Speedtouch 510 als bridge laten functioneren.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zit met de volgende situatie;
Onze router annex modem is nu de speedtouch 510.
Nu willen we ook wireless netwerk en een printserver dus hebben we de SMC BarricadeG op het oog, welke geen modem functionaliteit heeft. U raad het al, de SMC is ook een router. Ik dacht dat ik het beste de SMC als router kan gebruiken en de Speedtouch als bridge te laten functioneren.
Hoe doe ik dat?
Ik had al bedacht dat ivm met DHCP troubles de DHCP server op de Speedtouch uit gezet moet worden. Ook wilde ik de SMC als default server in de speedtouch zetten waardoor al het verkeer voor alle poorten naar de SMC doorgesluist wordt.
Zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

http://www.speedtouch.nl/

Hier worden al jouw vragen beantwoord...

[ Voor 47% gewijzigd door lier op 15-08-2005 12:11 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Je kan:

1. Router functionaliteit op de SMC uitschakelen, dit lijkt mij het beste

2. Speedtouch in DHCP / SIP Spoof modus zetten. Dan geeft de Speedtouch het Internet IP wat je krijgt van je ISP door aan de SMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Niet online
Arnout schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:13:
Je kan:

1. Router functionaliteit op de SMC uitschakelen, dit lijkt mij het beste

2. Speedtouch in DHCP / SIP Spoof modus zetten. Dan geeft de Speedtouch het Internet IP wat je krijgt van je ISP door aan de SMC.
Dus de SMC als router gebruiken en de Speedtouch enkel als modem gaat niet lukken denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

Recoil schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:19:
[...]

Dus de SMC als router gebruiken en de Speedtouch enkel als modem gaat niet lukken denk je?
Optie 2 misschien...?

Btw, heb je al op bovengenoemde site gekeken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
[...]

Optie 2 = speedtouch als modem.

Of je SMC router moet PPTP ondersteunen, dan kan je inbellen op ADSL via de speedtouch. Heeft je SMC PPTP support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

[...]

Als je op www.speedtouchsupport.nl kijkt, dan kun je daar het configuratie programma downloaden.
Je kunt de modem dan niet echt in Bridge zetten, maar zij noemen het DHCP Spoof. Dat lijkt er heel erg op. Dan kun je de SMC gewoon als router gebruiken (netste oplossing)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

2 routers achter elkaar werkt wel gewoon hoor, als ze allebei maar in een ander subnet zitten. dus je krijgt niet zozeer dhcp troubles (De speedtouch deel 1 ip uit aan de internt connectie van de barricade, en de barricade deelt aan de rest van het netwerk ip adressen uit.) Pas als je poorten moet forwarden wordt het interressant om de speedtouch als bridge in te stellen.

Volgens mij kan dat nog simpler in de speedtouch als hierboven beschreven:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmgeurts/temp/bridged.png

Dat is dus net iets anders als spoofed, maar als je barricade in kan bellen (ligt aan je provider) is dit nog simpeler.

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 15-08-2005 12:45 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Niet online
Arnout schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:31:
[...]

Optie 2 = speedtouch als modem.

Of je SMC router moet PPTP ondersteunen, dan kan je inbellen op ADSL via de speedtouch. Heeft je SMC PPTP support?
De SMC ondersteunt PPTP.
(ik heb al een profiel voor SIP spoofing maar als het via PPTP netter kan?)

@leuk_he
Daar zit het probleem juist, in de huidige configuratie zijn er ongeveer 18 portforwardings ingesteld.
Hem via die manier als bridge instellen werkt niet met KPN/Xs4all.

[ Voor 34% gewijzigd door Recoil op 15-08-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Recoil schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:43:
[...]

@leuk_he
Daar zit het probleem juist, in de huidige configuratie zijn er ongeveer 18 portforwardings ingesteld.
Als ik hem als bridge instel hoef ik in de SMC alleen maar de Speedtouch als gateway in te stellen?
Dan kun je uiteraard barricade als default server instellen in de speedtouch. Dan hoef je verder niks te doen in de speedtouch. Maar alle opties kunnen.

en voor bridge moet je baricade geloof ik "inbellen" dan moet je in ieder geval je user/password invullen in de barricade. (ligt aan de provider)

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 15-08-2005 12:52 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
PPTP is netter, dan fungeert je speedtouch echt als modem.

Je moet wel even de pptp.ini van de kpn adsl cd laden of even downloaden.
Verder moet je je username en password in de SMC opgeven en de SMC een PPTP verbinding laten opzetten met 10.0.0.138.
Dat is de meest nette en meest efficiente oplossing. 2 routers achter elkaar werkt misschien wel maar is niet een mooie en efficiente oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:01:
PPTP is netter, dan fungeert je speedtouch echt als modem.

Je moet wel even de pptp.ini van de kpn adsl cd laden of even downloaden.
Verder moet je je username en password in de SMC opgeven en de SMC een PPTP verbinding laten opzetten met 10.0.0.138.
Dat is de meest nette en meest efficiente oplossing. 2 routers achter elkaar werkt misschien wel maar is niet een mooie en efficiente oplossing.
Houdt dit dan in dat je die PPTP.ini van de CD moet gebruiken, en vanaf je router PPPoE naar 10.0.0.138 moet instellen, met gebruikersnaam en password van je xs4all verbinding? Dat zou op zich wel verklaren waarom ik er geen bal van snapte, ik dacht dat ik in de speedtouch dan alsnog de connectie in moest geven. Maar dat is natuurlijk niet zo bijdehand, bedenk ik me nu.

Ik heb hier van het weekend even mee zitten stoeien maar ben er niet snel genoeg uitgekomen, en heb dus inderdaad m'n router als default server ingevoerd in de speedtouch, alle poortmappings verder verwijderd (let op TS: als je dat vergeet mis je ineens je al gemapte verkeer!) en nou werkt het op zich ook, maar echt netjes is het natuurlijk niet.
Pagina: 1