Toon posts:

[XP] Firewall wil niet starten na deinstallatie NIS 2005*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij mijn systeem ooit het mooie programma Symantec Internet security evaluatie versie gekregen maar hellaas was die verlopen en begon te piepen over licentie kopen enzo.

Ik was niet van plan het te kopen dus heb ik hem netje geunïnstalleerd maar toen begon de ellende de WinXp security Centre begon te zeuren over dat de Firewall uit stond en hoe ik hem weer aan kon zetten.

Toen ik de firewall service weer aanzette kreeg de volgende meldingen op het scherm te zien.

Kan de Windows Firewall(WF) / Intenet-verbinding delen (ICS)-service op lokale computer niet starten. Fout 10047: Er is geen adres gebruikt dat niet compatibel is met de aangevraagde protocol.

Windows kan deze service niet starten: Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)

Iemand enig dee???????

Ik heb al gezicht op het internet maar kon niet echt een oplossing vinden voor dit euvel.

Verwijderd

welke foutcode krijg je als je de services handmatig start (edit: nvm 10047)? wat staat er in je eventviewer?

edit2: engelse term geeft wat meer zoekmogelijkheden: "An address incompatible with the requested protocol was used". het komt iig neer op een socket error, maar hoe er waarom, geen idee...

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:24:
welke foutcode krijg je als je de services handmatig start (edit: nvm 10047)? wat staat er in je eventviewer?

edit2: engelse term geeft wat meer zoekmogelijkheden: "An address incompatible with the requested protocol was used". het komt iig neer op een socket error, maar hoe er waarom, geen idee...
Ik heb systeem niet voor mijn neus op het moment maar als ik de services handmatig start krijg ik

Windows kan deze service niet starten: Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)

Ik heb ook al getracht om SP2 en alle hotfixes te deinstalleren en opnieuw te installeren maar dat geeft hetzelfde resultaat.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.majorgeeks.com/download460.html
download ff RegCleaner als je er weer achter zit, en verwijder dan de symantec troep eerst eens goed.
er blijft altijd rotzooi achter met die programma's waardoor ze nog wel eens dwars liggen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even je OS vooraan de titel per de Windows Operating Systems - Policy, en breid deze nog ietsje uit.
Problemen starten WinXp Firewall > [XP] Firewall wil niet starten na deinstallatie NIS 2005*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:58:
http://www.majorgeeks.com/download460.html
download ff RegCleaner als je er weer achter zit, en verwijder dan de symantec troep eerst eens goed.
er blijft altijd rotzooi achter met die programma's waardoor ze nog wel eens dwars liggen.
Alles behalve dan de Virusscanner van Symantec is weg maar dat heeft het niet mogen oplossen nog steeds geen windows XP Firewall en geen echte fout meldingen die op problemen wijzen ook niet in de event logs alleen dat hij de FW niet kan starten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk het antwoord gevonden.

http://support.microsoft.com/kb/892350

Hieruit blijkt dat het iets te maken zou hebben met de MS Antispyware software en Winsock LSP chain wie had dat kunnen denken.

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem, maar bij mij werkt dat "netsh winsock reset" niet. ik heb overal gezocht, maar kan nergers wat vinden wat helpt. Het begon allemaal met een error over me wirewall, waar ik niet echt veel last van had. maar het bleek dat ik ook geen internet verbinding meer kon delen. Dit is echter wel een probleem. als ik me firewall aan wil zetten krijg ik de error:

Windows kan deze service niet starten: Windows Firewall (WF) / internet-verbinding delen (ICS)

ik hoop dat iemand me kan helpen.

met vriendelijke groet,

Boudewijn Geiger

Verwijderd

ik ben er achtergekomen dat ik het bestand:

\SystemRoot\C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs

mis.

kan ik dit ergens downloaden?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Draai je wel of geen NIS :?
Wel draaien lijkt me sowieso handiger als niet draaien,windows firewall kan dan namelijk gewoon helemaal uit. Dat laatste is te bereiken door de security service van windows uit te schakelen.
start --> uitvoeren -->services.msc en dan de properties van de security service aanpassen naar handmatig starten (na eerst service gestopt te hebben, als ie dat niet al is ;) )
Verder is de deinstallatie (en vervolgens her-) van NIS een kriem. Daar wil je denk ik het tooltje SymNRT (symantec Norton removal tool) voor gebruiken - die reinigt iets grondiger ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

bestel eagle

ik begrijp niet helemaal wat u bedoeld, maar ik weet zeker dat het probleem zich heeft voorgedaan toen ik de virus scanner van avast heb gedraaidt. Dit deed hij zeg maar nog voordat ik in mijn normale windows was. dus in het opstart scherm. hier vroeg hij of ik het bestand svchost.exe uit mijn map wou verwijderen. hij zei wel van pas op hij zit in je windows map. ik dacht dat dit niet zo veel kwaad kon. blijkbaar wel. de andere computer op mijn netwerk heeft nu geen internet connectie doordat Intenet-verbinding delen (ICS)-service niet werkt. ik wil dit oplossen, maar ik zou niet weten hoe?

please help

• The_Brug
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 21:26
Heren, naar mijn mening wordt dit probleem veroorzaakt doordat een systeem in een domein wordt gehangen en de policies van de server overneemt. Ik werk met een combinatie van Laptop en SBS 2003, met Windows XP sp2 op de laptop. Zelfs als je bent ingelogd als beheerder cq administrator, kun je in Windows XP SP2 niet veel beginnen. MS heeft een tool om dit op te lossen. Je moet deze echter wel ff op de server (laten) draaien. :/

Pieter_Breda

Pagina: 1