Toon posts:

Novell GroupWise 5.5 verschillende users FID kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben door wat database coruptie een aantal File ID's van users kwijtgeraakt in mijn GroupWise database.
Nu weet ik dat je het oude FID van een user kunt opzoeken en zo zijn account weer werkende krijgen zonder zijn mails te verliezen.
Alleen ben ik vergeten hoe je ook alweer het oude FID van een user terug vindt?

alvast bedankt

mvg Hans

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Bedoel je dat je de FID in eDirectory kwijt bent?

Wat gebeurd er als je inlogt op GroupWise, wat is de foutmelding op de client en op de POA?

Verwijderd

Topicstarter
het is nog Netware 5.5 en GroupWise 5.5 dus ik heb nog geen eDirectory maar NDS.
Het user object is uit de GroupWise view in nwadmin verdwenen, daardoor kan de user nog wel inloggen bij Netware maar niet meer in GroupWise.

Ik weet wel hoe ik dit probleem opgelost krijg, dat is namelijk:
a: User opnieuw aanmaken, maar dan zijn all mails weg.
b: User opnieuw aanmaken maar wel oude FID gebruiken daardoor kan de oude inbox importeren en werkt alles weer als vanouds.

maar dan moet ik wel weten hoe ik dat oude FID achterhaal.

mvg hans

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

eDirectory=NDS (ongeveer).

Heb je geen backup van de wpdomain.db? Ik neem aan dat je maar één Domain hebt? Als deze GroupWise gebruikers ook geassocieerd zijn/waren met NDS dan heb je kans dat de FID er nog instaat. Je kan dan het volgende doen:
- Installeer ConsoleOne, ZONDER GroupWise snapins
- Ga naar de user en bekijk de properties
- Select de 'Other' tab en kijk naar de 'NGW: File ID'

Bestaat de <po>\OFFUSER\USERxxx.DB file trouwens nog? Weet wel wat je doet, een mailbox restoren is niet zo makkelijk als je denkt :)

[ Voor 28% gewijzigd door JoetjeF op 15-08-2005 16:00 ]