Toon posts:

datuminstellingen na inladen foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vergeef me de slechte titel van dit topic, maar ik zit met een stom probleem. Reeds een jaar heb ik een Canon A75 i.p.v. mijn HP 620 digicam. De foto's van de HP werden elke keer in een map op datum gezet in het volgende format [JAAR]-[MAAND]-[DATUM], voordeel was dat ze duidelijk per jaar staan. Dit gebeurde met de HP photosmart soft. De Canon zet zijn foto's in een ander format, namelijk [DAG]- [MAAND]-[JAAR]

Dus vroeger:
2003-01-1

Nu
15-8-05

Als ik foto's moet opzoeken moet ik nu telkens weten welke dag de foto's gemaakt zijn. Aangezien dit enorm onoverzichtelijk is vraag ik me af of de datuminstellingen van windows niet aangepast kunnen worden.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik denk dat dit niet veel met de datuminstelling in Windows te maken heeft, maar meer met de software van je camera.

Overigens is het in Windows wel in te stellen hoor: Start -> configuratiescherm -> landsinstellingen :)

Permanent wintericon!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:51

Garyu

WW

Precies, dit zal je in moeten stellen in de Canon software waarschijnlijk..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets van Canonsoft op de PC staan (ben de CD's trouwens kwijt ook). Er wordt gewoon een camera gevonden door winXP. Enkel daar heb ik de instellingen gemaakt (en dus ingesteld dat er een map mag gemaakt worden met de huidige datum)

Edit:
Heb net wat me de datuminstellingen geprutst. Deze stonden op dd/MM/JJJJ. Heb die nu op jjjj/MM/dd gezet. De Pc vroeg om opnieuw op te starten. Zodra ik dat kon heb ik dat dus ook gedaan. Maar er is niets veranderd. :(

PS, de landinstellingen staan op Nederlands (België). Maar dat zou het niet mogen zijn. Voor zo iets ga ik niet emigreren.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 16:32 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:51

Garyu

WW

Je schreef in je openingspost dat het een verschil was tussen je Canon en je HP, vandaar dat ik er vanuit ging dat je bij beide de meegeleverde software gebruikte.

Nu blijkt dat dat niet zo is, vermoed ik dat WindowsXP toch naar je land- (of eigenlijk datum-)instellingen kijkt en de mappen op basis daarvan een naam geeft. Probeer dit eens te veranderen en kijk of het effect heeft. Zoniet, dan zit er vermoed ik weinig anders op dan zo'n map even met 't handje te hernoemen naar een logischere naam...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Ikzelf gebruik de Canon Ixus, de bijgeleverde software download de foto's van de camera in mappen zoals jou oude HP, JJJJ-MM-DD dus. Ook een pre- of postfix is mogelijk. De software kun je downloaden van: http://www.canon.com/download/europe.html.

De Canon softwarebundle ondersteund deze optie.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:15:
Ik heb niets van Canonsoft op de PC staan (ben de CD's trouwens kwijt ook). Er wordt gewoon een camera gevonden door winXP. Enkel daar heb ik de instellingen gemaakt (en dus ingesteld dat er een map mag gemaakt worden met de huidige datum)

Edit:
Heb net wat me de datuminstellingen geprutst. Deze stonden op dd/MM/JJJJ. Heb die nu op jjjj/MM/dd gezet. De Pc vroeg om opnieuw op te starten. Zodra ik dat kon heb ik dat dus ook gedaan. Maar er is niets veranderd. :(

PS, de landinstellingen staan op Nederlands (België). Maar dat zou het niet mogen zijn. Voor zo iets ga ik niet emigreren.
De mappen die de oude indeling al hebben veranderen natuurlijk niet. Dit zal alleen werken voor de nieuwe mappen die je dan aanmaakt. De rest zal je handmatig moeten doen.

Permanent wintericon!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Ikzelf gebruik de Canon Ixus, de bijgeleverde software download de foto's van de camera in mappen zoals jouw oude HP, JJJJ-MM-DD dus. Ook een pre- of postfix is mogelijk. De software kun je downloaden van: http://www.canon.com/download/europe.html.

De Canon softwarebundle ondersteund deze optie.

edit:
typo

[ Voor 16% gewijzigd door Preatorium op 15-08-2005 16:47 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Topicstarter
Welke soft is hiervoor dan nodig?

Ik heb de zoombrowser en de via driver al geprobeerd. Het eerste is een dmg bestand. Dat krijg ik niet geopend. De driver brengt geen verschil.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit heeft niet direct met Fotografie te maken, dus een move naar Software Algemeen :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1