[2003] OnStream ADR-30 met ntbackup geburiken*

Pagina: 1
Acties:

• pasja2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-07-2016
Hello allemaal,

Ik heb een probleem met de ADR-30 tape van Onstream. Hij ziet hem in de device manager wel maar niet in de gewone windows explorer. Ik meen dat met een 1safe programma kon ik de letter Z: er aan toekennen en dan was mijn tape zichtbaar in windows. Met win2003server werkt dit programma niet samen en ntbackup zou goed moeten doen i.p.v. 1safe.

Mijn vraag is: zijn er mogelijkheden om dit programma te gebruiken zodat mijn tapestreamer bruikbaar kan worden? Of zijn er andere programma's dat ermee kunnen functioneren?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
pasja2 wat heb je zelf allemaal al kunnen vinden hierover? Ik zet je OS nog even tussen blokhaken per de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Meestal worden tapes gewoon gemaakt mbv een programma zoals ntbackup en veritas of arcserve ed.
Daarmee kun je backup ook weer restoren.
Ik denk dat het een stuk moeilijker wordt als je zoiets wil met een onstream drive. Ik geloof dat er alleen XP drivers van zijn?
Zie dat de echo software in april 2003 gereleased is >:)

[ Voor 11% gewijzigd door DDemolition op 15-08-2005 17:28 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• pasja2
Mijn excuses, ben wat haastig geweest. Ik zal me beteren. ;)

Ik vond ergens op het net een advies ook een andere programma te gebruiken Yosemite tapeware. Nu ben ik dat aan het downloaden.
Verder kon ik niets vinden.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

pasja2 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:31:
Mijn excuses, ben wat haastig geweest. Ik zal me beteren. ;)

Ik vond ergens op het net een advies ook een andere programma te gebruiken Yosemite tapeware. Nu ben ik dat aan het downloaden.
Verder kon ik niets vinden.
Laat even weten of dit goed werkt.
Een programma dat een schijfstation kan emuleren is wel interessant

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• pasja2
Ik heb alles uitgeprobeerd en het is me niet gelukt. Ik kon ze niet gebruiken bij mijn tape. Enige dat wel werkte is de Dantz Retrospect 6.0 Pro.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pasja2 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:32:
Hello allemaal,

Ik heb een probleem met de ADR-30 tape van Onstream.
Gecondoleerd >:)
Leuk he, van die proprietary hardware waarvan de fabrikant failliet is (tot 2x toe)..
Hij ziet hem in de device manager wel maar niet in de gewone windows explorer. Ik meen dat met een 1safe programma kon ik de letter Z: er aan toekennen en dan was mijn tape zichtbaar in windows. Met win2003server werkt dit programma niet samen en ntbackup zou goed moeten doen i.p.v. 1safe.
Klopt, in zoverre dat je dan de losse drivers zal moeten gebruiken om de drive als een normale tapedrive te gebruiken.

Overigens is het normaal dat een tapedrive geen letter krijgt ( en je 'm dus ook niet in je Explorer ziet).
Mijn vraag is: zijn er mogelijkheden om dit programma te gebruiken zodat mijn tapestreamer bruikbaar kan worden? Of zijn er andere programma's dat ermee kunnen functioneren?
Ligt er nogal aan.
BackupExec ondersteunt die drives sowieso al niet meer sinds versie 9.1, je bent over het algemeen op oudere versies van dat soort software aangewezen met als kanttekening dat je dan weer andere problemen kan verwachten (geen support voor VSS bijvoorbeeld...).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1