Ik heb een heel leuk plaatje gekregen en het is de bedoeling dat onderdelen van dit plaatje klikbaar worden en er wat text automagisch geselecteerd wordt.
het was allemaal vrij simpel.. Ik heb een tooltje gedownload en ben lekker shapes gaan tekenen over het plaatje heen zodat de coordinaten werden gegenereerd.
Nu ik klaar ben en het allemaal werkt, hebben ze opeens nog een wens (en ik heb al min of meer ja gezegd
). Ze willen dat de shapes oplichten als ze met hun muis erover heen gaan. Ik dacht dat dit niet zo'n probleem was, maar het blijkt dat het volgende niet werkt:
en
Iemand enig idee hoe ik het kan bereiken dat de de area's gekleurd worden zonder dat ik allemaal gifjes moet maken en deze er overheen te leggen? (het zijn namelijk aardig wat shapes).
het was allemaal vrij simpel.. Ik heb een tooltje gedownload en ben lekker shapes gaan tekenen over het plaatje heen zodat de coordinaten werden gegenereerd.
Nu ik klaar ben en het allemaal werkt, hebben ze opeens nog een wens (en ik heb al min of meer ja gezegd
code:
1
2
3
4
| <MAP NAME="bla.gif">
<AREA SHAPE="CIRCLE" COORDS="189,30,6" ALT="test"
onMouseOver="javascript:colorShape(this);">
</MAP> |
en
code:
1
2
3
| function colorShape(obj) {
obj.style.background = '#119955';
} |
Iemand enig idee hoe ik het kan bereiken dat de de area's gekleurd worden zonder dat ik allemaal gifjes moet maken en deze er overheen te leggen? (het zijn namelijk aardig wat shapes).
[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 15-08-2005 16:57 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.