Toon posts:

Videokaart in laptop, zelfde soort als in gewone computer !

Pagina: 1
Acties:
  • 2.310 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik een laptop kopen. Heb al genoeg gelezen op tweakers over goede en slechte ervaringen met bepaalde laptops.

Maar nu mijn vraag,

Zijn de videokaarten zoals de ati x 300/600/700 128 mb of de geforce 6200/6600 go van dezelfde kwaliteit/prestaties als die in gewone computers worden gebruikt.

Ik wil namelijk nog wel een beetje videokaart, geen standaard prut !

Ik hoop dat iemand me dit kan uitleggen, heb het nergens kunnen vinden.

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

de naam van die geintregeerde videokaarten zeggen het al, zijn ongeveer hetzelfde als de normale.
ze zijn alleen geintregeerd in de chipset (erop gesoldeerd) dus het zijn geen losse kaarten die je naderhand ff vervangt.
en ze zijn zo ontworpen dat als je ze niet vollop benut dat ze terug klokken zodat je energie bespaart.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ohke ik wist dat het geen losse kaarten waren.

Je kunt dus zeggen dat de kaarten een redelijk gelijkenis tonen met de kaarten in een gewoen comp, ze besparen alleen stroom bij mindere inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja, dat klopt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan natuurlijk de vraag welke nemen !

ati versus nvidia

9000/9500 enz vallen af en ook de budget kaarten van nvidia

De x300/600/700/800 of de go versie 6200/6400/6600/6800

Bij beide vallen de de beste en de slechste af,

x600/x700 6400/6600

Welke dan?

6400 heeft 64 bit turbocash, geen idee wat dat is ! 6600 128 bit.

x600 x700 kan ik niet zo snel een verschil in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sja, het is altijd wat lastig met de mobiele videokaarten, omdat de performance net iets anders is dan de desktopvarianten. Daarnaast zijn er maar weinig reviews beschikbaar die ook een goede vergelijking geven, omdat een laptopvideokaart niet zomaar omgewisseld kan worden, je zit heel vaak met heel andere hardware (andere laptop dus :P).

Maar waarom vraag je specifiek naar de videokaart? De keuze voor een laptop hangt namelijk meestal af van de combinatie van hardware (performance), prijs, gewicht, accuduur, fabrikant enz. Dus niet alleen de videokaart. En natuurlijk wat je per ongeluk kan kopen, ik heb zelf mijn laptop 2e hands gekocht.

Een klein startertje:
http://www.tweakers.net/s...05&Sortering=Tijd&x=0&y=0

Je vraagt ook naar wat turbocache is. Ik zou je aanraden om daar wat over te zoeken op internet :)

[ Voor 14% gewijzigd door Motrax op 15-08-2005 13:10 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Als je een redelijk snelle mobile videokaart wilt(deze kan je niet plaatsen/vervangen in je laptop) dan zou ik voor een ati radeon 9700 of een ati x700/x800 gaan. Deze kaarten zijn ook nog eens zuiniger dan de nvidia mobiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
This niet alleen de videokaart, maar wilde ff speciaal hier wat info voor hebben.

Tuurlijk een mooie videokaart met kut laptop heeft geen zin :P

Maar over samenhang enzo is genoeg te vinden in de topics.

Elk geval bedankt voor de links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:13:
This niet alleen de videokaart, maar wilde ff speciaal hier wat info voor hebben.

Tuurlijk een mooie videokaart met kut laptop heeft geen zin :P

Maar over samenhang enzo is genoeg te vinden in de topics.

Elk geval bedankt voor de links
Het is een heel interessant onderwerp. Het is namelijk heel lastig benchmarks, test of vergelijkingen te vinden voor laptopvideokaarten.

Maar om de je vraag in de titel nog te beantwoorden:
Een laptopvideokaart is niet hetzelfde als in een desktop. De performance is meestal net iets minder, omdat er meer de nadruk op energiebesparing is gelegd. Maar tegenwoordig zijn er ook weer laptopvideokaarten die nauwelijks onderdoen voor de desktopvariant (om het makkelijk te houden).

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het komt er gewoon op neer dat je met een x600 x700 / 6600go 64/128 mb, gewoon mee uit je voeten kunt.

Nu opzoek naar een leuk laptop, hopen op ene mooie actie.

Internet afsporen en beetje geluk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voortaan kan je ook gewoon even rond kijken in de specificaties van vele laptops en reviews van de mobiele gpu's, op die manier leer je ook nog aardig wat van de daadwerkelijke prestaties. ;)
Die reviews kan je vinden op de frontpage (zoeken in het nieuws), TomsHardwareGuide, Anandtech en GamePC. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Laurent op 15-08-2005 15:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.