Asus V9999LE raar probleem

Pagina: 1
Acties:

• SyNtAx_TeRrOr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-10-2024

SyNtAx_TeRrOr

Gamerrrrrrrrrrr

Topicstarter
Kunnen jullie mij verder helpen (ik heb de hele topic over 6800LE, alle delen, doorgenomen).

Het volgende ik heb de volgende HW:
Mobo: Asus K8N (bios 1007)
Geheugen: 1024 Kingston 333Mhz (2x 512)
HD 2 x 160 Gig SATA stripeset
DVD lezer
Floppy
Asus V9999LE (8x6, helaas maar 8 pipelines maar wel 6 vertex shaders)
GPU @ 335 Mem @ 800 Mhz driver Nvidia 77.77
Voeding CoolMaster 450 Real Power
OS WinXP SP2

Het volgende als ik via coolbits de overclock settings laat zoeken komt hij met deze gegevens:
GPU 386
Mem 865

Mooie waardes toch? Maar goed ik denk ik ga save zitten en dus GPU @ 350 en Mem @ 800. Als ik 3dmark05 draai dan pompt ie er leuke frames uit maar opeens blijft ie 2 a 3 seconden hangen en dan gaat ie verder.

In Games gebeurd er het volgende bijvoorbeeld FEAR demo, spontaan blijft hij 2 a 3 seconden "hangen" en gaat gewoon weer verder. Behoorlijk irritant.
Dus dacht te warm die handel maar nee hoor max 55 graden stressed!!!!! Idle op 46 graden......
Dus dacht power probleem (had een 350 Watt) heb dus een 450 aangeschaft. Maar nee hoor nog steeds die irritante hangers.....
Ik krijg de boel stabiel op 335 en 800 maar de core kan veel harder (Ter info heb GEEN last van artifacts)
In rivatuner heb ik bij poweruser al de mem en core test uitgezet en ook constant power in 3d aangezet.
Weten jullie wat er aan de hand is?

Alvast bedankt.

Greetzzz,

SyNtAx

If it moves shoot it!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Chipset drivers(moederbord)?
Het kan zelfs aan je geluidskaart(drivers) liggen..of een defect reepje geheugen, etc etc..

Maar hij loopt dus nooit compleet vast? Je zit met het probleem dus dat hij constant zonder enige reden even stil blijft staan..en dan weer vrolijk verder gaat. Wat doet de harddisk op zon moment? Als deze heel veel ratelt, of het hd-ledje brand dan is dat de oorzaak.

• SyNtAx_TeRrOr

SyNtAx_TeRrOr

Gamerrrrrrrrrrr

Topicstarter
Oeps vergeten:

Chipset Nvidia 250, geluidskaart ALC 850 (onboard) met de Realtek AC'97 A3.75 drivers

Geheugen niet overgeclockt en het probleem treed alleen op wanneer ik de core hoger clock dan 335. Geen artifacts nee gewoon 2 a 3 seconden "hangen" en dan gaat ie weer verder. Bij Core 335 treed dit probleem niet op.....

HD doet niets..... geen activiteit tijdens het hangen lijkt wel of het systeem geheel 2 a 3 seconden stil staat.......

If it moves shoot it!

Verwijderd

staat fastwrite soms aan?

dat was bij mij het probleem

• SyNtAx_TeRrOr

SyNtAx_TeRrOr

Gamerrrrrrrrrrr

Topicstarter
Ja Fast Writes staat aan, maar hoe kan het dan dat de kaart wel functioneerd bij Core@ 335 en als ik hierboven ga dat dan die rare "hang" situatie optreedt?

Ik heb dus geen artifacts alleen opeens staat alles stil voor een seconde of 3 en dan werkt alles weer..... Echt raar.

Ik zal eens gaan testen door Fast Writes uit te zetten (Heeft dit geen performance impact? wanneer ik het uitzet?)

If it moves shoot it!

• SyNtAx_TeRrOr

SyNtAx_TeRrOr

Gamerrrrrrrrrrr

Topicstarter
Thanks FVV!!!!!

Ik heb AGP fast writes uitgeschakeld en voila core loopt nu op 360 en mem op 800 en draaid als een zonnetje.
Me 3Dmark is weer met 300 punten gestegen!!!!!

Ga nog testen hoe ver ik kom met de core!

Dus me very happy!

Mzzl

If it moves shoot it!

Pagina: 1