Ik ben momenteel mijn eerste stapjes aan het zetten in de boeiende linuxwereld. Ik heb een oude pc vanonder het stof gehaald en er Mandrake 8.2 op geïnstalleerd. De installatie liep zeer vlot en binnen de korste keren zat ik te werken in linux. Nu is er er een probleem: ik kan geen geluid krijgen uit mijn geluidskaart (die het perfect doet onder windows 98SE). Het betreft een Yamaha OPL3-SAx Sound System isakaart. De kaart word wel juist gedetecteerd door HardDrake 0.9.3, maar toch hoor ik niets. Ik heb al op google gezocht en er zijn blijkbaar meer mensen met dezelfde geluidskaart die dezelfde problemen ervaren. Een aantal oplossingen werden gegeven door de kernel te herschrijven (?). Dit lijkt me boven mijn petje te gaan, aangezien ik vroeger niets anders heb gebruikt dan Windows met zijn vele wizardjes. Ook werden er verwijzingen gedaan naar een zeker ALSA project , maar op een aantal webpagina's kon ik lezen dat dit een niet zo denderend lapmiddel is. Ik heb ook al op de site van Yamaha zelf gezocht naar aangepaste drivers, maar die kon ik niet vinden. Weet er iemand hier op GoT een oplossing voor mijn probleem?
Alvast bedankt
Fezz
PS indien van belang, het betreft een oude Compaq PC:
Intel Celeron 400mhz
160 mb sdram
GeForce 2
Alvast bedankt
Fezz
PS indien van belang, het betreft een oude Compaq PC:
Intel Celeron 400mhz
160 mb sdram
GeForce 2