Toon posts:

Samsung Digimax - instellingen kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung Digimax A402 toestel gekocht en die heeft een paar dagen perfect gewerkt tot dat ik het aansloot op de pc (het schakelt automatisch over naar pc-modus) en daarna alles heb verwijderd dat erop stond, dus ook de verborgen bestanden (zijn dit de settings?). Daarna is mijn toestel uitgevallen in pc-modus, en sindsdien kan ik geen normale foto's nemen omdat het veel te traag reageert en de flits werkt ook niet meer. Ik heb het toestel ook al gereset via het menu. Kan er iemand mij raad geven? Kan er iemand mij bv. die verborgen bestanden zenden? :/

Verwijderd

Dat lijkt me heel erg stug, anders zou je er ook nooit een lege cf-kaart in mogen doen 8)7

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Voordat je hier op GoT een topic opende, ben je al even naar de winkel geweest waar je je A402 hebt gekocht, danwel ze even gebeld? Welkom, overigens :) Ben benieuwd wat de winkel erover te zeggen heeft, aangezien die eigenlijk jouw eerste stop horen te zijn, en niet GoT ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb eerst gebeld... Maar ik moet het toestel opsturen opdat ze het kunnen bekijken. Verder hebben ze niets gezegd over een mogelijke oplossing. En omdat ik het toestel nodig heb, heb ik hier maar een topic geopend.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ging het om intern geheugen of om een geheugenkaartje?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 17:55

Garyu

WW

Deze camera?
Afbeeldingslocatie: http://www.samsungcamera.com/upload/product/A402/gview_20050720_0_A402_EN_PIC_GE_SI_BLUE.jpg

Die heeft 16MB intern geheugen, heb je daar alle bestanden van gewist? Als je de externe geheugen kaart eruit laat, doet ie het dan misschien wel? Of juist met een externe geheugen kaart erin?

Als het door het externe geheugen komt, is dit nog wel toegankelijk via een kaartlezer? Zoja, probeer het eens te formatteren via Windows.

Als het door het interne geheugen komt, kan je daar nog bij via Windows? Probeer het eens te formatteren.

Ik kan me niet voorstellen dat Samsung het toelaat dat bepaalde settings gewoon verwijderd kunnen worden eigenlijk, heb ik ook nog nooit bij een camera gezien. Echt wazig..

Hrm, wie weet ligt het zelfs wel aan de batterijen denk ik nu, als de flits het niet meer doet, en het foto's nemen traag gaat, heb je al nieuwe batterijen geprobeerd? (is wel een long shot, maar je weet het nooit ;)).

Succes!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

En zo zie je weer dat je alleen de bestanden via de camera moet verwijderen.... Bel Samsung nog eens, misschien hebben zij een oplossing. Of bestaat er misschien een FAQ op de website?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:43:
En zo zie je weer dat je alleen de bestanden via de camera moet verwijderen.... Bel Samsung nog eens, misschien hebben zij een oplossing. Of bestaat er misschien een FAQ op de website?
:? Hele volksstammen gebruiken een kaartlezer en ik durf te wedden dat er genoeg mensen zijn, waaronder ik, die ook onder Windows gewoon fijn op de formatknop duwen :)

Je zou dus ook nooit een lege kaart in een camera kunnen duwen? 8)7

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 17:55

Garyu

WW

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:07:
[...]

:? Hele volksstammen gebruiken een kaartlezer en ik durf te wedden dat er genoeg mensen zijn, waaronder ik, die ook onder Windows gewoon fijn op de formatknop duwen :)

Je zou dus ook nooit een lege kaart in een camera kunnen duwen? 8)7
Nog beter, de TS heeft het niet eens via een kaartlezer gedaan, maar gewoon door de camera aan te sluiten op de computer... Kan me haast niet voorstellen dat Samsung dan toestaat dat je de halve firmware wist :?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

Barrycade

Through the...

Ik ga met Garyu mee:
Hrm, wie weet ligt het zelfs wel aan de batterijen denk ik nu, als de flits het niet meer doet, en het foto's nemen traag gaat, heb je al nieuwe batterijen geprobeerd? (is wel een long shot, maar je weet het nooit ).

Verwijderd

Topicstarter
Garyu schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:12:
Die heeft 16MB intern geheugen, heb je daar alle bestanden van gewist? Als je de externe geheugen kaart eruit laat, doet ie het dan misschien wel? Of juist met een externe geheugen kaart erin?

Als het door het externe geheugen komt, is dit nog wel toegankelijk via een kaartlezer? Zoja, probeer het eens te formatteren via Windows.

Als het door het interne geheugen komt, kan je daar nog bij via Windows? Probeer het eens te formatteren.

Hrm, wie weet ligt het zelfs wel aan de batterijen denk ik nu, als de flits het niet meer doet, en het foto's nemen traag gaat, heb je al nieuwe batterijen geprobeerd? (is wel een long shot, maar je weet het nooit ;)).

Succes!
Ja, het is die camera.

Ik heb alles gewist van het interne geheugen (inclusief 2 verborgen bestanden)...
In windows kun je die niet formatteren, maar wel via het toestel.

Zelfs met twee identieke batterijen doet de flits het niet. :?

Dit is de eerste en laatste keer dat ik een Samsung camera koop :r

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 13:01 ]

Verwijderd

Heb je het al eens gevraagd?

Company CamTech
Address Parklaan 11c, 2771 GB Boskoop NEDERLAND
Tel. 31 (0) 172-230271
Fax. 31 (0) 172-230271
Contact Person
Homepage http://
warranty International
Sales/Service Sales & Service

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:59:
[...]

Ja, het is die camera.

Ik heb alles gewist van het interne geheugen (inclusief 2 verborgen bestanden)...
In windows kun je die niet formatteren, maar wel via het toestel.

Zelfs met twee identieke batterijen doet de flits het niet. :?

Dit is de eerste en laatste keer dat ik een Samsung camera koop :r
Dat jij er problemen mee hebt wil natuurlijk niet zeggen dat alle Samsung cam's ruk zijn, maargoed ;)

Heb je al geprobeerd om de batterijen er voor een bepaalde tijd (12 uur, of een hele dag) uit te halen? Met als doel dat de hele camera zichzelf reset en wellicht de instellingen weer goed staan. Kan soms helpen.

Werkt dat niet, dan adviseer ik je toch om naar de winkel te gaan en garantie te claimen. Zeker als je de camera nog maar een paar dagen hebt, heb je daar gewoon recht op :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:46
heb je voor je aan dit hele avontuur begon eerst de gebruiksaanwijzing gelezen over hoe foto's van je cam op je pc te krijgen en hoe wel/niet te handelen met het leegmaken van je cam?? zo ja, wat zei je gebruiksaanwijzing erover. zo nee, ga dit eens opzoeken en vertel hier wat er in staat. dit zou mischien al een hele hoop opheldering geven.
Pagina: 1