Toon posts:

[Nec ND-6500 Slimline] CD-speler van lifebook vervangen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een al wat oudere fujitsu-siemens lifebook E6624 liggen, waarin ik alleen cd's kan afspelen. Gezien er steeds meer spul op dvd wordt uitgebracht in plaats van cd-rom zou ik deze graag vervangen door een dvd-rom/rw

Na een middagje zoeken ben ik uitgekomen bij de NEC ND-6500 slimline.

ik heb hier 2 fototjes van de huidige cd-speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.computerdokter-groenlo.nl/overig/cdspeler1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.computerdokter-groenlo.nl/overig/cdspeler2.jpg

Weet iemand, of de NEC ND6500 gaat passen in deze laptop ?

Verwijderd

heb gekeken op mijn laptop (Precision M70 met die NEC dvd brander) en van mij zijn het andere connectoren...

Verwijderd

Topicstarter
zou je misschien een fototje kunnen posten ? alvast bedankt.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm

de ND6500 is toch een CD/DVDRW drive?

enfin

ik wil in mijn toshiba laptop ook een andere DVD speler de huidige heeft nog al veel moeite met de edges van de DVD's :/
om van CDs maar niet te spreken die leest die nog minder :)

strax wel even mijn drive dr uit peuteren voor een foto ofzo :D

en dan zou ik de ND-6650 nemen die is nieuwer ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SMSfreakie op 16-08-2005 02:55 ]

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Een dvd-rw drive speelt ook af ;) En nee, het gaat toch niet passen...even bij een leverancier geinformeerd, de nec 6500 heeft een female connector, dit is een male :(

So the searching goes on :D

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem, ik zoek ook een cd-writer te vervangen door een dvd writer alleen gaat het over een Medion laptop die een uitsparing in de rechtse hoek van het klepje heeft. Er zitten namelijk USB poorten in de laptop daar.

Voor de duidelijkheid : als je nar het klepje van de cd drive kijkt dan is er rechts onder een hoekje uit. Niet afgebroken maar opzettelijk gedaan.

Kent er iemand leveranciers die zulke vervang drives leveren ?

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:48:
Ik heb een vergelijkbaar probleem, ik zoek ook een cd-writer te vervangen door een dvd writer alleen gaat het over een Medion laptop die een uitsparing in de rechtse hoek van het klepje heeft. Er zitten namelijk USB poorten in de laptop daar.

Voor de duidelijkheid : als je nar het klepje van de cd drive kijkt dan is er rechts onder een hoekje uit. Niet afgebroken maar opzettelijk gedaan.

Kent er iemand leveranciers die zulke vervang drives leveren ?
k snap even niet precies welk hoekje je nou bedoelt?

mischien kan het met een foto ff verduidelijken

en mijn DVD speler in mn laptop heeft trouwens precies het tegenovergestelde als die van de TS

maar eh TS? zit er geen verloop bracket op je drive gemonteerd?

404 Signature not found

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Die CD-speler zit in een craddle...
en op het frontje na, zit er in de meeste lifebooks een standaard speler...

dus als je de drie schroefjes van het frontje kunt overzetten is de kans dat ie in de craddle past bijna 100%

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.computerdokter-groenlo.nl/overig/cdspeler3.jpg

Dit is de achterkant van de cd-speler zonder cradle, maar ik weet niet of dit nu een standaard aansluiting is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:41:
[afbeelding]

Dit is de achterkant van de cd-speler zonder cradle, maar ik weet niet of dit nu een standaard aansluiting is.
Ik ben zelf ook op zoek geweest naar een vervanging voor mijn laptop DVD speler, en ben tot de conclusie gekomen dat de aansluitingen aan de 'achterkant' vrij universeel zijn. Soms (ook bij mijn laptop, Asus M3) moet je een een soort van bracket/adapter overplaatsen, maar verder zou het allemaal wel moeten werken.

Het probleem zit echter aan de andere kant, te weten het frontje. Deze zou moeten worden overgeplaatst, van de oude naar de nieuwe speler. Probleem is echter, dat dit geen universele bevestigingsmethode kent. Veel info is er ook niet over te vinden. Als er iemand is die een NEC speler heeft, zou die dan zo vriendelijk willen zijn om dat even voor ons te specificeren? Maten, schroefgaten, clippies en dat soort dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Na contact met een leverancier te hebben gehad die die dingen heeft heb ik het er maar gewoon op gewaagd en er eentje besteld. Ik houd jullie op de hoogte :D

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:41:
[afbeelding]

zo ziet mijn Toshiba drive dr ook uit \o/
:)

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem inmiddels al een paar dagen binnen, ik moest even een hoekje uit het frontje zagen anders ging het niet passen.

Daarna cradle erom, erin drukken en klaar :) Werkt perfect

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:12:
Ik heb hem inmiddels al een paar dagen binnen, ik moest even een hoekje uit het frontje zagen anders ging het niet passen.

Daarna cradle erom, erin drukken en klaar :) Werkt perfect
Zou je ook even een fotootje kunnen maken van hoe dat frontje bevestigd is? Bij mijn laptop zal namelijk zeker het frontje moeten worden overgezet, aangezien die soort van afgerond is. Bvd

Verwijderd

Topicstarter
ik zal morgen ff een fototje maken, wat ik er zo van gezien heb zit deze met 3 schroefjes vast, terwijl mn oude met een kliksysteem vast zit. Daarom kon ik het frontje niet overzetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:23:
ik zal morgen ff een fototje maken, wat ik er zo van gezien heb zit deze met 3 schroefjes vast, terwijl mn oude met een kliksysteem vast zit. Daarom kon ik het frontje niet overzetten.
Hoekje rechtsonder er moeten uithalen ?

Verwijderd

Dit leek mij een topic wat het beste bij mijn vraag past, vandaar het schopje :)

Ik ben voor mijn vader aan't kijken voor een dvd brander in zijn laptop nu is mijn oog ook gevallen op de Nec 6650 alleen wat ik er vaak bij lees dat hij niet overal inpast wil ik graag wat meer zekerheid.

Zou jij nog een foto kunnen plaatsen hoe jij hem passend hebt gemaakt ?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, door bezigheden hier is dat er bij ingeschoten

Wat ik heb gedaan is beide frontjes eraf gepeuterd, daarna de oude bovenop de nieuwe gelegd en het hoekje dat eruit moest afgetekend met een kraspen. Daarna ff met een stift de lijn duidelijk gemaakt en met een figuurzaag (let wel op dat er geen zaagseldeeltjes in je drive komen) het hoekje verwijderd, is alleen niet zo mooi recht geworden maar het past en het werkt :D

*note to myself: post foto*

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 09:38 ]

Verwijderd

Dank je voor de info als je en foto kunt posten hoe je het gedaan hebt zou erg mooi zijn :D
Pagina: 1