[Video] Volume verhogen van bestand zelf

Pagina: 1
Acties:
  • 2.690 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152242

Topicstarter
Hoi iedereen,

dit is mijn eerste post (ben 5 minuten member van GoT) en hopelijk doe ik het een beetje goed, ik heb geprobeerd om dit in het juiste topic te zetten en ik heb ook snel eens gezocht op het forum (natuurlijk ook gegoogled) maar geen antwoord gevonden op mijn vraag, dus stel ik ze hier:

Hoe kan ik het volume van een videobestand verhogen? Ik weet natuurlijk ook dat ik het luider kan krijgen door aan de volumeknop van mijn speakers en de master van mijn notebook te vijzen, maar ik wil het volume in de file zelf omhoog krieken...

Is er een manier om audio en video kanaal te splitsen, volume van audio te verhogen en audio en video dan terug aan elkaar te lijmen?

Informatie over het bestand:

Video:
bit rate: 1330 Kbps
framerate: 25.0 fps
resolutie: 640*272 (2.21:1)
codec: XVID = XVID Mpeg-4

Audio:
bit rate: 448 Kbps
sample rate: 48000 Hz
kanalen: 6 kan
audio codec: 0x2000 = AC3 DVM

Ik heb waarschijnlijk overbodige informatie gegeven ook maar ik ben een leek op het gebied van videobewerking...

Dank bij voorbaat,
-v

PS: ik ben niet van plan om te betalen voor een profesionneel videobewerkingsprogramma, dus hou het bij freeware of trials aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29
Hoe je het volume van AC3 geluid kan verhogen zou ik echt niet weten. Met mp3 geluid weet ik het wel.

Als je een los programma vind dat een audiostream (AC3) kan verharden ben je zo goed als klaar, want audio extracten en weer importen is niet moeilijk (met Virtualdub(Mod))

Bij MP3 kan je namelijk met MP3Gain het volume verhogen (zonder kwaliteitsverlies), maar dat programma doet niks met AC3

[ Voor 19% gewijzigd door OnTracK op 15-08-2005 13:40 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

Splitsen en samenboegen kan met Virtualdub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, thanks, nu weet ik al hoe ik moet splitsen.

Iemand nog een idee voor het volume zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
4.10 Sound volume is too low when playing DivX movies

We've found that the problem with really low volume in DivX movies is usually caused by the movies using the AC3 audio codec. The default volume for the AC3 codec is quite low, so raising the regular volume controls might not be enough for some movies. To fix the problem, simply goto the Start menu in Windows, select "Settings" and then the "Control Panel". If you have the AC3 codec installed on your system you should see the "AC3 Filter" listed there. Simply open the "AC3 Filter" and from there you should be able to change the Master volume, and even the volume of individual channels such as the Voice channel.
Oftewel niet je Speakers harder zetten of je master volume, maar in de codec configuratie het volume op een aanvaardbaar niveau zetten. (1e hit google)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik weet niet wat ik verkeerd doe maar de uitleg van de divxmovies.com faq werkt niet (bericht van djexplo)

heb alles wat ik maar omhoog kon vijzen omhoog gehaald maar geen verandering in volume.

Als ik de videofile open met VirtualDubMod krijg ik deze:
Warning: nothing to output
bframe decoder lag
probleem met mijn codecs?

Ik voel mij echt wel een leek nu... :'( :|

EDIT:

heb dit gevonden:

http://www.videohelp.com/forum/viewtopic.php?p=1312202

ga het nu uitproberen en ik post het hier als ik gevonden heb dat het werkt

EDIT #2:

nieuwe update: heb artikel uit bovenstaande link gevolgd en ik kreeg een error bij het openen met Goldwave. Zegt dat het "device" niet "ready" is of tegen schrijven beveiligt (dat is het niet exact maar het is wel zoiets ongeveer)

Wat ik wel voor elkaar gekregen heb is via de AC3 filter het geluid iets te verhogen, maar nog steeds niet genoeg in vergelijking met mijn andere films. Weet iemand raad? Heb ongeveer heel het net al afgeschuimd en iedereen zegt gewoon AC3 filter aanpassen maar dat is nog steeds onvoldoende bij mij...

Is er geen andere AC3 codec die dit probleem niet heeft? of kan ik het geluid van mijn film niet in iets anders zetten dan AC3?

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 152242 op 15-08-2005 16:29 ]

Pagina: 1