Hulp met semi-high end PC

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spazmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik ga een nieuw systeem kopen, waar overdag Flash 8, Photoshop, Eclipse gaan draaien. Er draaien altijd wel een stuk of 10 proggies. 's Avonds draait BF2 en WoW :)
Budget is zo'n 1000 euro excl. scherm.

Ik had het volgende gedacht (bij iComputers):

AMD Athlon 64 X2 3800+ BOXED (Socket 939) € 360,-
GeIL 1024MB PC3200@2.5-4-4 Value Series Dual channel € 128,-
Sapphire ATI X700PRO 128MB DDR SDRAM (PCI-E) € 128,-
Asus A8N-E € 94,-
Western Digital 160GB (WD1600JS, 7200RPM, 8MB, SATAII) € 97,-
Antec LifeStyle Sonata II 450Watt € 118,-

Totaal € 916,-

Wat vinden jullie hiervan...

CPU - vrij vast besloten om een CPU te nemen die lang meegaat: X2
Mobo+ Proc + Geheugen = goeie combinatie?
Geheugen = kan ik beter iets anders nemen?
Moederbord = goed keuze?
Videokaart: voor 12 euro meer heb ik een X800...moeite waard?
Kast: tower + voeding = goed toch?

extra opmerkingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 20:24

MF

Take a Seat

voor 12 euro extra zou ik wel een X800 nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51

yGiDoRp

Sawasdee

Geheugen kan altijd meer. Maar kan ook later nog.

X800 of geforce 6800 zou ik zeker doen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
X800 nemen, raptor hdd erin.
Moet lukken onder de 1000 euro toch? :)

Raptor hdd ga je wel merken trouwens, qua snelheid in windows. Handig als je veel multitasked. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

nadeel van de raptor is dat er zo weinig capaciteit op zit.
dus dan kan je zeggen: doe dan een 2e 'data' HD erbij.
maar zo kan je net zo goed 2 grote data hd's doen en die in raid0 opstellen, dan heb je ook die snelheid in windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 23:37
nadeel van raid0 is dat als het misgaat.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik ben eigenlijk op zoek naar ongeveer hetzelfde. Mede a.d.h.v. de best buy guide van juli had ik een bijna identiek lijstje opgesteld. Het grote verschil is dat ik weinig games speel en dus tevreden ben met een GeForce 6600 (ook uit de best buy guide). Wel wil ik 2 GB ram erin zetten. Mijn budget is ook ongeveer gelijk.
Doelstelling met de PC: webdevelopment (vs 2003/ vs 2005) en fotobewerken. En verder natuurlijk de standaard dingen als internet, email, e.d. maar daar voldoet mijn huidige configuratie ook prima voor. Wel heb ik, net zoals TS, vaak veel open staan.
Mijn keuze:
21GB PC3200 DDR, CL3 (Kingston ValueRAM)194,52
1AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB, Boxed)348,50
1DFI Lanparty UT nF4 SLI-D, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)153,96
1Hitachi Deskstar T7K250, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)80,03
1XFX GeForce 6600 256MB (PCI-e, 2x DVI, TV-out, Passief), PV-T43P-UDH7119,10
1Zalman CNPS7700-Cu (Socket 478/754/775/939/940)33,95
totaal930,06

Nu blijven mij een aantal vragen open, mede n.a.v. topicstarter. Ik las in een ander onderwerp dat de voordelen van dual chanel geheugen alleen benut worden bij gebruik van 2 reepjes geheugen. Toch heb ik nog niemand aan TS 2x 512 zien aanbevelen. Maakt dit nou erg verschil uit? Qua prijs ontloopt het elkaar niet zoveel.
Vanuit de best buy guide heb ik een Zalman cooler in het lijstje staan, heeft deze echt nut of is dit alleen vanwege het geluidsniveau? Op dit moment heb ik een intel na niet zo positieve ervaringen met een 1 GHz Thunderbird waarvan ik de temperatuur nauwelijks acceptabel kreeg.
Het moederbord uit de best buy guide is nogal wat duurder dan het moederbord door de TS uitgezocht. Ik vermoed dat dat door de SLI support komt (verder zie ik niet zo gauw grote verschillen). Voor zover ik begrepen heb is SLI om meerdere videokaarten samen te laten werken. Klopt dat, of doet het nog meer? Is dit bord niet dan overkill voor mij met maar 1 videokaart?
Als laatste nog de kast. Ik ga er van uit dat dit setje gewoon in mij bestaande kast past, eventueel met een zwaardere voeding. Klopt dat? Als ik bij de door TS uitgezochte kast kijk is dat nog steeds een ATX, dus ik dacht dat dat wel zou kunnen.
Naast de nieuwe onderdelen wil uit mijn bestaande systeem nog overnemen:
- 200GB PATA schijf (data-opslag)
- DVD writer
- CD-rom
- diskette
Gaat dat op een 350W voeding, of moet ik ook echt aan een nieuwe voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom neem je een kaart met 256 MB videogeheugen, je kan dan toch beter een 6200 met 128 kopen?
Dual channel is vooral de moeite bij Intel systemen, bij AMD sytemen is het beter dat je voor betere timings gaat, maar mits je toch voor 2 gig gaat, kan je gewon 2 * 1gig in dual channel zetten. Eventueel geheugen met nog lagere cas-waarde dan CL3.
Momenteel is het zo, dat vooral de AMD sytemen het hoofd goed koel houden, en dat de intel's nogal heethoofden zijn. De stockkoeler houdt normaal gezien de AMD-processoren koel genoeg, als je dan ook nog eens stiller wil gaan, kan je idd voor die zalman-koeler gaan. Een SLI moederbord heb je inderdaad niet nodig, ga voor een moederbord met nForce4 Ultra chipset en lekker veel features.
Over de voeding: ga je overklokken? Volgens mij gaat een 350W voeding dat een beetje degelijk is, dit systeem wel trekken zonder problemen. Als je de onderdelen definitief hebt gekozen, post dan de specs eens in het Welke voeding heb ik nodig? Deel 12.
Opgelet: in de case (Sonata II) zit al standaard een 450W voeding?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:29:
Waarom neem je een kaart met 256 MB videogeheugen, je kan dan toch beter een 6200 met 128 kopen?
Vanwege 2x dvi en passief. En tv-out is ook wel leuk. Dezelfde specs heb ik niet bij een 128 MB kaart kunnen vinden. Deze kaart komt ook rechtstreeks uit de best buy guide.
Over de voeding: ga je overklokken? Volgens mij gaat een 350W voeding dat een beetje degelijk is, dit systeem wel trekken zonder problemen. Als je de onderdelen definitief hebt gekozen, post dan de specs eens in het Welke voeding heb ik nodig? Deel 12.
Opgelet: in de case (Sonata II) zit al standaard een 450W voeding?
Waarschijnlijk niet. Ik heb wel elke keer plannen, maar uiteindelijk gebeurd het nooit. :+ De degelijkheid van de voeding zal ik dan inderdaad even bekijken, en ook dat topic eens doornemen om alvast een indruk te krijgen. De case stond overigens alleen bij TS, niet bij mij.
Eventueel geheugen met nog lagere cas-waarde dan CL3.
Ik heb even bij het geheugen zitten kijken, maar CL2 is een heel stuk duurder. In de pircewatch staat wel Twinsmos CL2.5 2*1024, maar als ik dan doorklik naar de leveranciers staat er weer dat het CL3 geheugen betreft. :?
Misschien dat ik toch alsnog besluit voor CL2 geheugen, switchen naar het moederbord uit de TS scheelt al bijna 70,- en misschien komt er nog een tip voor een andere videokaart.

[ Voor 21% gewijzigd door cowgirl op 16-08-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]cowgirl schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:08:
Ik heb even bij het geheugen zitten kijken, maar CL2 is een heel stuk duurder. In de pircewatch staat wel Twinsmos CL2.5 2*1024, maar als ik dan doorklik naar de leveranciers staat er weer dat het CL3 geheugen betreft. :?
Misschien dat ik toch alsnog besluit voor CL2 geheugen, switchen naar het moederbord uit de TS scheelt al bijna 70,- en misschien komt er nog een tip voor een andere videokaart.
Mja, voor een lagere CAS betaal je idd een pak meer, het is maar hoeveel belang je er zelf aan hecht en of het het extra geld waard is.
Ben ondertussen eens op de site van XFX gaan zien en als je dual DVI wil moet je idd al naar de 6600 gaan. Heb er echter wel geen tegengekomen die dan ook nog eens passief gekoeld was. Er was een passieve bij, en die had 1 * DVI.... Soit eens, goed uitzoeken, zou ik zeggen.
Ben zonet deze tegengekomen:
http://www.loveno.be/product/8664
is dezelfde maar dan met maar 128, misschien eens opzoeken welk model dit is en zien welke de prijs in bij de winkel waar je wilt kopen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 17:32
Ik zit zelf ook voor een game pc te kijken van rond die prijsklasse,
nou zag ik een mooie op eBay Duitsland:
http://cgi.ebay.de/A64-40...47832QQrdZ1QQcmdZViewItem

Alleen heb ik helemaal geen ervaring met computers kopen via eBay,
zijn er mensen die dat wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
superpolm schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:46:
Ik zit zelf ook voor een game pc te kijken van rond die prijsklasse,
nou zag ik een mooie op eBay Duitsland:
http://cgi.ebay.de/A64-40...47832QQrdZ1QQcmdZViewItem

Alleen heb ik helemaal geen ervaring met computers kopen via eBay,
zijn er mensen die dat wel hebben?
topickapen is niet netjes, start je eigen topic, anders wordt het wel erg onoverzichtelijk
al betwijfel ik of iemand hier een antwoord op heeft
check anders de faq van dit topic over dergelijke vragen

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit loopt nu allemaal door elkaar heen. Kom op mensen, als je zelf een vraag hebt, open dan een los topic aan de hand van de huisregels die hier op GoT gelden. Zoals bekend is willen we trouwens ook wel wat zelfonderzoek van je zien. Simpelweg een lijstje neerdumpen is dus niet genoeg. ;) Neem even een kijkje in de faq en je vind vanzelf uit hoe je dit het best aan kan pakken. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.