Ik heb hier een samba domein opgezet zodat ik in eerste instantie 2 windows machines (een gewone computer en een laptop) er aan kan koppelen.
Dit is mijn smb.conf
Nu wou ik mijn gewone computer ook verbinden, maar dit wil maar niet lukken.
Ik krijg elke keer de volgende melding:
Ergens anders op dit forum zag ik staan dat de security op user moest staan en hij het dan bij hem wel deed. Dit werkte bij mij ook helaas niet.
Ik heb de dns instellingen van mijn windows machine veranderd en die van de linux (samba) machine er in gezet. Dit resulteerde ook tot niks.
Verder heb ik veel dingen in de samba instellingen geprobeerd, zoals passwd file en smbpasswd file.
Security instellingen.
Ook op verschillende manieren machine trust account maken, maar dit resulteerder ook tot niks.
Verschillende netlogon rechten geprobeerd, maar niks werkt.
Het lijkt er meer en meer op dat het in de windows machine zit, maar ik kan weinig meer vinden op internet waar het nog aan kan liggen.
Misschien dat jullie nog iets weten.
Dit is mijn smb.conf
Eerst kreeg ik op beide machines een melding als ik mijn laptop of pc aan het domein wou toevoegen. (dit was nog niet met het huidige smb.conf) Heb dus aan het smb.conf veel veranderd en veel geprobeerd via deze forum en googlen enz. Op een gegeven moment probeerde ik het voor de gein maar eens weer met mijn laptop. Ik vinkte domain aan, en vulde de domain naam in KEIZERS, en ja hoor ik kreeg een inlog scherm, en het werkte allemaal.# Globale parameters
[global]
workgroup = KEIZERS
netbios name = SERVER
server string = linux
bind interfaces only = Yes
encrypt passwords = Yes
smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd
security = user
log level = 2
log file = /var/log/samba/samba.log.%m
hide files = /desktop.ini/ntuser.ini/NTUSER.*/Koppelingen/
max log size = 250
time server = Yes
socket options = TCP_NODELAY SO_SNDBUF=8192 SO_RCVBUF=8192
add user script = /usr/sbin/useradd -s " " -d /dev/null -g machines -M %u
logon path = \\127.0.0.1\profiles\%u
logon drive = H:
logon home = \\127.0.0.1\home\%u
domain logons = Yes
os level = 99
domain master = Yes
dns proxy = No
veto files = /Network Trash Folder/TheVolumeSettingsFolder/lost+found/
wins support = true
[netlogon]
comment = Login service
path = /home/netlogon
write list = root
create mask = 0644
guest ok = Yes
[profiles]
comment = Roaming profiles directory
path = /home/profiles
read only = No
create mask = 0600
force create mode = 0600
force directory mode = 0777
[homes]
comment = Home directory geshared naar logondrive
read only = No
create mask = 0755
directory mask = 0775
browseable = No
Nu wou ik mijn gewone computer ook verbinden, maar dit wil maar niet lukken.
Ik krijg elke keer de volgende melding:
Omdat het een dns melding is dacht ik hem via die wizard in te stellen om vervolgens de computer naar (netbiosname) in te voeren + het domain. Maar ik blijf de zelfde melding krijgen.The following error occurred when DNS was queried for the service location (SRV) resource record used to locate a domain controller for domain KEIZERS:
The error was: "DNS name does not exist."
(error code 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)
The query was for the SRV record for _ldap._tcp.dc._msdcs.KEIZERS
Common causes of this error include the following:
- The DNS SRV record is not registered in DNS.
- One or more of the following zones do not include delegation to its child zone:
KEIZERS
. (the root zone)
For information about correcting this problem, click Help.
Ergens anders op dit forum zag ik staan dat de security op user moest staan en hij het dan bij hem wel deed. Dit werkte bij mij ook helaas niet.
Ik heb de dns instellingen van mijn windows machine veranderd en die van de linux (samba) machine er in gezet. Dit resulteerde ook tot niks.
Verder heb ik veel dingen in de samba instellingen geprobeerd, zoals passwd file en smbpasswd file.
Security instellingen.
Ook op verschillende manieren machine trust account maken, maar dit resulteerder ook tot niks.
Verschillende netlogon rechten geprobeerd, maar niks werkt.
Het lijkt er meer en meer op dat het in de windows machine zit, maar ik kan weinig meer vinden op internet waar het nog aan kan liggen.
Misschien dat jullie nog iets weten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 12:03 ]