Toon posts:

[CSS] Transparante border

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met een probleem met mijn CSS.
Ik "druk" een lijstje met gegevens af op het scherm in een div. Die div heeft een achtergrond plaatje voor de mooi-igheid.
Nu wil ik bij een mouseover het item een randje geven (en de achtergrond een kleur geven). De kleur van de achtergrond is geen probleem. Alleen de border...

Standaard heeft het item geen border en geen margin, alleen bij een mouseover zet ik de border (border: 1px solid #FF9933;). Omdat het item standaard geen border heeft verspring de onderliggende tekst iets, wat ik niet wil.
Ik heb het volgende geprobeerd:
border: 1px;
en
border-width: 1px; zonder een kleur of stijl
en
border: 1px solid transparant;
en
margin: 1px;

De bovenste 2 manieren werken in FireFox, maar niet in InternetExplorer. De margin doet het ook niet goed.

Weet iemand een manier om een transparante "border" om het item te krijgen, die gelijk is qua afmetingen aan een echte 1px border?

Alvast bedankt

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
padding: 1px

[ Voor 76% gewijzigd door Genoil op 15-08-2005 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
arg... padding

http://www.w3.org/TR/CSS1#formatting-model
Ik heb dit "plaatje" wel 100x bekeken.

Maar margin, border en padding vallen toch allemaal buiten de content. Dus de groote van de box moet dan toch hetzelfde zijn, of er nu 1px border of 1px margin om heen zin.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:04

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:57:
[...]
Maar margin, border en padding vallen toch allemaal buiten de content. Dus de groote van de box moet dan toch hetzelfde zijn, of er nu 1px border of 1px margin om heen zin.
Dat klopt; alleen IE in quirksmode rendered volgens z'n eigen boxmodel. Je moet dus zorgen dat IE(6) ook in standards compliant mode draait dmv een volledig doctype.

Intentionally left blank