[testcase] hond/kat/roos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
eerste testcase van mij, heb mijn cam vanaf vrijdag (Minolta Dimage Z3) en heb het hele weekend foto's geschoten waarvan ik deze 3 de beste vond.

ik heb vooral met de levels/saturation lopen klooien en voor de rest bijna niks.

1.
Afbeeldingslocatie: http://pe1mvs.nl/thomas/roos_tn.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://pe1mvs.nl/thomas/Fes_tn.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://pe1mvs.nl/thomas/casper_tn.jpg

edit:
foto's naar andere hosting

[ Voor 26% gewijzigd door trigger808 op 15-08-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
De hond is op de bovenkant niet helemaal scherp en een beetje overbelicht. Maar de roos vind ik echt mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

1. De roos heb je wat raar nabewerkt want de randen zijn half licht gevend.
  2. De kat is vreemd gecropped en waar kijkt het beest naar ?
  3. Hondje is het leukst, maar een saaie opstelling

[ Voor 7% gewijzigd door Herby op 15-08-2005 15:08 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Oei, ik vind het jammer dat je niet een soort reeks van je foto's hebt gemaakt. Het zijn nu drie losstaande foto's die weinig verband met elkaar hebben behalve dat ze allemaal in de tuin of in de buurt van elkaar gemaakt zijn..

Bij foto 1 vind ik de saturatie te ver omhoog geschroefd, het rood is compleet verzadigd en springt me een beetje té veel van het scherm, ondanks dat ik normaal wel van verzadigde plaatjes houdt.

Foto 2 laat wel een mooie uitdrukking van de kat zien, maar de balk rechtsboven stoort eigenlijk nogal. Aan de andere kant zou het leuk zijn als je de kat wat meer naar links had gepositioneerd, en wat meer ruimte had gegeven aan waar hij naartoe kijkt. Mooie kat trouwens ;).

Foto 3 kan me eigenlijk het minste bekoren. Het is voor mij weinig meer dan een foto van een hond, vanuit een erg standaard positie, die verder weinigzeggend is. Probeer eens een foto van onderaf te maken, ga lekker naast je hond liggen, dat geeft vaak veel inspirerendere foto's.

Samengevat, goed om mee te beginnen, en veel ruimte voor verbetering!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Omg, smaken verschillen, maar dit is wel heel erg. Die roos vind ik echt vre-se-lijk. De kleuren slaan echt nergens meer op, het is zelfs doorgeschoten richting paars 8)7

Het best vind ik nog de hond, maar die staat er ook niet echt boeiend op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Niet online
orginelen: roos kat hond

de hond en kat zijn erg moeilijk te fotograferen, de hond blijft niet zitten als ik door m'n knieen ga (20x geprobeerd) en die kat heeft nogal een eigen wil en het is dus maar hopen dat ze leuk op de foto gaat. en die plank rechts boven is een plank waar ze onder zit als het regent/ de zon fel schijnt.
bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Dat lijken me niet helemaal gezonde kleuren (of zag die roos er echt zo uit?). Nu snap ik wel beter waarom de foto er zo raar uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

T.T. schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:40:
[...]

Dat lijken me niet helemaal gezonde kleuren (of zag die roos er echt zo uit?). Nu snap ik wel beter waarom de foto er zo raar uitziet :)
Mooie paarse randjes ook aan die roos, blijkbaar heeft de lens enigzins last van CA :(. Daar is weinig aan te doen vrees ik, en op 79 mm zou dat toch niet zo sterk aanwezig moeten zijn..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Niet online
T.T. schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:40:
[...]

die roos zag er echt zo uit! het was op een begraafplaats dus die roos zal wel wat regen hebben gehad
Pagina: 1