop weer werkend te krijgen!

Kan het kwaad als ik windows opnieuw instaleer zonder een de schijf te formateren? want er staan nog veel foto's en andere dingen op die ik wil behouden.
Schouderklopje voor het feit dat je gezocht hebt, maar het schoppen van een dergelijk oud(e) draadje (post) wordt over het algemeen niet gewaardeerd aangezien er een hoop veranderd kan zijn in de loop der tijd (Uitzonderingen zijn als je b.v. iets van waarde toe te voegen hebt aan een oud draadje).

Maar om alsnog je vraag te beantwoorden: Ja, je zou zonder problemen XP over de vorige installatie moeten kunnen installeren zonder dat je data zoals foto's, video's en muziek verliest, als je ook nog eens hetzelfde soort OS installeerd (Dus XP Pro -> XP Pro, XP Home -> XP Home, W2K -> W2K etc.) dan blijven de meeste instellingen ook intact.

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

(jarig!)
KILLorBE schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:57:
[...]

Schouderklopje voor het feit dat je gezocht hebt, maar het schoppen van een dergelijk oud(e) draadje (post) wordt over het algemeen niet gewaardeerd aangezien er een hoop veranderd kan zijn in de loop der tijd (Uitzonderingen zijn als je b.v. iets van waarde toe te voegen hebt aan een oud draadje).

Maar om alsnog je vraag te beantwoorden: Ja, je zou zonder problemen XP over de vorige installatie moeten kunnen installeren zonder dat je data zoals foto's, video's en muziek verliest, als je ook nog eens hetzelfde soort OS installeerd (Dus XP Pro -> XP Pro, XP Home -> XP Home, W2K -> W2K etc.) dan blijven de meeste instellingen ook intact.
point taken! en bedankt voor je uitleg! ik ga het proberen!

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:19

N0 0B

cxb1=N#

daar moet bij gezegd worden dat de bestanden dan niet in de Documents and Settings map moet staan. //Mijn Documenten want die gaat er wel vers overheen.

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Pagina: 1