Handleiding Canon Pixma MP780 gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TomT
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben voor een kennis op zoek naar een goede All-in-One printer met ingebouwde fax. Na lang zoeken ben ik op de Canon Pixma MP780 uitgekomen. De kennis werkt op een Mac onder OS X.

Wat belangrijk is of de Canon ook kan faxen via de Mac. In testen en besprekingen op internet wordt hier niets over gezegd. Van de servicedesk van Canon heb ik nog steeds geen antwoord.

Vandaar dat ik me afvroeg of iemand van deze printer ook een electronische handleiding had. Dan kan ik zelf nakijken of die functionaliteit aanwezig is en hoe die werkt. Op de site(s) van Canon zijn die handleidingen niet te downloaden maar moeten ze besteld/gekocht worden! Dat noem ik nog eens service :-(.

Alvast bedankt,
TomT

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Wat heeft het moeten betalen voor een handleiding met service te maken? Moet alles gratis? Iedereen koopt via internet, met buitenlandsche handleiding, Koop je een Nederlands product krijg je gewoon een handleiding.

Maar goed, zit er uberhaupt wel een faxdriver bij (volgens mij ook niet voor pc)

www.casarodriguillo.com

• TomT
  • Niet online
Ben ik wel enigszins met je eens. Maar de beschikbaarheid van handleidingen via internet verschilt sterk per fabrikant. Als ie toch al op een bijgeleverde CD staat, is het handig als ze 'm ook via een site beschikbaar stellen. Ook als je een handleiding kwijtraakt is een electronische versie handig. Voor mij zijn de handleidingen soms een extra hulp bij het kiezen van een juiste aankoop. Vooral omdat in de specs lang niet altijd alle details staan die ik belangrijk kan vinden.

Voor de PC schijnt een faxdriver (geen fax utility) te worden meegeleverd. Hoe dit zit voor de Mac ben ik nog niet achter.

In dit geval moet die kennis de printer zowieso in het buitenland kopen omdat hij in Antwerpen woont ;-).

TomT

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 14:07

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik heb net ff voor je gezocht, als ik wat bijzonders moet hebben van Canon ga ik
altijd naar Canon Australie. En daar staat een Engelse handleiding ( in PDF)

http://alpha02.c-wss.com/inc/ApplServlet?SV=WWUCA900

Ik weet niet of dit linkje zo werkt

[ Voor 24% gewijzigd door Montana op 15-08-2005 18:37 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Ik heb hier wel dat apparaat+handleiding. Als je wat moet weten moet je het maar zeggen; zal eens kijken of er wat van de MAC in staat. En verder, om handleiding vragen is volgensmij niet toegestaan ivm copyright :)

Overigens, de echte handleiding staat op CD-ROM, de handleiding als boekje is een 'uitgebreide snelstart'. Kan het kloppen dat ik in Windows de MAC-CD-ROM niet kan lezen (sorry, geen verstand van Mac :P). Wat ik in ieder geval wel kan zeggen is dat er onderop de snelstart een opmerking staat:
[MP780 Fax] verschijnt in de lijst met namen, maar u kunt geen MP780FAX toevoegen. U kunt het document via het ingebouwde modem van de computer faxen met de huidige printinstellingen. U kunt geen faxberichten vanaf uw computer via de machine verzenden.
Misschien dat je er iets aan hebt :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 18:46 ]

• TomT
  • Niet online
Ik heb de handleidingen via de Australische Canon-site kunnen downloaden. Zal er eens even induiken. Bedankt voor de tip.

De door Canon aangegeven Copyright issues op o.a. de Nederlandse site zijn dus in mijn ogen flauwekul.

Mac CD-ROMs zijn onder Windows alleen leesbaar als ze in een bepaald ISO formaat zijn gebrand. Dan kan het natuurlijk nog steeds zo zijn dat de bestanden erop niet leesbaar zijn vanwege het afwijkende bestandsformaat.

Mocht ik er met de handleidingen niet uitkomen dan neem ik nog wel met je contact op Herelam...

In ieder geval bedankt voor jullie respons.

TomT
Pagina: 1