Toon posts:

[Samba]WL500g en Samba geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds lange tijd een WL500g router, deze heb ik in een succesvol netwerk draaiende. Hieronder een kleine schets van de huidige situatie.

(phear my 1337 paint skilz :+ )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/woodyenco/voorbeeld.JPG

Zoals te zien is komt het internet binnen via de modem van @home, deze loopt via +-10Meter utp kabel naar de router, de enige bedraade PC in het netwerk is "PC Vader" deze heeft als IP Adres 192.168.1.126

De draadloze computers zijn resp:
  • Mudblood
  • Filtyblood
  • Pureblood
Op deze router is een Custom Firmware geinstalleerd zodat Samba kon worden gedraaid, ik heb volgens een tutorial van wl500g.info, alles geheel ingesteld en heb twee goede partites. Resp Fat32 en ext3.
De fat32 is een 2,0GB partitie op een 13GB Hdd en de ext3 is een 10GB partitie op een schijf van 13GB.
Na het instellen van de samba server kan ik zonder problemen lezen en schrijven naar de fat32 partitie. Enig nadeel is dat als de bestanden groter zijn dan 100KB dat de samba server vastloopt, ik dien deze dan te resetten via de resetknop op de router zelf.

Als ik probeer de ext3 partitie te benaderen, dan krijg ik in windows de foutmelding dat de schijf niet leesbaar is. Ik dacht meteen aan een ongeformateerde Hdd en heb de partities opnieuw geformat. Ik krijg alleen nog steeds geen toegang tot de ext3 partitie.

Ik heb onderstaande dingen geprobeerd voordat ik jullie lastig viel
  • Opnieuw geformateerd
  • Opnieuw SAMBA opgezet ( Dus via de tutorial op wl500g )
  • Een andere HDD gebruikt, ( WD Diamondmax 80GB )
  • Nog een andere HDD gebruikt ( WG 200GB Cevlar )
  • Andere partitie verdeling
  • Het geheel laten rusten en op google zoeken naar smb.conf om te zien of mijne wel klopte.
Dit alles bracht geen oplossing, wie weet kan een van jullie mij helpen, want de hulp in het grote wl500-g topic deel 2 is verouderd

Mijn SMB.conf tot slot
[global]
workgroup = halfblood
guest account = nobody
security = share
browseable = yes
guest ok = yes
guest only = no
log level = 1
max log size = 100
encrypt passwords = yes
dns proxy = no

[fat32]
path = /tmp/harddisk
writable = yes
browseable = yes
force user = Pascal

[ext3]
path = /tmp/harddisk/part5
writable = yes
browseable = yes
Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??

Subtiel kickje

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Hmm, hier zou ik eens me in moeten lezen... heb je de url naar de manual ??

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME