Toon posts:

Digitale telefonie UPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb digitale telefonie van upc aangevraag icm chello easy.
Wie heeft hier ervaringen mee en weet hoe het gaat met het portering van je eigen nummer, zijn hier nog kosten aan verbonden? Verder heb ik nergens tijdens de bestelling kunnen aangeven dat ik nummerweergave op mijn basis telefonie abbonement, moet ik dit later bijbestellen?

En is de kwaliteit van dit pakket ook goed?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:25:
Ik heb digitale telefonie van upc aangevraag icm chello easy.
Wie heeft hier ervaringen mee en weet hoe het gaat met het portering van je eigen nummer, zijn hier nog kosten aan verbonden? Verder heb ik nergens tijdens de bestelling kunnen aangeven dat ik nummerweergave op mijn basis telefonie abbonement, moet ik dit later bijbestellen?

En is de kwaliteit van dit pakket ook goed?
antwoord op alle vragen behalve de laatste:
bel ze even op, sales is een gratis nummer en kunnen het voor je beantwoorden
is de kwaliteit goed: hangt er helemaal vanaf waar je zit, hoeveel mensen er in je buurt chello gebruikers zijn enz enz enz. Anyway, ik hoop dat je hebt besteld met een volledige installatie, dan weet je tenminste zeker dat je een werkende verbinding krijgt

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat iemand hier op het forum wel een keer zijn nummer heeft laten porteren naar UPC en mij kan vertellen hoe dat verloopt.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 15:57

Mark_640

In my memory

Nummerportering gaat in 99% van de gevallen goed...

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de KPN niet meer zo goed meewerkt als een aantal jaren geleden, waardoor de portering meestal niet meer kan plaatsvinden op de dag van installatie, maar binnen 2 weken daarna...

Dit houdt in dat je op je nieuwe UPC lijn een tijdelijk nummer krijgt, welke wordt omgezet zodra de portering gereed is...

Dus je hebt een tijdje 2 lijnen binnen, 1 x KPN met je originele nummer en 1 x UPC met een tijdelijk nummer....

Verwijderd

Topicstarter
Maar hier zijn verder geen kosten aan verbonden voor de portering?
En nummerweergaven op de UPC lijn moet naderhand worden aangevraagd?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je krijgt bij de installatie een nummerbehoudmachtiging. Die stuur je op naar UPC, dan vragen zij de portering aan bij KPN. Dit duurt meestal ongeveeer 2 weken, in die tijd heb je op je UPC lijn een tijdelijk nummer.

De uiteindelijke overstap van KPN naar UPC gaat naadloos. Je KPN lijn valt dan weg en op datzelfde moment ben je via je KPN-nummer bereikbaar op de UPC lijn. Hier zijn verder geen kosten aan verbonden.

[edit]
Niet onbelangrijk: Met de portering zegt UPC je KPN-lijn op, je hoeft zelf dus geen contact op te nemen met KPN (als je KPN zelf opzegt kan UPC het nummer niet meer porteren)

[ Voor 19% gewijzigd door Bigs op 16-08-2005 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de info, weet iemand nog hoe het zit met het aanvragen van nummerweergave op de UPC lijn?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je doen via de helpdesk op 0900-1580 :)

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 12:41
Je moet dan met de technische helpdesk bellen, nu kunnen dan een order opvoeren, zodat de Nummerweergave ook in het systeem word gezet :) (0900-1580) is het nummer

edit: te laat :|

[ Voor 7% gewijzigd door Possible op 16-08-2005 14:53 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

Ik ben er nog niet zo happy mee (buitengebied Ermelo). Zie Digitale telefonie van UPC
Pagina: 1