Scherm valt plots uit

Pagina: 1
Acties:

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb al een paar keer gehad, als ik een uurke aan't surfen ben ofzo dat plots m'n scherm op stand by springt. Als ik dan m'n pc uit zet en weer aan is 't opgelost. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? 'k Heb dit nog nooit gehad.

Ik heb het een tijdje niet meer gehad, maar net speelde ik 10 min HL2 online en 't scherm viel weer uit.

Reboot hielp ni
Ik moest alles echt zonder stroom zetten, en dan werkte het wel weer

raar :?

Specs:
Asus K8N-E Deluxe
AMD64 3000+
2x Apacer 512 DDR
Voeding is 400w
Graka: 6800 GT

Als ik het test met een 19' CRT dan lijkt het gamen goed te gaan (toch langer dan een half uur)

[ Voor 14% gewijzigd door RedC op 15-08-2005 16:46 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Misschien handig om te weten, heb je er al eens een andere monitor op aangesloten toen dit gebeurde om vast te stellen waar het probleem zit, de PC of de Monitor? :X

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• RedC
Ik gebruik deze configuratie reeds van vorig jaar november dus dat zou me sterk lijken.
Heb hier niet metteen een andere monitor voorhanden...

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:16
Wat lijkt je sterk, dat het aan de pc ligt? Er zijn simpelweg 2 oorzaken, de videokaart die opeens niets meer stuurt naar de monitor, of de monitor die na een tijd niets meer met de signalen doet. Dus je moet toch echt testen bij welke van de 2 onderdelen het probleem ligt.

Verder post je wel je specs, maar net alle specs mbt beeld (videokaart en monitor) post je niet. Lijkt je dat niet relevant voor je vraag :?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:31
sewer schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:39:
of de monitor die na een tijd niets meer met de signalen doet.
Is het dan te verklaren dat het weer werkt als de PC gereboot wordt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• RedC
Ok ff update

M'n tft is een LG1915S

Had hier toch nog ergens een werkende Belinea 19' CRT en daar kan ik probleemloos mee spelen
Grafische kaart: Point of view 6800 GT

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:14

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dat is je videokaart!

Ik heb het exact zelfde probleem gehad met een geforce ti-4200. Deze is ooit eens te ver overgeklokt geweest, waardoor hij wat instabiel was. At random ging mijn scherm op standby ( = signaal weg) of sprong op een vreemde hertz-waarde zoals 270 of 0.

Vervangen bleek de oplossing :P

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:16
XanderH schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:41:

Is het dan te verklaren dat het weer werkt als de PC gereboot wordt?
Waarschijnlijk niet, maar de TS denkt dat het aan de monitor ligt ipv de pc, terwijl inderdaad de pc veel waarschijnlijker lijkt. Meten is weten, als je niets test kun je nooit iets met zekerheid uitsluiten...

edit:
Ok, de TS heeft nog gepost tussendoor en het blijkt dus waarschijnlijk toch aan de monitor te liggen

[ Voor 16% gewijzigd door sewer op 15-08-2005 16:49 ]

• RedC
HTT-Thalan schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:46:
Dat is je videokaart!

Ik heb het exact zelfde probleem gehad met een geforce ti-4200. Deze is ooit eens te ver overgeklokt geweest, waardoor hij wat instabiel was. At random ging mijn scherm op standby ( = signaal weg) of sprong op een vreemde hertz-waarde zoals 270 of 0.

Vervangen bleek de oplossing :P
Hm maar m'n graka is nooit overclocked geweest ofzo. Ook toen ik een paar maand geleden enkele uren achter elkaar gamede was er geen enkel probleem :|

[ Voor 11% gewijzigd door RedC op 15-08-2005 16:47 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:14

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

RedC schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:47:
[...]

Hm maar m'n graka is nooit overclocked geweest ofzo. Ook toen ik een paar maand geleden enkele uren achter elkaar gamede was er geen enkel probleem :|
Bij mij waren de geheugens gewoon verkoold, vanwege het overklokken, misschien is bij jou de fan gewoon stuk? Oververhitting?

• RedC
Raar, gisteravond meer dan een uur gespeeld dit keer met m'n TFT aangesloten en geen enkel probleem. Ik begrijp er niets meer van!
Pagina: 1