Toon posts:

real/quicktime alternative legaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik vraag me af of iemand mij kan vertellen of real/quicktime alternative vrij te gebruiken is voor een bedrijf?

ik heb het hele... nou ja.. een deel van het internet afgezocht, maar kan er niks over vinden... ik hoop dat iemand van jullie mij hier anwoord op kan geven..

bvd.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 14:51

TwoR

Gekleurde stippen

als ik in google zoek op

[google=quicktime alternative legaal]

kom ik uit op tweakers en ik kan me toch niet voorstellen dat tweakes illegale content heeft.

ook hier komt het naar voren. Daar staat onderandere:
Ik zie ook niet er in wat er illegaal aan is, aangezien apple hun codec gratis aanbied.

[ Voor 40% gewijzigd door TwoR op 15-08-2005 16:02 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TwoR schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:58:
als ik in google zoek op

[google=quicktime alternative legaal]

kom ik uit op tweakers en ik kan me toch niet voorstellen dat tweakes illegale content heeft
Wat is dat voor rare redenatie? Omdat het op tweakers in een meuktracker staat is het legaal? Sorry, ik geef héél hoog op over tweakers, maar dit gaat me te ver hoor ;)
Helaas kan ik de TS niet meteen aan een antwoord helpen, maar "gevoelsmatig" voelt het niet helemaal legaal. Maar ik doe er verder dan ook geen uitspraken over.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 15-08-2005 16:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 14:51

TwoR

Gekleurde stippen

RobIII schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:02:
[...]

Wat is dat voor rare redenatie? Omdat het op tweakers in een meuktracker staat is het legaal? Sorry, ik geef héél hoog op over tweakers, maar dit gaat me te ver hoor ;)
ik dacht dat er een Zero Tollerance was voor illegale dingen en ging er daardoor dus ook vanuit dat het legaal zou zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Op de Frontpage kan er soms iets minder strikt worden gedaan oa. omdat er ten alle tijden een autorisatie van een de auteurs overheen gaat terwijl zeggen dat %grijs gebied% op GoT kan lastiger is omdat dan iedere user de grenzen van het donkergrijze gebied gaat opzoeken en dat willen we niet ;)
Zie ook Wat mag wel en wat mag niet?

Trouwens staan er ook downloads die je alleen voor personal gebruik mag gebruiken en niet in een bedrijf: en daar gaat het nu om ;)

Goede vraag trouwens, ik zie er niets over in de geinstalleerde files/directories.

edit:

Oeh en ik zie dat je nieuw bent: ben je nieuw of ben je een kloontje omdat je een illegale vraag verwacht? ;) Welkom op GoT :Y)

[ Voor 58% gewijzigd door F_J_K op 15-08-2005 16:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 12:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

TwoR schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:58:
tweakers en ik kan me toch niet voorstellen dat tweakes illegale content heeft
Dan doel je op op het forum dat fanatiek schoon gehouden wordt. Op de frontpage heet het "nieuwswaarde" en software licenties staan soms zo belachtelijk weinig toe dat dat niet eens te volgen is hoe legaal het is. (Al zul je geen download link van photoshop aantreffen in meuktracker, maar software met spyware valt er wel eens tussendoor). Affijn duik maar eens in de dicussies van LA. /Edit: en zie ook FJK hierboven.

Maar de TS moet eens duidelijk maken wat hij met "legaal bedoeld"en wat met "alternatief" en ook eens kijken naar VLC. (video lan client)

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 15-08-2005 16:05 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:04:

Maar de TS moet eens duidelijk maken wat hij met "legaal bedoeld"en wat met "alternatief" en ook eens kijken naar VLC. (video lan client)
ik kan me voorstellen dat real/quicktime alternative inbreuk maakt op de copyright van apple en real op die codecs. als dat zo is dan is het dus geen "legale" software in de zin dat het in een bedrijf gebruikt kan worden.

edit:
@F_J_K
ben niet nieuw op het forum, had een account, maar geen flauw idee meer wat de naam was 8)7

maar heeft niets met een illegale vraag te maken... stel deze vraag juist om eruit te blijven O-)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 16:23 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 12:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:11:
ik kan me voorstellen dat real/quicktime alternative inbreuk maakt op de copyright van apple en real op die codecs. als dat zo is dan is het dus geen "legale" software in de zin dat het in een bedrijf gebruikt kan worden.
Je kunt die software best legaal gebruiken in een bedrijf, de vraag is dan echter wat je apple & Rm schulidg bent aan licentiekosten. Je kunt tenslotte ook Windows legaal gebruiken, als je maar flink dokt aan licenties. Dus nogmaals: wat wil je?

gratis? (zonee, wat mag het kosten)
wat voor soort licentie dan wel?
Wat voor software draai je al?
Alternatief? om .mov files af te draaien, of om video te streamen? Wellicht heb je door de aanschaf van windows als autmatisch software licneites voor iets 8) . hint

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

leuk_he: het gaat hier over RealAlt/QuicktimeAlt: freeware (?) versies van de codecs zodat je niet de (imho) brakke realplayer of quitime player hoeft te installeren :)

offtopic:
fietsbel1982: mail mij (of gathering{apestaart}tweakers{punt}net) anders even het e-mail adres waarmee je je toen zou kunnen hebben geregistreerd, dan kan ik misschien zien wat je oude account is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1