[Neovo TFT]Resoluties niet te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-08 23:12
Ik zit met een vreemd probleem betreffende een AG Neovo F-417 TFT scherm draaiende op WinXP Prof SP2 en een MX440.
Het probleem is dat sommige resoluties niet werken. Een lijstje van de resoluties die wel en niet werken:

WEL:

640x480
800x600
1152x864
1280x960
1280x1024

NIET:

1024x768
1280x720
1280x768

Allemaal getest op zowel 8, 16 en 32 bits kleuren met een refreshrate van 60Hz. Wanneer ik 1 van de 3 niet-werkende resoluties instel dan springt het scherm zwart.

Het vreemdste moet nog komen.

Ik heb een andere videokaart getest (FX5200), geen effect.
Ik heb 2 andere monitoren getest, zowel een CRT als een TFT van Samsung, beide 17". Deze werkten beide op alle resoluties.
Ik heb de Neovo monitor op een andere PC getest, hier werktte alle resoluties perfect.
Ik heb verschillende drivers getest, de standaard Windows driver, de nVidia Detonator driver (77.77) en géén driver. Hielp niks.

Je zou dus zeggen dat het niet aan de PC ligt, omdat andere monitoren perfect werken. Maar ook dat de Neovo goed is, want op een ander systeem werkt deze perfect. De klantenservice beweerd dat het aan de PC ligt.

Iemand die mij ook maar een klein beetje verder kan helpen? Ik snap er totaal niks meer van... :?

Bij voorbaat dank!

Michel.

Verwijderd

Een TFT heeft een 5:4 form factor. Windows XP zet standaart de resoluties die niet "compatibel" zijn uit. Je krijgt namenlijk lichte vervorming van het beeld op de resoluties die jij niet kunt gebruiken.

Als je toch deze resoluties wilt forceren, dan moet je naar de instellingen voor je nVidia beeldscherm gaan (rechter klik desktop->nVidia Beeldscherm->kies monitor) dan ga je naar vernieuwings ferquenties en beeldscherm resoluties en daar uncheck je het vakje dat zegt "verberg de modi die deze monitor niet kan ondersteunen. Dit zou moeten werken.

• The Realone
Bedankt voor je reactie.

Ik heb het getest maar helaas, geen gewenst resultaat. :'( Het blijft hetzelfde.

Ik dacht overigens ook dat deze optie alleen voor de vernieuwingsfrequentie gold.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:49
Je moet even de Omega drivers downloaden en installeren: http://www.omegadrivers.net/. Daarmee lukt het vast wel!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• The Realone
Nope...niks, heb een dozijn drivers geprobeerd...niks dus.

Verwijderd

probeer eens een linux live cd, als het daarbij wel werk dan weetje dat het aan een instelling licht in windows en niet aan de hardware.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:04:
probeer eens een linux live cd, als het daarbij wel werk dan weetje dat het aan een instelling licht in windows en niet aan de hardware.
Ik heb 2 andere monitoren getest, zowel een CRT als een TFT van Samsung, beide 17". Deze werkten beide op alle resoluties

hij geeft zelf aan dat het met andere schermen in windows wel lukt.
alleen met die neovo lukt het niet op zijn compu, maar op een andere pc weer wel ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

dan kan het toch als nog een instelling zijn, gewoon proberen

Verwijderd

ja ik zit met hetzelfde probleem alle modi werken behalve 1024x768 op een F417
met een ander scherm gaat het perfect. hangt nu een FX5500 kaart in..
maar ik zie geen oplossing hier ... .was die er wel ????

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:43

RnB

Maar waarom zou je op die ''mindere'' resoluties willen werken?? :?
Pagina: 1