Toon posts:

[Counter Strike:Source] Steam pakt 100% CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een x64bit 3000+ systeem in elkaar gedraait. Loopt echt als een trein. Alleen nu heb ik af en toe als ik cs speel dat ineens mijn fps naar 20 zakt (hele game loopt tergend traag) en als ik dan met ctrl+alt+del bij taken kijk zie ik dat steam 90 tot 100% van mijn cpu gebruikt terwijl hij dit normaal niet doet. Waar zou dit aan kunnen liggen? Is het een bekend probleem?

Grtz dm

P.S deze topic had ook bij spielerij gekund denk ik maarja weet niet of het nou aan het source ligt of aan windows.. vandaar

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 11:56
Dat de processor 100% aangeeft heeft er nix mee te maken want als je een paint bestand opslaat staat er ook dattie 100% gebruikt. Net zoals bij elk spel hoe simpel het ook is. Dat is alleen om te voorkomen dat hij niet plotseling veel moet doen terwijl die half slaap. Waardoor het langer zou duren.
Ik heb precies dezelfde processor maar dat probleem van jou heeft een andere oorzaak ;)
Maar die kan ik je vanaf hier nie vertelle :9

G-SuPRuuB

Ps: vat je mn verhaal eigelijk wel :P

Edit:

Woeps ik had niet gelezen dat het aan steam lag...srry O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Ruben [NL] op 15-08-2005 14:59 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ook als het aan specifiek Windows ligt, is SA niet de juiste plaats ;)
SA -> SPV omdat het toch specifiek over spellen-gerelateerde zaken gaat (Steam dus). Plus een titeledit want het is vooral steam en niet CSS.

Heb je trouwens andere producten die Steam gebruiken?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
nope alleen cs:s

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

Omdat steam zuigt ?

ff serieus, kan het misschien zijn dat steam dan je bestanden verifieert om te kijken of je cheat ?
ik meende dat er ook een soort punkbuster ingebouwd zat.

(/me is er niet erg zeker van !)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
kijk eens bij monitor van steam of hij daar niet aan het updaten is

sluit steam eens af dan en start hem weer eens op mischien helpt dat

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:51
ligt aan dat je winxp 64 (ja echt) kijk maar eens op de steam forums. door een over ander update gaat steam naar een minuut of 10 flippen en pakt 100%. een oplossing is er nog niet en dat tie snel gaat komen is ook nog niet eens zker want winxp 64 is een OS dat door steam niet wordt ondersteunend :(

ik draai zelf ook winxp 64 en heb hier ook ontzettend last van. aaarrrrgggghhhh echt vervelend

P.S.

het schijnt dat het alleen voorkomt op servers die VAC draaien. ik zelf ken niet zo snel servers vinden zonder VAC want dat wordt nog niet gefilterd door the all seeing eye voor cs: s

[ Voor 20% gewijzigd door mrboomblaster op 15-08-2005 21:18 ]

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Verwijderd

Topicstarter
ok thx man.. hier heb ik iets aan... naja.. dan ben ik iig niet alleen op de wereld met dit probleem... nu maar wachten op een update dan :)

• LyP0
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

heb je dan ook dat je fps dan opeens enorm zakt ( bij mij zelfs naar 9 ) en volgens netgraph heb ik ook een ping van 800 - 900 terwijl de score tabel TAB gewoon 25 oid zegt.

ik voel me lekkaah !!!

• mrboomblaster
LyP0 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:37:
heb je dan ook dat je fps dan opeens enorm zakt ( bij mij zelfs naar 9 ) en volgens netgraph heb ik ook een ping van 800 - 900 terwijl de score tabel TAB gewoon 25 oid zegt.
yup zwaar vervelend

Verwijderd

Topicstarter
idd pcies hetzelfde.. hoerig ... en moet snel gefixed worden

• LyP0
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

ik heb dit eigenlijk pas sinds ik me nieuwe vga heb ( 7800 gtx ) voorheen had ik een ati x600, maar sinds ik op hogere resosulties speel dan 800x600 doet hij dit maar als ik op die sero speel dan kan ik toch wel een uurjte gamen voor dat gebeurt. btw het is alleen op bepaalde servers .... wel raar eigenlijk, ik weet niet of e wel of niet vac hebben want ik kijk er niet na bij xfire. sommige servers kan ik een hele dag gamen zonder een probleem en bij de ander crast ie de seconde dat ik join.

ik voel me lekkaah !!!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
die lui van Steam moeten eens heel snel eraan gaan werken, want heb ik nu eindelijk mijn X64 een beetje fatsoenlijk draaien, krijg je dit gemekker.... Begint me nu toch een beetje de strot uit te hangen..

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• mrboomblaster
zkers. ik denk dat ik de afgelopen 5 dagen wel 30 keer per dag de steam forums heb bezocht in de hoop dat er staat van het is opgelost..... maar nix hoor. enigste wat ik net tegen kwam was dit:

Workaround:

1) Open windows task manager
2) Select the process tab
3) Locate steam.exe in the proc list and right click on it
4) Set priority to below normal or low
5) Launch CS, wait for it to come up
6) <alt><tab> back to the task mgr
7) locate hl2.exe in the proc list and right click on it
Set priority to above normal (not high - you will lock up the system)

It works for me even though it a pain in the ????!

nou niet echt de bedoeling lijkt me maar ja mss dat het werkt.

Pagina: 1