Toon posts:

Verbindings snelheid WL500g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Na me verdiept te hebben in de WL500g en eindelijk de verbinding zodanig te hebben ingesteld dat de verbinding behouden blijft, vraag ik me af waarom de verbindings snelheid zo kan verschillen...
Meestal bij het aangaan van m'n dell notebook inspiron 5150 is de verbinding laag, later kan dat weer snel worden en soms zeer goed maar het lijkt me dat die snelheid constant zou moeten zijn...
Weet iemand of dit inderdaad zo is of moet ik verder leren tweaken in de advanced mode?

ps

xp pro sp2
asus cardbus ethernet adapter 54 mb versie
asus wl500g
5 mbit verbinding via speedlinq (@#$%^) is eigenlijk 4 mbit down en 640 kbits up ipv de 1 mb die ze beloven...

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Afstand tot het AP, muren oid die er tussen zitten, stand van de antennes enz enz

Als je met Netstumbler kijkt kan je precies zien wat het signaal is wat je behaalt.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Tjah, bij wireless zijn een groot aantal factoren aanwezig zoals Pim al aangeeft. Het is nou eenmaal geen UTP :) Werkt het, prima, maar anders is er vaak weinig tegen te doen behalve óf meer AP's plaatsen óf antennes gebruiken :)